Σημαντικές επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση αναμένεται να πραγματοποιήσει η Hyundai σκοπεύοντας να παρουσιάσει 13 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030. Νέες μπαταρίες και μία καινούργια πλατφόρμα είναι προ των πυλών.
Λεπτομέρειες του πλάνου που έχει καταρτίσει για το άμεσο αλλά και το πιο μακρινό μέλλον έδωσε ο Όμιλος Hyundai. Η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να γίνει πάροχος έξυπνων λύσεων κινητικότητας και αυτό θα το κάνει επενδύοντας 77,8 δισεκατομμύρια ευρώ τα επόμενα δέκα χρόνια. Από αυτά τα 25,5 δισ. ευρώ θα διατεθούν για την ηλεκτροκίνηση, με το ζητούμενο των Κορεατών να είναι η πώληση δύο εκατομμυρίων ηλεκτρικών ετησίως μέχρι το 2030.
13 νέα ηλεκτρικά από τις Hyundai, Kia και Genesis
Η στρατηγική της Hyundai ονομάζεται «Hyundai Motor Way» και όπως προαναφέραμε το μεγαλύτερο μέρος της βασίζεται στα ηλεκτρικά, αφού ο Όμιλος θέλει να εδραιώσει τη θέση του στις αγορές. Για να συμβεί αυτό η Hyundai ανακοίνωσε πως ετοιμάζει τη νέα πλατφόρμα Integrated Modular Architecture (IMA) για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεύτερης γενιάς. Αυτή θα αντικαταστήσει την τρέχουσα Electric-Global Modular Platform (E-GMP) και θα χρησιμοποιηθεί σε 13 νέα μοντέλα των Hyundai, Kia και Genesis μέχρι το 2030. Μάλιστα η μάρκα είπε πως η πλατφόρμα ΙΜΑ είναι εξαιρετικά ευέλικτη και μπορεί να βασίσει από μικρά οχήματα μέχρι και pick-up.
Ετοιμάζονται νέες μπαταρίες
Πέραν της πλατφόρμας, η Hyundai θα επενδύσει και στις μπαταρίες, εξελίσσοντας αυτές τις επόμενης γενιάς NCM (Νικελίου Μαγγανίου Κοβάλτιου) και LFP (Φωσφορικού Λιθίου Σιδήρου) για μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα IMA. Μιλώντας για μπαταρίες LFP, η εταιρεία στοχεύει να εισαγάγει μονάδες με αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα και βελτιωμένη απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες για πρώτη φορά γύρω στο 2025.
Τεχνολογία θα φορτίζει τα ηλεκτρικά καθ' οδόν
Η Hyundai χωρίς να μπει σε λεπτομέρειες, γνωστοποίησε επίσης πως εργάζεται σε τεχνολογία αιχμής που επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας κατά την οδήγηση, χρησιμοποιώντας ένα ανεξάρτητο power bank. Επίσης, δημιούργησε ένα σύστημα διαχείρισης μπαταριών που βασίζεται σε AI (τεχνητή νοημοσύνη), το οποίο παρακολουθεί το πακέτο μπαταριών και εντοπίζει τυχόν πιθανά προβλήματα ασφάλειας. Μελλοντικά η Hyundai θα παρουσιάσει και μπαταρίες στερεάς κατάστασης.
Χτίζει νέα εργοστάσια αποκλειστικά για ηλεκτρικά
Η Hyundai προβλέπει πως το ποσοστό της παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικών το 2030 θα είναι στο 30%, από το 8% που υπάρχει σήμερα. Για να είναι λοιπόν έτοιμη ετοιμάζει το πρώτο εργοστάσιο που θα κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά και θα έχει έδρα στη Γεωργία και θα λειτουργήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Ένα ακόμα εργοστάσιο για ηλεκτρικά θα χτιστεί στην Ν. Κορέα και θα λειτουργήσει το 2025.