Πόσο κοστίζει η αλλαγή μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;
Με τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα νέας γενιάς να πλησιάζουν τη δεκαετία, οι μπαταρίες τους βγαίνουν σιγά-σιγά εκτός εγγύησης. Ποιο ακριβώς είναι το κόστος του ανταλλακτικού και της εργασίας; Με τις τιμές να κυμαίνονται από 6.700 έως και παραπάνω από 15.000 ευρώ και την εργατοώρα να κοστολογείται μέχρι και 200 ευρώ στη Γερμανία, μπορούμε να καταλάβουμε πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο εκτός εγγύησης μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα δαπανηρό.
Ποιο είναι το κόστος αλλαγής μπαταρίας σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο εκτός εγγύησης;
Ο ρόλος της μπαταρίας σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι άκρως σημαντικός. Στα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, το μοτέρ είναι η «καρδιά» του οχήματος. Μια ολική καταστροφή στον κινητήρα, που θα απαιτεί την αντικατάσταση του, συνοδεύεται από έναν αρκετά μεγάλο λογαριασμό, ο οποίος πολλές φορές μπορεί να ξεπερνά το κόστος αγοράς του οχήματος, και κάνει την διαδικασία συμφέρουσα μόνο αν έχουμε να κάνουμε με ένα σχετικά καινούργιο αυτοκίνητο.
Στην περίπτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Οι ηλεκτροκινητήρες είναι εξαιρετικά ανθεκτικοί και δεν χρειάζονται συντήρηση. Αντιθέτως, οι μπαταρίες είναι αυτές που προκαλούν «πονοκεφάλους», μιας και είναι ιδιαίτερα ακριβές, και το κυριότερο, χάνουν την απόδοσή τους με το πέρασμα των ετών. Αν η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι νεκρή, τότε το όχημα χάνει δραστικά την αξία του.
Για να έχουμε μια εικόνα του πόσο ακριβού εξαρτήματος είναι, ας δούμε το παράδειγμα ενός Tesla Model S του 2013 με 75.000 χλμ, που πωλήθηκε πρόσφατα στη Γερμανία έναντι του ποσού των 6.900 ευρώ. Ο λόγος της τόσο χαμηλής τιμής ήταν έναν πως από το αυτοκίνητο έλειπε η μπαταρία.
Συγκριτικά, τα λειτουργικά Tesla Model S αντίστοιχης χρονολογίας και διανυθέντων χιλιομέτρων κοστολογούνται στη Γερμανία από 30.000 ευρώ και άνω.
Μπορούμε να καταλάβουμε πως σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που «φλερτάρει» με τη δεκαετία, η αντικατάσταση των μπαταριών είναι ασύμφορη.
Πόσο διαρκεί η εγγύηση για τη μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να παρακάμψουν το πρόβλημα των μπαταριών προσφέροντας μεγάλες εγγυήσεις στο συγκεκριμένο εξάρτημα. Οι περισσότερες εταιρείες θα αντικαταστήσουν δωρεάν τις μπαταρίες των ηλεκτρικών μοντέλων τους, αν μέσα σε 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα η χωρητικότητά τους έχει μειωθεί στο 70% της αρχικής της τιμής.
Ορισμένες βιομηχανίες προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη εγγύηση. Το Lexus UX300E έχει εγγύηση 10 ετών ή 1 εκατομμυρίου χιλιομέτρων, θέτοντας τον πήχη αρκετά ψηλά. Η Mercedes προσφέρει επίσης δεκαετή εγγύηση στη μπαταρία της EQS, με το χιλιομετρικό όριο να είναι 250.000 χλμ.
Οι εταιρείες δεν ανακοινώνουν επίσημα τις τιμές των μπαταριών αντικατάστασης
Τι γίνεται όμως όταν παρέλθει η εγγύηση; Στην Ελλάδα αλλάζουμε αυτοκίνητο κατά μέσο όρο κάθε 15 χρόνια, επομένως είναι λογικό τα 8 έτη να ακούγονται λίγα. Πόσο κοστίζει μια μπαταρία;
Σε αυτή την ερώτηση, οι περισσότερες εταιρείες δεν απαντούν ευθέως, αλλά αντίθετα τονίζουν πως δεν χρειάζεται πλήρης αντικατάσταση της μπαταρίας, και ανακοινώνουν τιμές για κάθε στοιχείο αυτής.
Δύο κατασκευαστές μάλιστα αναφέρουν πως δεν υπάρχει μπαταρία σαν ανταλλακτικό!
Όταν η Auto BILD ρώτησε εκπρόσωπο της Tesla σχετικά με το κόστος αντικατάστασης μπαταριών στα μοντέλα της, εκείνος ανέφερε πως «η Tesla γενικά δεν ανακοινώνει τις τιμές των μπαταριών της», και πως κανείς «βασικά δεν έχει πρόσβαση σε αυτά τα στοιχεία».
Σύμφωνα με πρώην τεχνικό της εταιρείας, μια μπαταρία για το Tesla Model X κόστιζε πριν χρόνια 15.000 ευρώ στη Γερμανία. Στη Φιλανδία, όταν η μπαταρία ενός Tesla Model S 8 ετών παρέδωσε πνεύμα και ο ιδιοκτήτης έμαθε πως το κόστος αντικατάστασης ήταν 20.000 ευρώ, αυτός προτίμησε να… ανατινάξει το αυτοκίνητο, να βιντεοσκοπήσει τη διαδικασία και να το ανεβάσει στο διαδίκτυο. Σίγουρα μια ακραία αντίδραση, την οποία δεν θα σας συνιστούσαμε.
Σχολιάστε |