Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Tech: Ξέρεις ότι Mercedes A-Class και Nissan Qashqai έχουν ίδιο μοτέρ;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Tech: Ξέρεις ότι Mercedes A-Class και Nissan Qashqai έχουν ίδιο μοτέρ;

Διαβάστηκε από 1504 αναγνώστες - 8/12/2022

Η Mercedes A-Class «φοράει» ίδιο κινητήρα με το Nissan Qashqai. Πώς λειτουργεί ο 1,33 βενζινοκινητήρας που δημιούργησαν 4 εταιρείες;

Κινητήρας σε πάνω από 1.000.000 αυτοκίνητα

Η συνεργασία του μετράει αρκετά χρόνια «ζωής». Mercedes-Benz και Renault έχουν μία πετυχημένη σύμπραξη πάνω στην εξέλιξη κινητήρων, από mainstream diesel μοτέρ 1,5 και 1,6 λίτρων, έχει μικρούς 900άρηδες και 100άρηδες βενζίνης. Εμείς θα μιλήσουμε για τον 1,33 βενζινοκινητήρα, για την δημιουργία του οποίου συνεργάστηκαν, επίσης, Mitsubishi και Dailmer. Το εν λόγω μοτέρ να κατασκευάζεται σε Ισπανία, Αγγλία, Γερμανία και Κίνα και αφορά 1.000.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως των segment B, C, D (μικρά, μικρομεσαία και μεσαία, δηλαδή από το Renault Clio και την A-Class μέχρι και την Mercedes GLB και το Renault Kadjar).
 
Εντυπωσιακό είναι πως για την εξέλιξή του αφιερώθηκαν περισσότερες απο 40.000 εργατοώρες δοκιμών και εξομοιώσεων. Αυτοκίνητο αναφοράς ήταν το Renault Scenic το οποίο έκανε πάνω από 30.000 χλμ. σε ακραίες θερμοκρασιακές μεταβολές και συνθήκες, για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία και αξιοπιστία του.


Πολλές τεχνολογίες του Nissan GT-R είναι «δανεικές» και στον 1,33 βενζινοκινητήρα της κοινοπραξίας.

Πολλές τεχνολογίες του Nissan GT-R είναι «δανεικές» και στον 1,33 βενζινοκινητήρα της κοινοπραξίας.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ποια τα τεχνικά του χαρακτηριστικά και γιατί σχετίζεται με το Nissan GR-R;

Γράψαμε νωρίτερα ότι και η Nissan έβαλε το... χεράκι της, για αυτό ορισμένες τεχνολογίες αιχμής του 1,33 προέρχονται από το supercar Nissan GT-R! Ειδικότερα, έχει εφαρμοστεί τεχνολογία επίστρωσης των κυλίνδρων με ένα πολύ λεπτό φιλμ άκρως ισχυρού ατσαλιού, προκειμένου η διάχυση της θερμότητας εντός του κυλίνδρου να γίνεται με βέλτιστο δυνατό τρόπο. Έτσι, περιορίζονται οι ανεπιθύμητες προαναφλέξεις (πειράκια) και οι μηχανικοί μπορούν να αυξήσουν τον βαθμό απόδοσης και την ανάπτυξη της ροπής, χρησιμοποιώντας υψηλότερη γεωμετρική σχέση συμπίεσης.
 
Εκτός των παραπάνω, ο κινητήρας έχει μικρότερες διαστάσεις και βάρος χάρη στην γεωμετρία τύπου «Δ» που ενσωματώνει η κυλινδροκεφαλή. Τα πλεονεκτήματα του κινητήρα συνεχίζονται με το μειωμένο turbo lag και την μείωση ανάγκης εμπλουτισμού του μείγματος, αφού η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στη κυλινδροκεφαλή. Ο ψεκασμός είναι άμεσος, τα μπεκ είναι κατακόρυφα και κεντρικά τοποθετημένα με την διαδικασία ψεκασμού να γίνεται με μέγιστη πίεση 250 bar, ώστε να εκχέονται πολύ μικρά σταγονίδια για ακριβέστερη χρήση του καυσίμου.
 
Από εκεί και πέρα, το turbo έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate. Όπως στους ηλεκτρικούς κινητήρες με την εγγενή άμεση απόκριση, έτσι και εδώ το μοτέρ «αντιδρά» γρήγορα ακόμη και στις πολύ χαμηλές στροφές, έχοντας αποτελεσματική εναλλαγή στο «πάτα-άσε». Με διάμετρο εμβόλων 72,2 χιλιοστά και διαδρομή 81,2, για χωρητικότητα 1.330 κυβικών σε τέσσερις κυλίνδρους η γεωμετρία του κινητήρα είναι έντονα υποτετράγωνη. Κάπως έτσι, ευνοείται η αναβάθμιση της θερμοδυναμικής απόδοσης και η πιο εύκολη ανάπτυξη της ροπής.

Τι ιπποδύναμη «βγάζει» και σε ποια αυτοκίνητα τον βλέπουμε;

Με βάση το μοντέλο και την μάρκα, διαφοροποιείται και η τελική απόδοση ισχύος του μοτέρ. Για παράδειγμα, στην προ ανανέωσης Mercedes A-Class υπάρχουν 109, 136 και 163 άλογα, με το νέο mild hybrid Nissan Qashqai να έχει 140 ή 158 άλογα (με 4κίνηση στη δεύτερη περίπτωση). Η Renault το βάζει στα Clio και Captur των 130 ίππων (μη διαθέσιμα στην ελληνική αγορά), με το νέο ήπια υβριδικό Renault Austral να έχει επίσης το συγκεκριμένο κινητήρα.
 
Όσον αφορά τη ροπή, πάντοτε διαθέσιμη από τις 1.500-1.800 σ.α.λ., στο μικρομεσαίο της Mercedes είναι στα 220, 240 και 260 Nm αντίστοιχα, με προοπτική να ανέβει και στα 270 Nm. Η τελευταία υπάρχει στα μοντέλα της Renault με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αλλά και της Nissan με το X-Tronic αυτόματο του Qashqai των 158 ίππων.
 
 
Πώς λειτουργεί ο 1,33 των Mercedes, Nissan & Renault;
Το βλέπουμε στην Mercedes A-Class και το νέο Nissan Qashqai
Έχει τεχνολογίες από το GT-R
«Βγάζει» μέχρι 158 άλογα και 270 Nm ροπής

Υπάρχει σε Clio & Captur με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC
Τέσσερις εταιρείες συνεργάστηκαν για την δημιουργία ενός βενζινοκινητήρα. Εσένα σε «χαλάει» που ακούς ότι Renault και Nissan έχουν σχέση με το μοτέρ της A-Class ή τεχνολογία ενός κινητήρα δεν έχει να κάνει με το premium;

 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε