Μπορεί οι νέες τεχνολογίες να έχουν σβήσει σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα σκουριάς στα σύγχρονα αυτοκίνητα, όμως με τα ηλεκτρικά φαίνεται τα πράγματα να είναι κάπως διαφορετικά. Πάμε να δούμε τους λόγους που η σκουριά γίνεται ο νούμερο 1 κίνδυνος στα ηλεκτρικά.
Με τα μέταλλα να προστατεύονται όλο και περισσότερο από νέες τεχνολογίες και ειδικές βαφές, τα τελευταία χρόνια η σκουριά δεν ήταν πρόβλημα για τα καινούργια αυτοκίνητα. Όχι ότι ακόμα δεν εμφανίζεται ή ότι οι κάτοχοι δεν θα πρέπει να αντιδράσουν άμεσα σε περίπτωση που δίνουν διάβρωση στο όχημα τους, απλά πλέον είναι η εξαίρεση κι όχι ο κανόνας.
Τα ηλεκτρικά πιο ευπαθή στη σκουριά
Ωστόσο η κατάσταση φαίνεται να γυρίζει αρκετά χρόνια πίσω σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που έρχονται από τους επιθεωρητές του αντίστοιχου ΚΤΕΟ Γερμανίας και αφορά κυρίως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τον Τεχνικό Διευθυντή του GTÜ, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος επίσημα αναγνωρισμένος οργανισμός επιθεώρησης μηχανοκίνητων οχημάτων της Γερμανίας, η ελαφριά κατασκευή των ηλεκτρικών μοντέλων ώστε να μειωθεί το βάρος για να κερδίσουν περισσότερα χιλιόμετρα αυτονομίας έχει ως συνέπεια την εμφάνιση σκουριάς.
Η εξοικονόμηση βάρους φέρνει σκουριές
Ας ξεκινήσουμε από την αρχή όμως. Μια μεγάλη σπαζοκεφαλιά των αυτοκινητοβιομηχανιών όσο αφορά τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι πως θα μειώσουν το βάρους τους. Οι μπαταρίες ζυγίζουν αρκετά κιλά, κάτι που επηρεάζει αρνητικά την εμβέλεια του οχήματος. Γι αυτό το λόγο, κάνουν διάφορα «κόλπα» με τα υλικά του αμαξώματος, χρησιμοποιώντας περισσότερα ελαφριά μέταλλα όπως το αλουμίνιο. Όμως αυτό οδηγεί σε ένα μεγάλο πρόβλημα! Στα συγκεκριμένα στοιχεία δεν φτάνει η προστασία από την αυτοδιάβρωση που μπορεί να επιτευχθεί με διάφορες τεχνικές, διότι όταν έρχονται σε επαφή με διαφορετικές ιδιότητες μέταλλα (π.χ χάλυβα), που εμβαπτίζονται σε ένα αγώγιμο υγρό, τον ηλεκτρολύτη (συνήθως είναι το βρόχινο νερό ή τα υπόγεια ύδατα) τότε εμφανίζεται η γαλβανική διάβρωση. Με απλά λόγια σκουριάζουν πιο γρήγορα.
Κοιλότητες και υγρασία υπεύθυνες για τις σκουριές
Επίσης ένα άλλο πρόβλημα είναι, ότι η εξοικονόμηση υλικού για τη μείωση βάρους συχνά δημιουργεί κοιλότητες και πιο αποδυναμωμένα τμήματα που μπορεί να σχηματιστεί πιο εύκολα σκουριά. Οι εταιρίες συνήθως ενισχύουν τα συγκεκριμένα σημεία με ηχομονωτικό αφρό, ώστε να μειωθεί κι ο θόρυβος, αλλά ταυτόχρονα δεσμεύει μέσα του υγρασία. Οπότε η εμφάνιση σκουριάς είναι σχεδόν αναπόφευκτη και σε εκείνα τα σημεία.
Πρόβλημα η σκουριά που μείνει απαρατήρητη για μεγάλο χρονικό διάστημα
Ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα από την εμφάνιση και τις ζημιές που δημιουργεί η σκουριά είναι ότι μπορεί να μείνει απαρατήρητη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό μπορεί να έχει ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειες και αντίκτυπο στην ασφάλεια των επιβατών σε μια σύγκρουση, ειδικά αν έχουν επηρεαστεί οι δομές στήριξης του κλωβού. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτό ισχύει κυρίως για τα μαρσπίε, όπου σκουριάζουν πιο συχνά και παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην ακαμψία του αμαξώματος.
Εμφανίστηκαν προβλήματα που είχαν εξαφανιστεί χρόνια!
Πάνε να μειώσουν το βάρος και επιτρέπουν την σκουριά να εμφανιστεί πιο γρήγορα!
Τα ελαφριά μέταλλα υπεύθυνα για τη διάβρωση.
Επικίνδυνο ακόμα και για τη ζωή των επιβατών σε περίπτωση τρακαρίσματος!
Τελικά τα ηλεκτρικά εμφανίστηκαν για καλό ή για να βάλουν κι άλλες σκοτούρες στο κεφάλι μας;