Με τη βενζίνη να κυμαίνεται σε απαγορευτικά επίπεδα και την επιδότηση καυσίμου να μην φτάνει ούτε για βόλτα μέχρι το.. περίπτερο, η επιλογή ενός αυτοκίνητου με χαμηλή κατανάλωση φαντάζει μονόδρομος! Ποια είναι τα μοντέλα που θα σας κάνουν να αραιώσετε τις επισκέψεις στο βενζινάδικο και να μην «ματώνετε» οικονομικά?
Ποια η διαφορά μεταξύ μου Mild Hybrid και Full Hybrid?
H κύρια διαφορά μεταξύ του
Mild Hybrid και
Full Hybrid είναι ο τρόπος εκμετάλλευσης της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγουν. Στην περίπτωση του
Mild Hybrid, τα μοντέλα δεν μπορούν να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά, με τον ηλεκτροκινητήρα και την μπαταρία να μην συνδέονται άμεσα με το σύστημα μετάδοσης, αλλά με περιφερειακά συστήματα, που είναι υπεύθυνα για την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Ταυτόχρονα το σύστημα βοηθάει στην αύξηση της ροπής και την απόκριση του γκαζιού.
Στην αντίπερα όχθη, στα
Real ή
Full Hybrid, το δίδυμο ηλεκτροκινητήρας-μπαταρία μπορούν να κινήσουν αυτόνομα το αυτοκίνητο. Λόγω της απουσίας εξωτερικής πηγής φόρτισης (Plug-In) και μικρής χωρητικότητας της μπαταρίας, τα Full Hybrid μοντέλα μπορούν να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά σε χαμηλές κυρίως ταχύτητες και για μικρές αποστάσεις, με τη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας να είναι σαφώς ανώτερη από τα
Mild Hybrid! Μάλιστα με σωστή και έξυπνη χρήση, το νούμερο της κατανάλωσης μπορεί να κυμανθεί σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, μπαίνοντας στα χωράφια των diesel μοτέρ!
Πότε όμως συμφέρει το Diesel και πότε το Hybrid?
Όπως αναφέραμε πριν, τα
Full Hybrid «κοντράρουν» στα ίσια τα νούμερα κατανάλωσης του πετρελαίου. Μάλιστα για όποιους κινούνται αποκλειστικά ή σε μεγαλύτερο ποσοστό μέσα σε πόλη, τα φουλ υβριδικά καίνε σαφώς λιγότερο από τα καθαροαίμα
diesel λόγω της δυνατότητας ηλεκτρικής κίνησης και συνεχόμενης ανάκτησης. Το
πετρέλαιο παίρνει το προβάδισμα σε ανοιχτούς δρόμους και ταξίδια, όπου η ανάκτηση πέφτει στο ελάχιστο. Βέβαια το
diesel έχει αρχίσει να χάνει και το πλεονέκτημα της τιμής ανά λίτρου, αφού έχει σχεδόν εξισορροπήσει με τη βενζίνη.
Αέρια καύσιμα! Που κερδίζω με CNG και που με LPG?
To
CNG, ακόμα και τώρα που η τιμή του έχει αυξηθεί αρκετά, συνεχίζει να είναι το πιο οικονομικό καύσιμο ανά 100χλμ στην παλέτα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όμως ο περιορισμένος αριθμός πρατηρίων το κάνουν απαγορευτικό για βασικό αυτοκίνητο, μιας και μπορεί να εξελιχθεί σε γρίφο ο ανεφοδιασμός του. Αν το μοντέλο με το φυσικό αέριο χρησιμοποιείται για δεύτερο αυτοκίνητο και υπάρχει εύκολη πρόσβαση σε πρατήριο
CNG, τότε συμφέρει απίστευτα σε καθημερινή βάση, αφού τα 100 χλμ στοιχίζουν κοντά στα 6 ευρώ.
To έτερο αέριο, το
LPG είναι ένα παντός καιρού καύσιμο. Υπάρχουν παντού πρατήρια, η τιμή του είναι σχεδόν στο 50% σε σχέση με τη βενζίνη και πλέον υπάρχουν μοντέλα με εργοστασιακά συστήματα υγραεριοκίνησης. Μπορεί να καίει παραπάνω λίτρα σε σχέση με ένα βενζινοκινητήρα, αλλά λόγω της χαμηλής τιμής του, το όφελος του κυμαίνεται μεταξύ 35-40% σε σχέση με τη βενζίνη.
Μάρκα-μοντέλο-τύπος |
Κατανάλωση (ευρώ/100χλμ) |
|
|
Hybrid |
11,03 ευρώ/100χλμ |
Mild Hybrid |
16,3 ευρώ/100χλμ |
Diesel |
11,02 ευρώ/100χλμ |
LPG |
9,4 ευρώ/100χλμ |
CNG |
6,29 ευρώ/100χλμ |
*Οι καταναλώσεις είναι από την κατηγόρια μικρών SUV