Επαγγελματικά οχήματα που εξοικονομούν πάνω από 10 χιλιάδες ευρώ το χρόνο. Ο τρόπος: Μετατροπή σε διπλού καυσίμου diesel και LPG.
Μετατροπή σε υγραέριο για κέρδος 10.000 ευρώ το χρόνο
Το κόστος του καυσίμου για τους επαγγελματίες οδηγούς είναι το μεγαλύτερο έξοδο που επιβαρύνονται και για αυτό όλοι προσπαθούν να μειώσουν το κόστος των. Στην περίπτωση των επαγγελματιών οδηγών με πετρελαιοκίνητα οχήματα, η πιο συμφέρουσα λύση είναι η μετασκευή των οχημάτων τους σε οχήματα διπλού καυσίμου, τα οποία διαθέτουν δύο δεξαμενές (LPG και Diesel) και λειτουργούν με ταυτόχρονη χρήση και των δύο καυσίμων.
Πως λειτουργεί το σύστημα
Το σύστημα λειτουργίας είναι σχετικά απλό και βασίζεται στην υποκατάσταση μιας ποσότητας πετρελαίου με υγραέριο, σε κάποιες φάσεις λειτουργίας του κινητήρα.
Το σύστημα ψεκασμού diesel είναι το κύριο σύστημα, με αυτό ανάμειξης καυσίμου να τοποθετείται παράλληλα και έτσι ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής να κινηθεί μόνο με πετρέλαιο ή και με τα δύο καύσιμα μαζί. Όχι όμως αποκλειστικά με υγραέριο.
Ο εγκέφαλος του λαμβάνοντας υπόψιν παραμέτρους, όπως οι στροφές και η θέση του πεντάλ γκαζιού, βρίσκει την ιδανική αναλογία diesel με υγραέριο. Αντίστοιχα κόβει την παροχή υγραερίου, όταν ο κινητήρας δουλεύει στο ρελαντί και είναι ελαχιστοποιεί την ποσότητα του LPG όταν βρίσκεται στο μέγιστο φορτίο. Παράλληλα όταν ο οδηγός φρενάρει ή γκαζώνει το σύστημα διακόπτει την ροή του υγραερίου.
Ποια τα οφέλη της μίξης πετρελαίου-υγραερίου
Τα οφέλη της μίξης είναι άμεσα και έμμεσα. Φυσικά το βασικότερο είναι η οικονομία λόγω της χαμηλότερης τιμής του υγραερίου, αλλά και έμμεσα τα μεγαλύτερα διαστήματα που απαιτούνται μεταξύ των service. Επιπλέον έχουμε λιγότερες επικαθήσεις στον θάλαμο καύσης, ενώ και τα λιπαντικά που συνεισφέρουν στη μεγαλύτερη μακροζωία του κινητήρα, έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Σχετικά με τη λειτουργία του συνόλου, η μίξη των καυσίμων επιτυγχάνει αυξημένη ενεργειακή απόδοση, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ισχύς μέχρι και 25%. Τέλος, εκτός των παραπάνω, το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» που κάνουν οι κινητήρες diesel μειώνεται έχει ελαχιστοποιηθεί. Παράλληλα με λησμονούμε πως αυξάνεται και η αυτονομία του οχήματος.
Απόσβεση σε ένα χρόνο και μένουν και κάτι ψιλά
Το κόστος μετατροπής του κινητήρα σε διπλού καυσίμου να κυμαίνεται από 8.000 ευρώ έως 10.000 ευρώ. Ένα επαγγελματικό όχημα με δεδομένο ότι διανύει 150.000 χλμ. το χρόνο στις δύο περιπτώσεις θα ξοδέψει αναλυτικά (Τιμή Diesel: 1,78 ευρώ, Τιμή LPG: 0,95 ευρώ):
Κόστος καυσίμων: 50.000 λτ. diesel = 89.000 ευρώ
Κόστος καυσίμων Diesel+LPG (Ποσοστό 75%-25%):
37.500 λτ. diesel = 66.750 ευρώ +
12.500 λτ. LPG = 11.875 ευρώ
Σύνολο 78.625 ευρώ
Συνεπώς το ετήσιο όφελος ανέρχεται σε 10.375 ευρώ, άρα κάνεις απόσβεση σε λιγότερο από ένα χρόνο.
Φόρεσε υγραέριο στο diesel σου
- Γλίτωσε 10 χιλιάδες ευρώ το χρόνο με υγραέριο
- Απόσβεση μετατροπής σε ένα χρόνο
- Επαγγελματικά οχήματα με κινητήρα diesel-υγραέριο
- Δεν μπορούν να δουλέψουν μόνο με υγραέριο
Θα επιμείνεις στο diesel ή το ψήνεις για μετατροπή;