Ανανεωμένη A-Class και Qashqai: Πού διαφέρει το «ίδιο» μοτέρ τους;
Διαβάστηκε από 6543 αναγνώστες - 8/8/2023
Δύο best-seller αυτοκίνητα, η Mercedes A-Class και το Nissan Qashqai, «φορούν» ίδιο μοτέρ. Τι πρέπει να ξέρω για τον 1,33 βενζινοκινητήρα που δημιούργησαν 4 εταιρείες και πού διαφέρει αυτός ανά μοντέλο;
Μοτέρ που έχει «μπει» σε πάνω από 1.000.000 αυτοκίνητα
Η συνεργασία του μετράει αρκετά χρόνια «ζωής». Mercedes-Benz και Renault έχουν μία πετυχημένη σύμπραξη πάνω στην εξέλιξη κινητήρων, από mainstream diesel μοτέρ 1,5 και 1,6 λίτρων, έχει μικρούς 900άρηδες και 100άρηδες βενζίνης. Εμείς θα μιλήσουμε για τον 1,33 βενζινοκινητήρα, για την δημιουργία του οποίου συνεργάστηκαν, επίσης, Mitsubishi και Dailmer. Το εν λόγω μοτέρ να κατασκευάζεται σε Ισπανία, Αγγλία, Γερμανία και Κίνα και αφορά 1.000.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως των segment B, C, D (μικρά, μικρομεσαία και μεσαία, δηλαδή από το Renault Clio και την A-Class μέχρι και την Mercedes GLB και το Renault Kadjar).
Εντυπωσιακό είναι πως για την εξέλιξή του αφιερώθηκαν περισσότερες απο 40.000 εργατοώρες δοκιμών και εξομοιώσεων. Αυτοκίνητο αναφοράς ήταν το Renault Scenic το οποίο έκανε πάνω από 30.000 χλμ. σε ακραίες θερμοκρασιακές μεταβολές και συνθήκες, για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία και αξιοπιστία του.
Πολλές τεχνολογίες του GT-R είναι «δανεικές» και στον 1,33 βενζινοκινητήρα της κοινοπραξίας των Mercedes, Daimler, Renault και Mitsubishi.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ποια τα τεχνικά του χαρακτηριστικά & ποια η σχέση του με το Nissan GR-R;
Γράψαμε νωρίτερα ότι και η Nissan έβαλε το... χεράκι της, για αυτό ορισμένες τεχνολογίες αιχμής του 1,33 προέρχονται από το supercar Nissan GT-R! Ειδικότερα, έχει εφαρμοστεί τεχνολογία επίστρωσης των κυλίνδρων με ένα πολύ λεπτό φιλμ άκρως ισχυρού ατσαλιού, προκειμένου η διάχυση της θερμότητας εντός του κυλίνδρου να γίνεται με βέλτιστο δυνατό τρόπο. Έτσι, περιορίζονται οι ανεπιθύμητες προαναφλέξεις (πειράκια) και οι μηχανικοί μπορούν να αυξήσουν τον βαθμό απόδοσης και την ανάπτυξη της ροπής, χρησιμοποιώντας υψηλότερη γεωμετρική σχέση συμπίεσης.
Εκτός των παραπάνω, ο κινητήρας έχει μικρότερες διαστάσεις και βάρος χάρη στην γεωμετρία τύπου «Δ» που ενσωματώνει η κυλινδροκεφαλή. Τα πλεονεκτήματα του κινητήρα συνεχίζονται με το μειωμένο turbo lag και την μείωση ανάγκης εμπλουτισμού του μείγματος, αφού η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στη κυλινδροκεφαλή. Ο ψεκασμός είναι άμεσος, τα μπεκ είναι κατακόρυφα και κεντρικά τοποθετημένα με την διαδικασία ψεκασμού να γίνεται με μέγιστη πίεση 250 bar, ώστε να εκχέονται πολύ μικρά σταγονίδια για ακριβέστερη χρήση του καυσίμου.
Από εκεί και πέρα, το turbo έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate. Όπως στους ηλεκτρικούς κινητήρες με την εγγενή άμεση απόκριση, έτσι και εδώ το μοτέρ «αντιδρά» γρήγορα ακόμη και στις πολύ χαμηλές στροφές, έχοντας αποτελεσματική εναλλαγή στο «πάτα-άσε». Με διάμετρο εμβόλων 72,2 χιλιοστά και διαδρομή 81,2, για χωρητικότητα 1.330 κυβικών σε τέσσερις κυλίνδρους η γεωμετρία του κινητήρα είναι έντονα υποτετράγωνη. Κάπως έτσι, ευνοείται η αναβάθμιση της θερμοδυναμικής απόδοσης και η πιο εύκολη ανάπτυξη της ροπής.
Τι ιπποδύναμη «βγάζει», σε ποια αυτοκίνητα τον βλέπουμε & ποιες διαφορές υπάρχουν;
Με βάση το μοντέλο και την μάρκα, διαφοροποιείται και η τελική απόδοση ισχύος του μοτέρ. Εμείς θα εστιάσουμε στο best-seller premium μικρομεσαίο (Mercedes A-Class) και τον ιδρυτή των οικογενειακών SUV στην χώρα μας (Nissan Qashqai). Για παράδειγμα, στην προ ανανέωσης Mercedes A-Class υπάρχουν 109, 136 και 163 άλογα. Πλέον, ως facelift, Mercedes λανσάρεται με τον 1,33 μόνο ως «βασική» A 200. Σε αυτή την έκδοση αποδίδει 163 ίππους και συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V (σχεδόν 14 ίππων), το περίφημο EQ Boost.
Από την άλλη πλευρά, το νεάς γενιάς mild hybrid Nissan Qashqai έχει 140 ή 158 άλογα (2κίνητο και 4κίνητο, πάντα με X-Tronic κιβώτιο στη δεύτερη περίπτωση). Η διαφορά των δύο μοντέλων, εκτός της διαφορετικής ιπποδύναμης, έχει, αρχικά, να κάνει με την ήπια υβριδική τεχνολογία, μιας και στο ιαπωνικό C-SUV βλέπουμε 12-βολτο κύκλωμα. Όσον αφορά τη ροπή, στην Mercedes A 200 τα 270 Nm «έρχονται» στις 2.000-3.500 σ.α.λ.. Ίδια ροπή (270 Nm) έχουν οι ισχυρές, 2κίνητες και 4κίνητες, εκδόσεις του Qashqai στα 158 άλογα, σε διαφορετικές όμως στροφές (1.800-3.750), πιο μικρή ροπή έχει το «βασικό» Nissan των 140 ίππων (240 Nm στις 1.650-4.000 σ.α.λ.).
Πώς λειτουργεί ο 1,33 της Mercedes A-Class και του Nissan Qashqai
Έχει τεχνολογίες από το GT-R
«Βγάζει» μόνο 163 άλογα στην ανανεωμένη A 200, 140 και 158 ίππους στο Nissan
Mild hybrid 12V στο Qashqai, 48-βολτο κύκλωμα στην Mercedes
Τέσσερις εταιρείες συνεργάστηκαν για την δημιουργία ενός βενζινοκινητήρα. Σου κάθεται κάπως ότι Renault και Nissan βοήθησαν για το μοτέρ της A-Class ή ο κινητήρας δεν έχει να κάνει με το premium;