autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Μπορούν τα συνθετικά καύσιμα να σώσουν τους θερμικούς κινητήρες;

Μπορούν τα συνθετικά καύσιμα να σώσουν τους θερμικούς κινητήρες;

Διαβάστηκε από 22410 αναγνώστες - 25/9/2024

Ως τώρα, ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης απαλλαγµένος από εκποµπή διοξειδίου ή µονοξειδίου άνθρακα ήταν ένα µακρινό όνειρο, τώρα µπορεί να γίνει πραγµατικότητα. Η διαδικασία παρασκευής των συνθετικών περιλαµβάνει τη δέσµευση του CO2, συµβάλλοντας έτσι σηµαντικά στον περιορισµό της υπερθέρµανσης του πλανήτη.

Τα συνθετικά καύσιμα θα αποτελέσουν σύμφωνα με κάποιες πολύ ισχυρές αυτοκινητοβιομηχανίες τη σωτηρία για τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου καθώς θα τα μετατρέψουν σε τόσο καθαρά οχήματα όσο τα ηλεκτρικά. 

Μπορούμε από σήμερα να τα χρησιμοποιήσουμε στα κανονικά αυτοκίνητα

Σχεδόν όλες οι λύσεις που έχουν σκεφτεί μέχρι και σήμερα οι επιστήμονες, για να λυθεί το πρόβλημα των ρύπων στα κανονικά αυτοκίνητα, απαιτούν δαπανηρές μετατροπές στα ήδη υπάρχοντα αυτοκίνητα μας. Στην περίπτωση των συνθετικών καυσίμων όμως δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του είναι, πως η καύση των eFuels μπορεί να γίνει απευθείας στους κινητήρες καύσης ή σαν πρόσθετο στα συμβατικά καύσιμα, παράγοντας από μηδενικές, μέχρι πολύ χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.
 

Τα βενζινάδικα μπορούν να τα πουλήσουν χωρίς καμία μετατροπή στις εγκαταστάσεις τους

Ένα ακόμα πλεονέκτημα, είναι πως μπορούν να πουληθούν από αύριο κιόλας, από το υπάρχον δίκτυο καυσίμων σε όλο τον κόσμο. Σε αντίθεση με τις περιπτώσεις υδρογόνου, και λοιπών αερίων που εμφανίζονται ως «λύση» για τους κανονικούς κινητήρες, που απαιτούν μετατροπές και επενδύσεις από τους βενζινάδες στις επιχειρήσεις τους, τα συνθετικά καύσιμα δεν απαιτούν τίποτα.
 

Χρησιμοποιούν το «βλαβερό» CO2 ως πρώτη ύλη

Το βλαβερό διοξείδιο του άνθρακα (CO2) είναι υπεύθυνο για το μεγαλύτερο τμήμα των αερίων του θερμοκηπίου που καταστρέφουν το περιβάλλον. Αυτό μας το έχει κάνει ευρέως γνωστό η Ε.Ε. Στην περίπτωση των συνθετικών καυσίμων όμως, το CO2 είναι η μια από τις δύο πρώτες ύλες παρασκευής του. Τα e-fuels είναι αποτέλεσμα «παντρέματος» του νερού και του «βλαβερού» CO2. Το διοξείδιο το δεσμεύουν από τον αέρα και το συνδυάζουν με υδρογόνο, με ηλεκτρόλυση από νερό. Εδώ πρέπει να τονίσουμε πως η παραγωγή των συνθετικών καυσίμων πρέπει να γίνει αποκλειστικά με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ανεμογεννήτριες, φωτοβολταϊκά) και όχι με εξόρυξη ορυκτών.
 

Αν παραγόταν μαζικά θα πουλιόταν στην ίδια τιμή όσο τα σημερινά καύσιμα

Η λύση των συνθετικών καυσίμων δεν έχει αφήσει ασυγκίνητες βιομηχανίες τεράστιου μεγέθους, και αυτό λέει πολλά. Η Porsche, η Siemens Energy, η Χιλιανή εταιρεία HIF και οι εταιρείες Enel, Exxon Mobil, Gasco και ENAP, δημιούργησαν ήδη τις πρώτες εγκαταστάσεις παραγωγής συνθετικών καυσίμων στην Χιλή. Το πρόγραμμα έχει ξεκινήσει να λειτουργεί πιλοτικά και αναμένεται να παράγει 130.000 λίτρα συνθετικού καυσίμου μέχρι τα μέσα του 2022, ενώ στόχος της είναι να παράγει 55 εκατομμύρια το 2024 και σε περίπου 550 εκατομμύρια λίτρα το 2026. Σήμερα η παραγωγή των συνθετικών καυσίμων είναι μια αρκετά δαπανηρή επένδυση, αλλά αυτό δεν θα κρατήσει για πολύ. Οι ερευνητές αναφέρουν πως στην περίπτωση μαζικής παραγωγής των e-Fuels, η τιμή πώλησης τους στους οδηγούς δεν θα ξεπερνούσε τα 1.4 ευρώ το λίτρο.

Μείωση των ρύπων ως και 100%
Θα έχουν την ίδια τιμή με τα σημερινά καύσιμα!
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τώρα από όλα τα αυτοκίνητα .
Τώρα είναι ακριβά στην παραγωγή, υπάρχουν τρόποι να γίνουν φθηνά
 Αν υπάρχει λύση γιατί μας πάνε στα ηλεκτρικά;


 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις