Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Νέος Κ.Ο.Κ.: Αυστηρός μόνο ή να «τσιμπάς» και όποιον παρανομεί;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Νέος Κ.Ο.Κ.: Αυστηρός μόνο ή να «τσιμπάς» και όποιον παρανομεί;

Διαβάστηκε από 8945 αναγνώστες - 18/11/2022

Το ακούμε συχνά, περιμένουμε να γίνει και πράξη. Οι πληροφορίες που φτάνουν για τον νέο Κώδικα Κυκλοφορίας είναι ενθαρρυντικές. Για την ακρίβεια, ο νέος Κ.Ο.Κ. θα είναι πιο αυστηρός από ποτέ, με στόχο να μπει STOP στις παραβάσεις. Αρκεί αυτό ή φταίει περισσότερο η ελλιπής (sic) εφαρμογής της νομοθεσίας;

Πότε μπαίνει σε διαβούλευση

Έρχεται! Σύμφωνα με όσα αναφέρουν κύκλοι κοντά στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέχρι το τέλος του 2022 αναμένουμε εξελίξεις ως προς τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Πιο συγκεκριμένα, σε περίπου ένα μήνα, περιμένουμε να αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση υπό τη μορφή νομοσχεδίου, ώστε κατόπιν να ενσωματωθούν τυχόν απαραίτητες διευκρινίσεις, προτού το σχέδιο νόμου περάσει στη Βουλή προς ψήφιση για την τελική φάση της διαδικασίας.


Στο κέντρο ιστορικών πόλεων της Ευρώπης έχει καθιερωθεί όριο ταχύτητας οχημάτων στα 30 χλμ./ώρα.

Στο κέντρο ιστορικών πόλεων της Ευρώπης έχει καθιερωθεί όριο ταχύτητας οχημάτων στα 30 χλμ./ώρα.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Τι αλλαγές θα προταθούν - Νέα όρια κυκλοφορίας

Η κατεύθυνση στην οποία θα κινηθεί ο νέος Κ.Ο.Κ. είναι μία: πιο αυστηρές ποινές για επικίνδυνες παραβάσεις. Στόχος της κυβέρνησης είναι να μειωθούν τα ατυχήματα κατά 50% μέχρι το 2030, με την θεσμοθέτηση ενός Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας στο οποίο τα χρήματα από πρόστιμα θα διανέμονται από κάθε Δήμο αποκλειστικά για την υλοποίηση δράσεων οδικής ασφάλειας.
 
Μεταξύ άλλων, κάτι που προκαλεί θετικά σχόλια είναι η μέριμνα για τους διανομείς φαγητού. Ειδικά για την συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων, ο εργοδότης αναμένεται να αναλάβει την υποχρέωση έκδοσης πιστοποιητικών-εγγράφων για:
  • τον φορέα πιστοποίησης ευστάθειας οχήματος
  • την ορθή συντήρηση
  • τις προδιαγραφές εξοπλισμού προστασίας και προσαρτώμενου αποθηκευτικού χώρου
  • πρότυπη γραπτή εκτίμηση τυχόν επαγγελματικών κινδύνων
 
Επιπλέον, στο «τραπέζι» των συζητήσεων έχει τεθεί η πιθανότητα τροποποίησης των ορίων κυκλοφορίας. Για την ακρίβεια, αναμένεται η δημιουργία συγκεκριμένων ζωνών σε σημεία με υψηλή επικινδυνότητα ή μέρη όπου κυκλοφορούν αρκετοί πεζοί και ποδηλάτες, χωρίς να αποκλείεται κάθε Δήμος να διαβαθμίζει τα όρια αναλόγως των συνθηκών. Μέχρι στιγμής, έχουν προταθεί:
  • μείωση ορίου μέσα στις πόλης από τα 50 στα 30 χλμ./ώρα
  • καθιέρωση ορίου 20 χλμ./ώρα έξω από σχολεία
  • αύξηση του ορίου στον αυτοκινητόδρομο από τα 120 στα 130 χλμ./ώρα

Αποσύνδεση των ποινών από το όχημα

Από εκεί και πέρα, κεντρική φιλοσοφία είναι η αποσύνδεση των ποινών από το όχημα. Οι πιο αυστηρές ποινές σε κάθε παράβαση (η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η οδήγηση ύστερα από την κατανάλωση αλκοόλ, η αντικανονική προσπέραση και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους) θα στρέφονται αποκλειστικά στον οδηγό. Δεν θα προβλέπεται δηλαδή αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας, παρά μόνο αφαίρεση διπλώματος, όποτε προβλέπεται.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε