Μπορείς να το βγάλεις στην «λασπουριά», θα δώσει κίνηση στους πίσω τροχούς σε μία λακκούβα, αλλά δεν έχει μηχανική 4κίνηση. Αυτό είναι το πλήρως υβριδικό 4κίνητο Toyota Yaris Cross AWD-i.
Μοιράζεται κοινή ονομασία με το best-seller Yaris, είναι το πρώτο SUV πόλης από την Toyota, έχει μία ιδιαίτερη τετρακίνηση που διαφέρει από κάθε μηχανική. Το full hybrid Toyota Yaris Cross στην κορυφαία έκδοσή του λανσάρεται με την «έξυπνη» 4κίνηση AWD-i, αντίστοιχη με εκείνη που βλέπουμε στο θηριώδες RAV4. Ας την γνωρίσουμε.
Έχει δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ 5,3 ίππων
Το ξεχωριστό στην περίπτωση του Toyota Yaris Cross είναι πως δεν υπάρχει άξονας μετάδοσης προς τα πίσω, ούτε κάποιο διαφορικό κεντρικό ή πίσω. Αντιθέτως, εξοπλίζεται στον πίσω άξονα με ένα δεύτερο ανεξάρτητο ηλεκτρικό μοτέρ με ισχύ 3,9 kW (5,3 ίππους) και ροπή 52 Nm. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται άμεση απόκριση στην εμπλοκή της τετρακίνησης, με τον ηλεκτροκινητήρα να κινεί άμεσα και κατά το δοκούν τους πίσω τροχούς, όποτε χρειαστεί. Τέτοιες συνθήκες έχουμε σε καθεστώς μειωμένης πρόσφυσης, όταν ξεκινάς στο χιόνι ή όταν κάνεις ανάβαση σε σαθρό έδαφος για παράδειγμα. Όπως αναφέρει η εταιρεία, η ροπή μοιράζεται αυτόματα από 100:0 έως και 40:60 εμπρός-πίσω. Σε κανονικές συνθήκες το Toyota Yaris Cross κινείται ως προσθιοκίνητο. Η εμπλοκή της ηλεκτρικής 4κίνησης ενισχύει την ελκτική πρόσφυση και δίνει επιπλέον ευστάθεια. Σημαντική επισήμανση, πως το full hybrid Yaris Cross AWD-i έχει ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και όχι ημιάκαμπτο άξονα σαν τις «βασικές» εκδόσεις.
Μόλις 60 κιλά βαρύτερο
Η ιδιαιτερότητα της ηλεκτρικής 4κίνησης μεταξύ άλλων συγκρατεί και το βάρος σε χαμηλά επίπεδα. Το Toyota Yaris Cross AWD-i είναι μόλις 60 κιλά βαρύτερο από το προσθιοκίνητο. Για τον λόγο αυτό και η έξτρα επιβάρυνση σε κατανάλωση και εκπομπές ρύπων είναι ανεπαίσθητη. Πιο συγκεκριμένα, η μέση κατανάλωση βάσει WLTP από 4,4-5,0 λτ./100 χλμ. ανεβαίνει μόλις στα 4,7-5,1 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 από τα 100-114 γρ./χλμ. «τσιμπάνε» στα 106-116 γρ./χλμ.. Στην πράξη, η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων είναι σημαντικά χαμηλότερες από κάθε άλλο τετρακίνητο Β-SUV.
Για «λασπουριές» και λακκούβες
Με δεύτερο πίσω ηλεκτρικό μοτέρ 5,3 ίππων
Δεν υπάρχει άξονας μετάδοσης προς τα πίσω, ούτε κάποιο διαφορικό κεντρικό ή πίσω
Η ροπή μοιράζεται αυτόματα από 100:0 έως και 40:60 εμπρός-πίσω
Μόλις 60 κιλά βαρύτερο από το «απλό» Yaris Cross
Εσύ τι λες; Θες «κανονική» 4κίνηση ή θα σε βόλευε μία τύπου ηλεκτρική για να τα βγάλεις πέρα σε πιο ήπιες συνθήκες οδήγησης;