autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Πως ένα «τσιπ» εγκλώβισε την Παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία;

Πως ένα «τσιπ» εγκλώβισε την Παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία;

Διαβάστηκε από 7485 αναγνώστες - 1/12/2021

Καθημερινά διαβάζεις για την έλλειψη των chips που δυσκολεύουν (και θα δυσκολεύουν για καιρό ακόμα) τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Το πρόβλημα είναι πλέον τεράστιο και θα πάρει καιρό να ισορροπήσει η κατάσταση, για όλες τις βιομηχανίες χωρίς καμιά εξαίρεση. Ποιοι είναι οι λόγοι όμως που αυτοί οι μικροσκοπικοί ημιαγωγοί έχουν βάλει φρένο στα εργοστάσια αυτοκινήτων;

Η παραγωγή πολλών εργοστασίων έχει σταματήσει, παραγγελίες αργούν και θα αργήσουν ακόμα πιο πολύ, και η αγορά του αυτοκινήτου ασφυκτιά. Τα chips έχουν τεράστια έλλειψη σε παγκόσμια κλίμακα, και το αγοραστικό κοινό θα πρέπει να περιμένει για καιρό το καινούργιο του αυτοκίνητο, που μάλιστα μπορεί να το αποκτήσει τελικά και σε ακριβότερη τιμή. Τι ακριβώς συνέβη τελικά;  

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

 

Ο Covid έδωσε προτεραιότητα στα chip των laptop αντί των αυτοκινήτων

Η πανδημία έφερε μεγάλες αλλαγές στην ζωή όλων μας και το ίδιο συνέβη και στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Το πρώτο διάστημα των lockdown, τα πιο πολλά εργοστάσια σταμάτησαν την παραγωγή τους και για λόγους υγείας, αλλά και λόγω της τεράστιας πτώσης παραγγελιών. Ο κόσμος κλείστηκε σπίτι του, και δούλευε με τηλεργασία. Οι παραγγελίες για ηλεκτρονικούς υπολογιστές, κινητά και τηλεοράσεις κορυφώθηκαν, με αποτέλεσμα τα εργοστάσια παραγωγής chips στον κόσμο, να αναγκαστούν να αφήσουν πίσω στην προτεραιότητα τους την παραγωγή ημιαγωγών για αυτοκίνητα. Πολλές από αυτές μάλιστα, αναγκάστηκαν να μετατρέψουν τις γραμμές παραγωγής τους, για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες που είχε εκείνη την εποχή η αγορά. Όταν μερικούς μήνες μετά, η αγορά του αυτοκινήτου παρουσίασε αύξηση, ήταν ήδη αργά! Τα εργοστάσια παραγωγής chips, είχαν δώσει βάρος στην παραγωγή τους στις παραγγελίες των εταιριών ηλεκτρικών ειδών, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις παραγγελίες των αυτοκινητοβιομηχανιών. Τουλάχιστον, όχι τόσο γρήγορα όσο στο παρελθόν… Οι προτεραιότητες του εμπορίου είχαν ήδη αλλάξει!
 

Οι μεγάλες παραγγελίες όσων προέβλεψαν την έλλειψη στέγνωσαν την αγορά από αποθέματα

Εδώ θα μπορούσε κάποιος να σκεφτεί πως, δεν μπορεί τόσο μεγάλες βιομηχανίες να μην είχαν απόθεμα από chips ώστε να καλύψουν την ζήτηση της αγοράς. Κι όμως! Λίγο πριν εμφανιστεί η πανδημία, κάποιες βιομηχανίες είχαν προβλέψει την έλλειψη των chips και είχαν προχωρήσει σε τεράστιες παραγγελίες, με αποτέλεσμα να «στεγνώσουν» τελικά τα αποθέματα των εργοστασίων ημιαγωγών, αλλά και της αγοράς όπως απεδείχθη.
 

Τα μοντέρνα αυτοκίνητα είναι γεμάτα από chip σε αντίθεση με το παρελθόν

Τα αυτοκίνητα του σήμερα δεν έχουν καμία σχέση πλέον με τα αυτοκίνητα του παρελθόντος. Και όταν λέμε του παρελθόντος δεν μιλάμε για πολλά χρόνια πριν, αλλά ακόμα και ένα μοντέλο 15ετίας, δεν έχει καμία σχέση με ένα σημερινό. Όλα τα καινούργια αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με αμέτρητα συστήματα ασφάλειας, αλλά και ενημέρωσης, που το καθένα από αυτά έχουν αμέτρητα, μικρά chips για να λειτουργήσουν.
 

Την Παγκόσμια έλλειψη θα την πληρώσουν οι πελάτες με αύξηση των τιμών

Η μείωση της παραγωγής κι η ελλείψεις στην παραγωγή των αυτοκινήτων έχει οδηγήσει σε άνοδο των τιμών, με τελικό «θύμα» τον καταναλωτή. Κι από μία προσωρινή έλλειψη στην προμήθεια των ημιαγωγών, στα πλαίσια των ευρύτερων διαταραχών που προκάλεσε η πανδημία, τώρα πλέον κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι αλλάζει το σκηνικό στην παγκόσμια αγορά. Έτσι θα υπάρξει μετακύλιση της αύξησης του κόστους στους πελάτες που θέλουν να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο.


  ...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε