Γιατί πέθανε η βελτίωση στην Ελλάδα;
Διαβάστηκε από 20051 αναγνώστες - 6/11/2024
Η ραγδαία άνοδος της αγοράς του tuning έσκασε σα «φούσκα». Aμέτρητα αυτοκίνητα με άλυτα προβλήματα «σαπίζουν» στους δρόμους και χιλιάδες άνθρωποι κλαίνε τα λεφτά τους. Γιατί εξαφανίστηκε η μόδα της βελτίωσης των αυτοκινήτων στην Ελλάδα;
Μονίμως χαλασμένα αυτοκίνητα, με πειράματα από μηχανικούς που έβαζαν χέρι σε αυτοκίνητα χωρίς εμπειρία και τεχνογνωσία, έριχναν στον πάτο την αξιοπιστία αλλά και την τιμή μεταπώλησης των αυτοκινήτων. Η μόδα της εξέλιξης των αυτοκινήτων «πέρασε», μετά την ραγδαία άνοδο που είχε κάποια χρόνια πριν, και η απότομη πτώση της έφερε στην επιφάνεια τα προβλήματα της.
Έκαναν πειράματα μηχανικοί χωρίς γνώσεις
Όλα τα αυτοκίνητα δεν είναι ίδια και το κάθε ένα από αυτά έχει τις ιδιαιτερότητές του. Ιδιαιτερότητες που δε σεβάστηκαν οι μηχανικοί, οι οποίοι σε μια νύχτα έγιναν βελτιωτές. Αναξιόπιστες μηχανολογικές επεμβάσεις από ανθρώπους χωρίς εμπειρία, «μάθαιναν στου Κασίδη το κεφάλι», ζητώντας αμέτρητα χιλιάρικα ως αμοιβή. Και το κυριότερο, χωρίς να προσφέρουν σχεδόν ποτέ, αυτά που είχαν υποσχεθεί στους πελάτες τους.Χαλασμένο αυτοκίνητο κάθε εβδομάδα
Τα περισσότερα βελτιωμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα, αντιμετώπιζαν συνεχώς προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία τους, με αποτέλεσμα τα πιο πολλά από αυτά να είναι συνεχώς παρκαρισμένα είτε στα συνεργεία (που έψαχναν τι φταίει και δε δουλεύει), είτε σε γκαράζ. Η αξιοπιστία της καθημερινής λειτουργίας των βελτιωμένων αυτοκινήτων, πήγε περίπατο, ενώ έγινε μόνιμο το άγχος «μην σπάσει».Χαμηλή τιμή μεταπώλησης
Μόλις έγινε γνωστό πως τα βελτιωμένα αυτοκίνητα, αντιμετωπίζουν συνήθως «χρόνια» προβλήματα έχαναν πολύ σε τιμή μεταπώλησης. Σχεδόν κανείς δεν είχε εμπιστοσύνη στους πειραματικούς βελτιωτές και την δουλειά τους, με αποτέλεσμα να χάνουν πάρα πολύ σε τιμή μεταπώλησης. Αποτρεπτική έκαναν την αγορά ενός βελτιωμένου ακόμα και η χρήση τους από τους κάθε λογής κάγκουρες, που «βίαζαν» καθημερινά τους πειραματικούς κινητήρες.Λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν
H οικονομική κρίση έφερε μεγάλη μείωση των εισοδημάτων, ανεργία αλλά και «κόψιμο» των δανείων από τις τράπεζες. Ένα τεράστιο τμήμα της αγοράς του tuning, ήταν βασισμένο επάνω στα δάνεια που έδιναν με τεράστια ευκολία εκείνη την εποχή οι τράπεζες. Όταν αυτά σταμάτησαν, αμέτρητα βελτιωμένα αυτοκίνητα (με μηχανικό πρόβλημα) βρέθηκαν να «σαπίζουν παρκαρισμένα στα σοκάκια των πόλεων, χωρίς οι ιδιοκτήτες να έχουν χρήματα να τα επισκευάσουν.Φυσικά, υπήρξαν και εξαιρέσεις του κανόνα: Μηχανικοί που ήξεραν καλά την δουλειά τους, και δημιούργησαν πολύ αξιόλογα αυτοκίνητα, τα οποία άντεξαν στον χρόνο. Μα πόσα «εκτρώματα» βελτίωσης είδαν τα μάτια μας όλα αυτά τα χρόνια, με μετατροπές turbo που απέδιδαν λιγότερη δύναμη από την εργοστασιακή, σκάστρες σε ατμοσφαιρικά αυτοκίνητα και πολλά ακόμα;
Όταν ο Μπάμπης service, έγινε Μπάμπης Tuning σε μια νύχτα…
Αυτοκίνητα «πείραμα», με μηδέν αξιοπιστία και μονίμως χαλασμένα, έφεραν τη μόδα της βελτίωσης στο τέλος της, και αμέτρητα πεταμένα χιλιάρικα στα σκουπίδια…
Οι ανεκπαίδευτοι «βελτιωτές» ή οι Έλληνες Vin Diesel έχουν την κύρια ευθύνη για τα εκτρώματα που κυκλοφορούσαν πριν μερικά χρόνια στους δρόμους μας;
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |