Η Mazda παρουσίασε το Iconic SP, ένα concept sport car που θα εφοδιάζεται με ένα ιδιαίτερο σύστημα κίνησης, το οποίο θα αποτελείται από ένα ηλεκτροκινητήρα και ένα Wankel μοτέρ, και θα αποδίδει πάνω από 350 ίππους! Έχουμε τις πρώτες πληροφορίες.
Με στοιχεία από το MX-5 και το RX Vision
Εξωτερικά, το Iconic SP φαίνεται να έχει αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία από το σημερινό MX-5, όπως το μακρύ καπό, τα μυώδη φτερά και το κοντό πίσω μέρος, με τη συνολική του εικόνα να μοιάζει γνώριμη με την πρώτη ματιά. Ωστόσο, οι αιχμηροί προβολείς και το σχήμα της μάσκας μοιάζουν οπτικά περισσότερο με το Mazda RX Vision, ενός πρωτότυπου αυτοκινήτου που αποκαλύφθηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2015 και ήταν βασισμένο στη σχεδιαστική γλώσσα «KODO -Soul of Motion-», ενώ κάτω από το καπό του είχε έναν ατμοσφαιρικό Wankel κινητήρα με 4 ρότορες.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, το concept car είναι λίγο μεγαλύτερο από το μικρό roadster της εταιρείας. Με συνολικό μήκος 4,18 μέτρα, το Iconic SP είναι 26,5 εκατοστά μακρύτερο από το MX-5, ενώ με πλάτος 1,85 μέτρα είναι σχεδόν 12 εκατοστά μεγαλύτερο. Όσο για το μεταξόνιο του είναι στα 2,59 μέτρα, 18 εκατοστά μεγαλύτερο από του MX-5 και 13 εκ. από του τελευταίου RX-7.
Με ρότορα που θα δουλεύει σαν γεννήτρια και θα μπορεί να καίει και υδρογόνο
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το σύστημα κίνησης του Iconic SP, αφού σύμφωνα με την εταιρία συνδυάζει έναν κινητήρα Wankel και ένα ηλεκτρομοτέρ, αποτελώντας μια περαιτέρω εξέλιξη της προσέγγισης που εισήγαγαν οι Ιάπωνες με το MX-30 e-Skyactive R-EV. Ουσιαστικά μοιάζει αρκετά με το σύστημα e-Power της Nissan, αφού ο Wankel θα λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια, φορτίζοντας την μπαταρία.
Το συγκριμένο σύστημα προσφέρει, στη θεωρία τουλάχιστον, μεγάλες προοπτικές και δυνατότητες εξέλιξης, ενώ ο περιστροφικός θερμικός κινητήρας είναι πιο φιλικός ως προς την χρήση διαφορετικών καυσίμων, όπως του υδρογόνου.
370 ίπποι και βάρος 1.450 κιλά
Λόγω του ηλεκτρικού συστήματος, όπως συμβαίνει και σε όλα τα αντίστοιχα οχήματα, το βάρους του μοντέλου θα είναι αυξημένο, με την εταιρία να το ορίζει στα 1.450 κιλά κενό. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, το σημερινό MX-5 ζυγίζει μεταξύ 1.001 και 1.114 κιλά, ενώ το RX-7 FD άγγιζε τα 1.218 κιλά.
Μπορεί να μοιάζει ότι χρειάζεται δίαιτα, αλλά τα κιλά του είναι αποδεκτά για την φιλοσοφία του, ενώ αν ισχύει ότι η ισχύ του θα αγγίζει τους 370 ίππους, τότε οι επιδόσεις του θα είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακές.
Θυμίζει κάτι από ΜΧ-5, έχει την αίγλη του RX-7!
To Mazda Iconic SP θα είναι το σπορ αυτοκίνητο της εταιρίας στο μέλλον.
Με Wankel μοτέρ που θα δουλεύει σαν γεννήτρια για τον ηλεκτροκινητήρα!
Με ιπποδύναμη 370 αλόγων και υπόνοιες ότι θα μπορεί να καίει και υδρογόνο.
Πιστεύεις ότι τέτοια μοντέλα θα σώσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ή απλά θα μείνουν στο χαρτί;