Κερδίζεις 400 ευρώ τον χρόνο από την απενεργοποίηση κυλίνδρων
Ένα από τα σημαντικότερα στοιχήματα της αυτοκίνησης τα τελευταία χρόνια, είναι η μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα. Η τεχνολογία που έδωσε μια εντυπωσιακή «ανάσα» στους κανονικούς κινητήρες, είναι η απενεργοποίηση των κυλίνδρων.
Η ιδέα αυτή ξεκίνησε να εξελίσσετε 80 χρόνια πριν, και ουσιαστικά έδωσε λύση στην μείωση των ρύπων και της κατανάλωσης. Ένα αυτοκίνητο χρησιμοποιεί το σύνολο των κυλίνδρων του ακόμα και όταν δεν απαιτείται η πλήρης απόδοση του συστήματος, με αποτέλεσμα να πηγαίνει «χαμένη» η περίσσεια χωρητικότητα του κινητήρα, καθώς περισσότερο καύσιμο αντλείται μέσα στους κυλίνδρους χωρίς να είναι απαραίτητη η δύναμη που μπορεί να παράγει. Μέσω της απενεργοποίησης λοιπόν, μέρος των κυλίνδρων του κινητήρα παύει να λειτουργεί, όταν δεν απαιτείται μεγάλη παραγωγή ισχύος. Η κίνηση διατηρείται στο στρόφαλο μέσω του βολάν, ενώ ο κινητήρας θα επανέλθει σε κανονική λειτουργία όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες, μέσω ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου.
Μειώνεις 12% την κατανάλωση και τους ρύπους
Κάθε κύλινδρος ενός κινητήρα καταναλώνει καύσιμο και αποδίδει ισχύ. Ένα αυτοκίνητο δεν κυκλοφορεί συνεχώς με το γκάζι στο πάτωμα, αποζητώντας το σύνολο της ιπποδύναμης του. Έτσι λοιπόν, όταν το αυτοκίνητο πηγαίνει χαλαρά απενεργοποιούμε τη λειτουργία ενός ή περισσότερων κυλίνδρων, άρα σταματάμε να τροφοδοτούμε με καύσιμο τους ανενεργούς κυλίνδρους. Μέσω της απενεργοποίησης των κυλίνδρων σε έναν κινητήρα, καταφέρνουμε ένα μέσο όρο μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου κατά 12%, που με τις σημερινές τιμές, ισοδυναμεί με 400 ευρώ τον χρόνο, λιγότερα έξοδα σε καύσιμα.
Δεν λειτουργεί πάνω από τις 4.000 στροφές
Όπως είδαμε, η συγκεκριμένη τεχνολογία της απενεργοποίησης κυλίνδρων λειτουργεί σε χαλαρές συνθήκες φορτίου για τον κινητήρα. Έτσι λοιπόν το σύστημα διακόπτει τη λειτουργία των κυλίνδρων όταν ο κινητήρας περιστρέφεται μεταξύ 1.400 και 4.000 rpm. Σε στροφές άνω των 4.000rpm, ο κινητήρας ξεκινά αυτόματα να λειτουργεί, με όλους τους κυλίνδρους, και το κάνει αθόρυβα.
Δοκιμάστηκε για πρώτη φορά στον Β Παγκόσμιο πόλεμο
Οι πρώτοι πειραματισμοί για την απενεργοποίηση κυλίνδρων από κινητήρες, ξεκίνησαν κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Το 1981 η Cadillac παρουσίασε τον κινητήρα L62 «V8-6-4» ο οποίος από οκτακύλινδρος σε διάταξη V μπορούσε να απενεργοποιεί 2 ή και 4 κυλίνδρους, ενώ στην Ευρώπη, η Alfa Romeo με την Alfetta CEM (Controllo Elettronico del Motore) παρουσίασε το πρώτο τετρακύλινδρο μοτέρ, με σύστημα απενεργοποίησης δύο κυλίνδρων. Σήμερα το χρησιμοποιεί ο όμιλος VAG, η Ford, η Mercedes, η Honda και η General Motors.
Λειτουργεί σε κινητήρες με 3 κυλίνδρους μέχρι και 12
Το σύστημα της απενεργοποίησης κυλίνδρων βρήκε εφαρμογή και σε μικρούς αλλά και σε μεγάλους σε κυβικά κινητήρες. Η Ford για παράδειγμα το χρησιμοποίησε στον βραβευμένο 1.000αρι Ecoboost κινητήρα, 3 κυλίνδρων. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση που απενεργοποιείτε ένας κύλινδρος, η μείωση σε κατανάλωση και ρύπους είναι αισθητή. Ο όμιλος της VW έκανε χρήση του συστήματος στης νέας γενιάς 4κυλινδρων κινητήρων TSI, όπως και η Mercedes με την A Class των 1.330 κυβικών. Η Honda και η General Motors το εφάρμοσαν στους V6 κινητήρες τους, ενώ το συναντάμε και στους V8 twin turbo της AMG και της Audi.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σχολιάστε |