«Καίει» λιγότερα από 4 λτ./100 χλμ. αλλά έχει 225 άλογα για να επιταχύνει σαν GTi. Ποιο είναι το βασικό πλεονέκτημα του ατμοσφαιρικού Plug-in υβριδικού Ford Kuga; Ξέρεις τον τρόπο λειτουργίας του;
Μαζί με το Toyota RAV4 είναι τα μοναδικά PHEV που μένουν πιστά στο δόγμα της «ατμόσφαιρας». Σε μία αγορά που το turbo κυριαρχεί, το Ford Kuga και το ιαπωνικό D-SUV είναι τα μόνα μοντέλα που συνδυάζουν ατμοσφαιρικό και ηλεκτρικό μοτέρ στο Plug-in υβριδικό τους σύνολο. Κάπως έτσι, στην περίπτωση του Ford Kuga έχουμε μετρημένη μέση κατανάλωση στα λιγότερο από 4 λτ./100 χλμ., μολονότι έχει συνδυαστική ιπποδύναμη 225 αλόγων! Πάμε να δούμε πώς λειτουργεί;
Επιταχύνει στα GTi, «καίει» σαν μικρό υβριδικό
Δεν είναι τυχαίο πως το Ford Kuga είναι το best-seller Plug-in υβριδικό αυτοκίνητο για το 2021. Η αποδοτικότητα του μηχανικού του συνόλου είναι τέτοια που μπορείς να «γκαζώνεις» σαν GTi (60-100 χλμ./ώρα σε 4,3 δλ.), αλλά την ίδια στιγμή να πετυχαίνεις άκρως συγκρατημένη κατανάλωση. Βασικό συστατικό της επιτυχίας είναι το «πάντρεμα» ενός ατμοσφαιρικού με ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Κεντρικός πρωταγωνιστής είναι ένας 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας Duratec 2,5 λίτρων. Η λειτουργία του ακολουθεί τον κύκλο καύσης Atkinson Αμεσου ψεκασμού για πιο αποτελεσματική απόδοση. Το θερμικό μοτέρ αποδίδει 152 άλογα στις 5.500 σ.α.λ., με την μέγιστη ροπή των 200 Nm να έρχεται στις 4.500 σ.α.λ.. Κάτω από το καπό του Ford Kuga εδρεύει και ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 132 ίππων, με την συνδυαστική απόδοση του θηριώδους SUV να αγγίζει τα 225 PS. Το Ford Kuga PHEV είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο, με την μετάδοση της κίνησης να γίνεται μέσω ενός αυτόματου CVT κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.
Πήγαινε-έλα στο Λαγονήσι χωρίς στάλα βενζίνης
Και πώς καταφέρνει μέση κατανάλωση 3,9 λτ./100 χλμ.; Εκτός του οικονομικού ατμοσφαιρικού μοτέρ, το Ford Kuga έχει μία αποδοτική μπαταρία ιόντων λιθίου. Έχει συνολική χωρητικότητα 14,4 kWh (10,6 κιλοβατώρες η ωφέλιμη) και εξασφαλίζει ηλεκτρική ενέργεια για τις μέσες και όχι μόνο καθημερινές μετακινήσεις. Με με μία πλήρη φόρτιση, έχοντας επιλεγμένο ECO drive mode, κινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι και 70 χλμ./ώρα, πας δηλαδή στο Λαγονήσι και επιστρέφεις χωρίς να «κάψεις» στάλα βενζίνη. Μάλιστα, αυτό γίνεται και σε ρεαλιστικές ταχύτητες κίνησης, καθότι «πας» ηλεκτρικά έως και 135 χλμ./ώρα.
Όσον αφορά τους χρόνους φόρτισης, σε εναλλασσόμενο ρεύμα AC (Alternate Current), το μοντέλο «γεμίζει» μέχρι στην οικιακή πρίζα 3,6 kW σε 3:30 λεπτά, ενώ σε πρίζα 2,3 kW σε 6 ώρες. Πολύ μειωμένος είναι ο χρόνος σε WallBox 7,4 kW, μόλις σε 3,5. Μπορείς, δηλαδή, να φορτίσεις πλήρως το Ford Kuga PHEV το βράδυ που κοιμάσαι ή ακόμη και στο 8ωρό σου στη δουλειά!
Το πόσο «καις», τώρα, εξαρτάται και από το πρόγραμμα παραμετροποίησης που θα επιλέξεις. Υπάρχουν 5 βασικά driving modes (Eco, Normal, Sport, Slippery, Snow, Sand) και 4 επιλογές υβριδικού προφίλ. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν τα:
- EV Now για αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση, αν υπάρχει απόθεμα ενέργειας στην μπαταρία
- EV Charge όταν θες να φορτίσεις την μπαταρία από το θερμικό μοτέρ, με πιο αυξημένη κατανάλωση βενζίνης
- EV Later για να διατηρήσεις την μπαταρία σε συγκεκριμένο επίπεδο φόρτισης, ώστε να την χρησιμοποιήσεις μετά
- EV Auto για αυτόματη εναλλαγή ή συνεργασία κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα (υβριδική λειτουργία)
«Βγάζει» λιγότερους ρύπους από τον 1.500άρη EcoBoost
Από εκεί και πέρα, εντυπωσιακός είναι ο «πράσινος» χαρακτήρας» του Ford Kuga PHEV. Για να διαπιστωθεί αυτό, αξιολογήθηκαν αναλύσεις ανώνυμων δεδομένων κατόχων του «εξηλεκτρισμένου» C-SUV σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Συγκριτικά, λοιπόν, με το ισοδύναμο μοντέλο Kuga με βενζινοκινητήρα 1,5 EcoBoost, το Ford Kuga Plug-in hybrid εκπέμπει περίπου 1.110 κιλά λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα!
Το Ford Kuga PHEV επιμένει στην «ατμόσφαιρα»
Μαζί με το RAV4 τα μόνα Plug-in υβριδικά με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα
Έχει 225 άλογα αλλά «καίει» λιγότερα από 4 λτ./100 χλμ.
Πηγαίνει ηλεκτρικά έως και 70 χλμ., φορτίζει στο τσακ-μπαμ
«Βγάζει» περίπου 1.110 κιλά λιγότερο CO2 από ένα βενζινοκίνητο Kuga
Εσύ τι λες; Γιατί η Ford επιμένει στα ατμοσφαιρικά μοτέρ, ενώ η αγορά έχει στραφεί στα turbo; Ποια τα υπέρ και τα κατά της συγκεκριμένης απόφασης;
Τεχνικά χαρακτηριστικά |
Ford Kuga PHEV 225 PS |
Κινητήρας* |
|
Κυβισμός (κ.εκ.) |
2.488 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες |
4 σε σειρά/16 |
Τροφοδοσία |
Αμ. Ψεκ. Βενζ., κύκλος Atkinson + ηλεκτροκινητήρας |
Ισχύς βενζινοκινητήρα (ίπποι/σ.α.λ.) |
152/5.500 |
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) |
200/4.500 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρων (ίπποι/σ.α.λ.) |
132/- |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) |
- |
Ισχύς συνδυαστική (ίπποι/σ.α.λ.) |
225/- |
Ροπή συνδυαστική (Nm/σ.α.λ.) |
- |
Start/Stop |
ΝΑΙ |
Βάρος με οδηγό (κιλά) |
1.844 |
|
|
Κιβώτιο-Μετάδοση |
|
Τύπος κιβωτίου |
CVT |
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς |
|
|
Eπιδόσεις |
|
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
8,9 |
30-80 χλμ./ώρα με KD (δλ.) |
4,3 |
60-100 χλμ./ώρα με KD (δλ.) |
4,3 |
80-120 χλμ./ώρα με KD (δλ.) |
5,3 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* |
200 |
|
|
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
|
Μέση εργοστασιακή |
1,0 |
Μέση δοκιμής |
3,9 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) |
22 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) |
45 |
Χωρτικότητα μπαταρίας (kWh) |
14,4 |
Ηλεκτρική αυτονομία (θεωρητική σε χλμ.) |
56 |
Ηλεκτρική αυτονομία δοκιμής |
70 |
Χρόνος φόρτισης πρίζα/Wallbox 7,4 kW |
6ω/3,5ω |