Μπορεί να φαίνονται αθώες και να έχουν εκατοντάδες λειτουργίες που διευκολύνουν τη ζωή μας, αλλά κρύβουν μεγάλους κινδύνους. Απόσπαση προσοχής από το δρόμο και πιο αργή αντίδραση οι μεγαλύτερες παγίδες των infotainment!
Κάνεις μέχρι 500 μέτρα χωρίς να κοιτάς στο δρόμο, αν ρυθμίζεις το infotainment
Στην ίδια έρευνα διαπιστώθηκε ότι οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν 500 μέτρα χωρίς να κοιτάνε το δρόμο! Τα περισσότερα μέτρα, οι οδηγοί τα έκαναν σε
αυτοκινητόδρομο, όπου μπορεί μεν να έχουν καθαρότερο οπτικό πεδίο για την κατάσταση που επικρατεί μπροστά τους, αλλά οι ταχύτητες είναι σαφώς μεγαλύτερες και ο χρόνος αντίδρασης αρκετά μικρότερος.
Μέχρι και 30 δευτερόλεπτα μπορεί να ασχολείται ο οδηγός με την οθόνη για μια απλή διαδικασία.
Oι εταιρίες έχουν αρχίσει να περνάνε τις περισσότερες λειτουργίες μέσα από το
infotainment. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, ακόμα και μια απλή λειτουργία όπως το άνοιγμα του κλιματισμού να γίνεται περίπλοκη και να τρώει αρκετά δευτερόλεπτα μέχρι να ολοκληρωθεί. Σαν συνέπεια, ο οδηγός δεν βλέπει το δρόμο μέχρι και 30 δευτερόλεπτα όταν ασχολείται με το infotainment, με όσες καταστροφικές συνέπειες μπορεί να έχει αυτό. Το πιο ακραίο στοιχείο, σύμφωνα με την έρευνα του IAM RoadSmart, είναι ότι οι περισσότεροι οδηγοί έχαναν την αίσθηση του χρόνου όταν ασχολούνταν με την οθόνη αφής. Πίστευαν ότι δεν κοιτούσαν το δρόμο μόνο για 5 δευτερόλεπτα, ενώ στη πραγματικότητα είχαν στραμμένη τη προσοχή τους στην οθόνη πάνω από 20 δευτερόλεπτα.
30% αυξήθηκαν τα ατυχήματα από απόσπαση προσοχής τα τελευταία χρόνια, με βασικό ύποπτο τις οθόνες αφής.
Τα
στατιστικά στοιχεία είναι ξεκάθαρα. Σχεδόν σε όλον τον κόσμο έχουν αυξηθεί τα
ατυχήματα λόγω απόσπασης προσοχής τα τελευταία χρόνια. Οι περισσότεροι ερευνητές των ατυχημάτων καταλήγουν στο συμπέρασμα, ότι η αύξηση αυτή οφείλεται στην αύξηση των οθονών αφής στα αυτοκίνητα. Οι περισσότεροι οδηγοί θεωρούν ότι η ενασχόληση με το infotainment είναι λιγότερο επικίνδυνη σε σχέση με το κινητό, κάτι που δυστυχώς δεν ισχύει.
Η αλήθεια είναι ότι πολλές
εταιρείες έχουν καταλάβει τους κινδύνους που κρύβει η οθόνη του infotainment για τους οδηγούς και προσπαθούν να τους περιορίσουν. Η Mazda καταργεί το touch, όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση, ενώ πολλές εταιρίες απενεργοποιούν κάποιες λειτουργίες του infotainment, όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 20χλμ/ώρα. Σίγουρα είναι μια λύση για να μην αποσπάται η προσοχή των οδηγών, αλλά θα πρέπει να υπάρχουν «μπαμπούλες» και περιορισμοί για να μην πέφτουμε σε τόσα σοβαρά σφάλματα?