Πώς δουλεύει το ατμοσφαιρικό Plug-in υβριδικό Toyota RAV4;
Έχει 306 άλογα και πάει «σφαίρα», «καίει» σαν συμβατικό μικρό, αλλά δεν έχει turbo. Ξέρεις τι κάνει και ξεχωρίζει το ατμοσφαιρικό Plug-in υβριδικό RAV4;
RAV4, το πρώτο και παντοτινό SUV
Χαρακτηριστική περίπτωση εξαίρεσης είναι το RAV4, το θηριώδες μοντέλο που ίδρυσε τα SUV από 30 περίπου χρόνια προσφέρεται (και) σε Plug-in υβριδική έκδοση. Το ξεχωριστό είναι πως κάτω από το καπό του D-SUV των Ιαπώνων εδράζεται ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ, καθώς γενική πολιτική της Toyota είναι το συγκεκριμένο είδος βενζινοκινητήρων.
Συγκριτικά με το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό RAV4, το «πριζάτο» μεσαίο SUV των 306 ίππων έχει ατμοσφαιρικό μοτέρ κατά 38% ισχυρότερο και με 50% περισσότερη ισχύ στα 60 χλμ./ώρα.
Μοτέρ 2,5 λίτρων με 306 άλογα
To RAV4 PHEV έχει ως βασική πηγή κίνησης έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 2.500 κυβικών. Πρόκειται για μοτέρ που βλέπουμε και στο Lexus NX 450h+, το πρώτο Plug-in υβριδικό της premium φίρμας το οποίο αποδίδει 309 ίππους. Λειτουργεί σε κύκλο Atkinson με άμεσο και έμμεσο ψεκασμό καυσίμου, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (οι εισαγωγής ελέγχονται ηλεκτρικά και οι εξαγωγής υδραυλικά) και έχει κορυφαία θερμική απόδοση της τάξης του 41%. Μάλιστα, υπάρχει ειδικό σύστημα θερμικής διαχείρισης για αντίστοιχα ποιοτική καύση. Η απόδοση του κινητήρα είναι 181 άλογα στις τις 6.000 σ.α.λ., με ροπή 227 Nm στις 3.200-3.700 σ.α.λ.. Από εκεί και πέρα, εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες εμπρός (82 άλογα) και πίσω (54 άλογα) για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.
Πάς μόνο με ρεύμα ως το Σούνιο
Κατά τα άλλα, το 4κίνητο RAV4 PHEV «παίρνει» ταχύτητα μέσα από το σοφιστικέ e-CVT κιβώτιο της Toyota με πλανητικό σύστημα ταχυτήτων, το οποίο λειτουργεί εν είδη CVT, χωρίς όμως να υπάρχουν οι κλασικοί ιμάντες. Επιλέγεις από τρία βασικά driving modes (Eco, Normal, Sport) για να μεταβάλεις την απόκρισης του συστήματος σε περιπτώσεις επιτάχυνσης και επιβράδυνσης. Επιπλέον, υπάρχουν τέσσερις επιλογές για το υβριδικό σύστημα οι οποίες κατανέμουν διαφορετικά την πηγή ενέργειας. Η οδήγηση ξεκινά πάντα με ηλεκτρική λειτουργία EV ως την ταχύτητα των 135 χλμ./ώρα, ενώ με τα HV και Auto HV γίνεται αυτόματη εναλλαγή ανάμεσα σε βενζινοκινητήρα-ηλεκτροκινητήρα. Η εναλλαγή αποφασίζεται με βάση το τι κρίνει πιο συμφέρον για την οικονομία και επιδόσεις ο ηλεκτρονικός έλεγχος του αυτοκινήτου. Τελευταία επιλογή είναι το CRG (Charge) μέσω του οποίου ενεργοποιείς την φόρτιση της μπαταρίας μέσω του κινητήρα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Toyota RAV4 PHEV AWD-i 306 PS |
Κινητήρας* | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 2.487 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 4 σε σειρά/16 |
Τροφοδοσία | Αμεσ.+ έμμ. Ψεκασμός, 2 ηλεκτροκινητήρες |
Ισχύς βενζινοκινητήρα (ίπποι/σ.α.λ.) | 185/6.000 |
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) | 227/3.200-3.700 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρων (ίπποι/σ.α.λ.) | 82 + 54 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) | 270/- +121/- |
Ισχύς συνδυαστική (ίπποι/σ.α.λ.) | 206/- |
Ροπή συνδυαστική (Nm/σ.α.λ.) | 227/- |
Start/Stop | ΝΑΙ |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.910 |
Κιβώτιο-Μετάδοση | |
Τύπος κιβωτίου | e-CVT |
Κίνηση | Στους 4 τροχούς |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 6,8 |
30-80 χλμ./ώρα με KD (δλ.) | 3,4 |
60-100 χλμ./ώρα με KD (δλ.) | 3,1 |
80-120 χλμ./ώρα με KD (δλ.) | 4,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 180 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή | 1,0 |
Μέση δοκιμής | 0,0-6,0 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 22 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 55 |
Χωρτικότητα μπαταρίας (kWh) | 18,1 |
Ηλεκτρική αυτονομία (θεωρητική σε χλμ.) | 75 |
Ηλεκτρική αυτονομία δοκιμής | 70 |
Χρόνος φόρτισης πρίζα/Wallbox 7,4 kW | - |
Χρόνος φόρτισης σε Wallbox (6,6 kW) | 2,5 ώρες |
*εργοστασιακές μετρήσεις |
Plug-in υβριδικό με ατμοσφαιρικό μοτέρ
- Μοναδική τεχνολογία για RAV4 και Ford Kuga
- Έχει 306 άλογα και 4κίνηση
- Ως υβριδικό «καίει» 6 λίτρα στα 100 χλμ.
- Πας ηλεκτρικά μέχρι την δουλειά σου για 60-65 χλμ.
Σε έναν κόσμο με turbo βενζινοκινητήρες, η Toyota επιμένει ατμοσφαιρικά. Γιατί ο ανταγωνισμός πάει κόντρα; Είναι μόνο μάχη οικονομίας VS επιδόσεων; Ποιος κάνει λάθος;
Σχολιάστε |