«Γιατί πας στην αριστερή και σπας νεύρα, ενώ η δεξιά είναι άδεια;»
Πόσες και πόσες φορές αναγκαστήκαμε να «κόψουμε» ταχύτητα στην αριστερή λωρίδα επειδή ο μπροστινός μας έκανε του κεφαλιού του; Κι όμως, ο ΚΟΚ είναι ξεκάθαρος και ο «μάγκας» μπροστά μας παράνομος. Και αφού είναι, γιατί συνεχίζει να το παίζει «ιστορία»;
Κι αν το road rage έχει φάση για πολλούς, πού να δείτε πόσο special είναι να μάθει κανείς τις ποινές που περιμένουν όσους δεν τηρούν την νομοθεσία για την κίνηση στην αριστερή λωρίδα.
Αν φας πρόστιμο (200€) θα συνεχίσεις να οδηγάς στην αριστερή;
«Η ακραία αριστερή λωρίδα χρησιμοποιείται από επιβατηγά οχήματα ή μοτοσικλέτες ως λωρίδα προσπέρασης και καθίσταται και αυτή λωρίδα κυκλοφορίας, εφόσον οι υπόλοιπες λωρίδες τελούν υπό καθεστώς κυκλοφοριακής συμφόρησης». Αυτό γράφει το Αρθρο 29 του ΚΟΚ και σε απλά ελληνικά σημαίνει το εξής: ΜΟΝΟ αν έχουν γεμίσει οι υπόλοιπες λωρίδες κυκλοφορίας μπορεί κανείς να κινηθεί στην αριστερή, αλλιώς χρησιμοποιείται μόνο ως λωρίδα προσπέρασης. Συν τοις άλλοις γνωρίζουμε πως «oι oδηγoί των βραδυπoρoύντων oχημάτων υπoχρεoύνται να κινoύν αυτά στη δεξιά λωρίδα τoυ oδoστρώματoς».
Προσπέρασμα μόνο από τα αριστερά εκτός αν...
Εκτός των παραπάνω ο ΚΟΚ είναι σαφής και σε ένα ακόμη σημείο. Στο άρθρο 17 αναφέρεται πως «το προσπέρασμα επιτρέπεται, κατά κανόνα, από τα αριστερά», εφόσον φυσικά το επιτρέπουν οι γενικότερες συνθήκες. Η μοναδική εξαίρεση που επιτρέπει την προσπέραση από τα δεξιά αναφέρεται στην παράγραφο 2 της διάταξης. Όταν ο προπορευόμενος οδηγός έχει δώσει σήμα (φλας) ότι προτίθεται να στρίψει αριστερά και έχει μετακινήσει το όχημά του προς την κατεύθυνση αυτή, μόνο τότε μπορούμε να τον προσπεράσουμε από τα δεξιά. Η παραβίαση της συγκεκριμένης διάταξης επισύρει πρόστιμο 80 ευρώ και 3 βαθμούς ποινής (point system).
Σελ. 2 | Ο θλιβερός απολογισμός και η μεγάλη απορία |
Σχολιάστε |