Ύστερα από αρκετές προσπάθειες χρόνων, ο επονομαζόμενος «Μπλε Διάδρομος», είναι ο νέος δρόμος Αδριατικής- Ιονίου που θα ενώσει την Ελλάδα με τα Δυτικά Βαλκάνια.
Το νέο έργο του οδικού δικτύου, «Μπλε Διάδρομος» εντάχθηκε στο πρόγραμμα χρηματοδότησης του επενδυτικού πλαισίου των Δυτικών Βαλκανίων (WBIF), ενώ θα έχει την παράλληλη στήριξη και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αρχικά το νέο φιλόδοξο έργο πρόκειται για την ανάπτυξη ενός οδικού δικτύου που εκτείνεται από την περιοχή της Βόρειας Ιταλίας, διασχίζει τα δυτικά Βαλκάνια και μέσω της Ιόνιας Οδού καταλήγει στο νότιο άκρο της Πελοποννήσου. Ο εν λόγω οδικός άξονας θα περνάει από 8 συνολικά χώρες, οι οποίες και εμπλέκονται στην υλοποίηση του έργου, όπως η Αλβανία, η Βοσνία-Ερζεγοβίνη, η Κροατία, η Ελλάδα, η Ιταλία, το Μαυροβούνιο, η Σερβία και η Σλοβενία.
Αυτός ήταν και ο λόγος της σημαντικής συνάντησης που έλαβε χώρα τις προηγούμενες ημέρες, του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή με την υπουργό Ενέργειας και Υποδομών της Αλβανίας, Μπελίντα Μπαλούκου, καταλήγοντας σε συμφωνία για τον σχετικό διαγωνισμού του αναμενόμενου έργου, του οποίου η υλοποίηση θα έχει ξεκινήσει μέχρι τα τέλη του 2022. Για το διευρωπαϊκό έργο «Blue Corridor» όπως ονομάζεται κανονικά, η Αλβανία είχε ξεκινήσει τις εργασίες από το Μάρτιο του 2020, όμως σταμάτησαν λόγω της πανδημίας.
Στις δηλώσεις της η υπουργός της Αλβανίας δήλωσε πως οι εργασίες επανέρχονται, εφόσον και η Ελλάδα ξεκινάει από την μεριά της τις διαδικασίες υλοποίησης για το δικό της μέρος, το οποίο και θα συνδέει την Ιόνια Οδό με την Κακαβιά στην έξοδο των Ιωαννίνων. Αξίζει να αναφέρουμε, πως η Κροατία έχει ξεκινήσει ήδη τις εργασίες, ενώ εκτιμά πως θα παραδώσει το αντίστοιχο τμήμα της μέχρι τα τέλη του 2022.
...>>>Συνεχίστε το άρθροΣχολιάστε |
Copyright © 2024 - autoagora.gr