Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Hyundai i10: Το Atos μιας νέας εποχής
16 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Hyundai i10: Το Atos μιας νέας εποχής

Διαβάστηκε από 17331 αναγνώστες - 11/5/2022

Tο  πρώτο τετράμηνο του 2022, το Hyundai i10 ήρθε πρώτο στις προτιμήσεις των Ελλήνων με 1.200 πωλήσεις, ενώ πλέον έχουν διατεθεί πάνω από 30.000 οχήματα στην εγχώρια αγορά από το επίσημο ντεμπούτο του το 2008. Τελικά μήπως δεν θα ήταν τόσο ιεροσυλία, να θεωρήσουμε το i10 άξιο συνεχιστή του θρυλικού Atos?

Hyundai i10: Άξιος συνεχιστής του Atos

Η Hyundai, τον Οκτώβριο του 1995, θέλοντας να προλάβει και να κοιτάξει στα μάτια τον κύριο κορεάτη ανταγωνιστή της, τη Daewoo, που ετοίμαζε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης (το μετέπειτα Matiz υπό τη σχεδιαστική πένα της Italdesign Giugiaro) ξεκίνησε το σχέδιο ανάπτυξης ενός νέου μοντέλου. 23 μήνες και 155 εκατομμύρια δολάρια αργότερα, το Σεπτέμβριο του 1997 βγαίνει από το εργοστάσιο το πρώτο Hyundai Atos, που έμελε να αλλάξει τα δεδομένα στα αυτοκίνητα πόλης και να εδραιώσει την εταιρία στις καρδιές των Ελλήνων. Μετά από 10 χρόνια, είχε έρθει η στιγμή της απόσυρσης του θρυλικού πλέον Atos από τις αντιπροσωπίες, με τον αντικαταστάτη του να ακούσει το όνομα i10. Μια νέα εποχή είχε αρχίσει!
 

Πρώτη γενιά: Μόνο πεντάθυρο hatchback, βγήκε και ηλεκτρικό

Η πρώτη γενιά του Hyundai i10 (PA) ανακοινώθηκε στις 31 Οκτωβρίου 2007 στο Νέο Δελχί της Ινδίας, με την παραγωγή του να ξεκινάει στο εργοστάσιο της εταιρίας που βρίσκεται στη περιοχή Chennai. Ο βασικός λόγος που επιλέχτηκε αυτό το εργοστάσιο για την παραγωγή ήταν ότι το αυτοκίνητο αρχικά στόχευε κυρίως την εγχώρια αγορά, δεδομένης της δημοτικότητας των συγκεκριμένων αμαξωμάτων.



Το πρώτο μοντέλο ήταν διαθέσιμο μόνο ως πεντάθυρο hatchback και έβγαινε σε 5 διαφορετικές εκδόσεις και με 2 κινητήρες (1.1  και 1.2 λίτρων) για την αγορά της Ινδία, και σε 4 εκδόσεις κι με ένα χιλιάρη κινητήρα για την Ευρώπη. Όλα τα μοντέλα που πάτησαν τη ρόδα τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους είχαν τέσσερις αερόσακους, ABS, μπροστινά ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμό και ραδιόφωνο/CD player, ενώ στις πιο ακριβές υπήρχαν θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, ηλεκτρική ηλιοροφή, σύστημα start-stop και, προαιρετικά,  ESP. Η σχεδίαση του ήταν σαφώς πιο στιλάτη, όντας πιο κοντά στα ευρωπαϊκά πρότυπα και παρόλο που δεν θύμιζε σε τίποτα το ψιλόλιγνο Atos, διέθετε κάποια αισθητικά στοιχεία που έφερναν μνήμες από τον προκάτοχο του, ενώ είχε κι ίδιο μήκος (3,56 μ). Τα φανάρια πλέον ήταν πιο τραβηγμένα, η μάσκα είχε επένδυση χρωμίου και διέθετε προβολείς ομίχλης, ενώ ήταν πιο πλατύ κατά 70 χιλιοστά και πιο κοντό κατά 40 χιλιοστά. Αν η ποιοτική κι αισθητική αναβάθμιση του μοντέλου γινόταν αισθητή από την πρώτη επαφή μαζί του, στο εσωτερικό ήταν ακόμα πιο μεγάλη η διαφορά από το Atos, με τα πλαστικά να παραμένουν μεν σκληρά, αλλά να έχουν σαφώς καλύτερο φινίρισμα και πιο στιβαρή συναρμογή, κάτι που φάνηκε στο πέρασμα των χρόνων.



Χωροταξικά η καμπίνα είχε μεγαλώσει ελαφρώς, ενώ είχε αυξηθεί κι η πρακτικότητας της με τις επιπλέον μικροθήκες και την τοποθέτηση του λεβιέ ταχυτήτων ψηλά στην κονσόλα.

Το Σεπτέμβριο του 2010 γίνεται facelift στο μοντέλο, με τον εμπρός πρόβολο να ξανασχεδιάζεται σύμφωνα με τη τότε σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας, τη «Fluidic Sculpture», αποκτώντας νέους, λιγότερο γωνιακούς προβολείς, ενώ επίσης ανασχεδιάζονται τα πίσω φώτα κι ο προφυλακτήρας. Εσωτερικά διατίθεται με καινούργιες χρωματικές επιλογές, ένα νέο ταμπλό με ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων (στα χειροκίνητα μοντέλα) και ψηφιακό δείκτη καυσίμου.



Το Hyundai i10 πρώτης γενιάς κέρδισε αρκετά βραβεία και διακρίσεις ειδικά στις περιοχές της νότιας Ασίας, όπως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2008» για την Ινδία και «Καλύτερο Λαϊκό Αυτοκίνητο» στα Ασιατικά Βραβεία Αυτοκινήτου το 2009. Μάλιστα η εταιρία είχε παρουσιάσει κι ένα αμιγώς ηλεκτρικό i10 στην  Έκθεση Αυτοκινήτου του Δελχί το 2009, όπου βγήκε σε περιορισμένα κομμάτια με το όνομα BlueOn και είχε αυτονομία 140χλμ, με τελική ταχύτητα τα 130χλμ/ώρα.