Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων ανέβηκαν το 2015 κατά 60%. Το Bloomberg προβλέπει πως μέχρι το 2040, γύρω στο 35% των νέων αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικά (στη φωτό το Nissan Leaf).

Tα ηλεκτρικά οχήματα το 2023 θα αντικαθιστούν ημερησίως 2 εκ. βαρέλια πετρελαίου, κάτι που από μόνο του είναι αρκετό για να ξεκινήσει άλλη μία ενεργειακή κρίση (στη φωτό το Opel Ampera-e).

Η αξία των μπαταριών αντιπροσωπεύει σήμερα πάνω από το 30% του κόστους ενός ηλεκτρικού οχήματος. Οπότε, αν φθηνύνουν αυτές, θα επηρεαστούν δραματικά οι τιμές και οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων.

Μέχρι το 2040 τα ηλεκτρικά οχήματα θα χρειάζονται για την κίνησή τους 1.900 TWh (terawatt-hours), κάτι που αντιστοιχεί στο 10% της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας που παράχθηκε πέρσι (στη φωτό το Tesla Model S).

Τα ηλεκτρικά σε 6 χρόνια

9/3/2016

Ηλεκτρικά και «κανονικά» οχήματα ως το 2022 θα κοστίζουν το ίδιο. Πίσω από την πρόβλεψη αυτή βρίσκεται ο δραστικός περιορισμός του κόστους των μπαταριών, με το άμεσο μέλλον να φαίνεται περισσότερο από ποτέ ηλεκτρικό.

Τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να κοστίζουν ως το 2022, όσο και τα μοντέλα βενζίνης και πετρελαίου. Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται μια αναφορά του Bloomberg Business και το αποδίδει στην ανάπτυξη των τεχνολογιών γύρω από τις μπαταρίες.

Βλέπετε, το κόστος κατασκευής των μπαταριών έπεσε πέρσι κατά 35%. Επιπλέον, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων ανέβηκαν το 2015 κατά 60%. Σαν να μην έφτανε αυτό, το Bloomberg προβλέπει πως μέχρι το 2040, γύρω στο 35% των νέων αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικά. Αισιόδοξη εκτίμηση, πάντως, αν αναλογιστεί κανείς πως πέρσι το σχετικό ποσοστό ήταν στο 1% μόλις!

Ωστόσο, η αξία των μπαταριών αντιπροσωπεύει σήμερα πάνω από το 30% του κόστους ενός ηλεκτρικού οχήματος. Οπότε, αν φθηνύνουν αυτές, θα επηρεαστούν δραματικά οι τιμές των ηλεκτροκίνητων και –άρα- οι πωλήσεις τους. Σύμφωνα με το Bloomberg το παραπάνω μπορεί να συμβεί σε μόλις 5-6 χρόνια από τώρα.

Η μεταμόρφωση αυτή δεν θα επηρεάσει μόνο τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και τις βιομηχανίες ενέργειας, οι οποίες θα πρέπει να προσαρμοστούν. Σύμφωνα με την έκθεση, τα ηλεκτρικά οχήματα το 2023 θα αντικαθιστούν ημερησίως 2 εκ. βαρέλια πετρελαίου, κάτι που από μόνο του είναι αρκετό για να ξεκινήσει άλλη μία ενεργειακή κρίση.

Από την άλλη, θα πρέπει να προμηθεύουν τα EV με την απαραίτητη ενέργεια, καθώς μέχρι το 2040 τα ηλεκτρικά οχήματα θα χρειάζονται για την κίνησή τους 1.900 TWh (terawatt-hours), κάτι που αντιστοιχεί στο 10% της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας που παράχθηκε πέρσι.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις