Νέα μέτρα σκοπεύει να επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση ως προς τις εκπομπές ήχου, με στόχο ένα φιλικότερο και πιο υγιές περιβάλλον για τους Ευρωπαίους.
Η Ευρώπη προχωρά στην εφαρμογή νέων και αυστηρότερων μέτρων σε ότι αφορά την ηχορύπανση, τα οποία θα μπουν σε ισχύ από τον ερχόμενο Ιούλιο και θα έχουν απώτερο σκοπό την υγεία των πολιτών, αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει στο παρελθόν, η ηχορύπανση προκαλεί τεράστια ζημιά στην υγεία των ανθρώπων και πιο συγκεκριμένα μπορεί να στερήσει από τους κατοίκους των μεγάλων αστικών κέντρων της Ευρώπης, πάνω από 1,5 εκατ. χρόνια μιας υγιέστατης ζωής. Η υγειά όμως δεν είναι ο μοναδικός αντίκτυπος, αφού το κόστος περίθαλψης για τα ανάλογα προβλήματα που μπορεί να προκληθούν, ξεπερνάει τα 55 δις ευρώ κάθε χρόνο.
Για τον παραπάνω λόγο, η Ευρώπη αυστηροποιεί τις προδιαγραφές θορύβου με τον πρόσφατο κανονισμό του 2014, να πραγματοποιεί σταδιακή μείωση στο όριο, που από τα αρχικά 72db πλέον φτάνει τα 70db για το 2022 και 68db μέχρι το 2026. Μάλιστα, οι προαναφερθέντες τιμές αφορούν εργαστηριακές μετρήσεις και όχι πραγματικές συνθήκες, ενώ αφορούν μόνο τα επιβατικά οχήματα.
Αυτό αναμένεται να αλλάξει, με την Ε.Ε. να υποχρεώνει κάθε κατασκευαστή σε όλα τα καινούργια μοντέλα, να φέρουν σχετική ετικέτα που θα δηλώνονται τα αντίστοιχα επίπεδα θορύβου κατά την κίνησή τους. Η ετικέτα αυτή θα είναι σχεδιασμένη στα πρότυπα άλλων προϊόντων, όπως αντίστοιχα στις ετικέτες ενεργειακής κλάσης των ηλεκτρικών συσκευών. Σχετικά με τα ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά, προβλέπεται η χρήση συστημάτων που θα αναπαράγουν ήχο, όταν το όχημα κινείται με χαμηλή ταχύτητα, προκειμένου να προειδοποιούν και να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Σχολιάστε |
Copyright © 2024 - autoagora.gr