Τέλος στα φορτηγά έως και Euro 3 από 27/1
Διαβάστηκε από 7977 αναγνώστες - 22/12/2021
Χωρίς ιδιοκτήτη θα μείνουν εκατοντάδες φορτηγά και επαγγελματικά οχήματα μετά την εφαρμογή του νέου νόμου στις 27 Ιανουαρίου του 2022, που θέλει την απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών τεχνολογίας Euro 3 και κάτω.
Πανικός έχει προκληθεί στους επαγγελματίες οδηγούς των φορτηγών και των βαρέων οχημάτων, αφού στις 27 Ιανουαρίου του 2022 μπαίνει σε ισχύ η νέα νομοθεσία, με την οποία όλες οι μεταβιβάσεις των παραπάνω οχημάτων που θα πραγματοποιηθούν, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον τεχνολογίας Euro 4 ώστε να μπορεί να κυκλοφορεί.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Πάνω από τα μισά φορτηγά είναι παλιάς τεχνολογίας & ρυπογόνα
Σύμφωνα με έρευνες, στην χώρα μας παραπάνω από το μισό του συνόλου των φορτηγών και επαγγελματικών οχημάτων που κυκλοφορούν, είναι παλαιάς τεχνολογίας και εξαιρετικά ρυπογόνα. Η νέα οδηγία του κράτους, έρχεται να δώσει ένα τέλος στην συγκεκριμένη κατάσταση, αφού θα επιτρέπει την μεταβίβαση φορτηγού Euro 3 ή και παλαιότερης τεχνολογίας αλλά ο νέος ιδιοκτήτης θα απαγορεύεται να το κυκλοφορήσει, συνεπώς για να συνεχίσει να κάνει την δουλειά του, χρειάζεται φορτηγό Euro 4 και πάνω. Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο 14 του 3887/2010 που σχετίζεται με τις «Μεταβιβάσεις αδειών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης», πέρα από την διορία, αναφέρεται και στις υφιστάμενες άδειες Φ.Δ.Χ., οι οποίες θα μετατραπούν σε Άδειες Οδικών Μεταφορών, ενώ εκτός από την ανωτέρω υποχρέωση θα βρίσκονται οι μεταβιβάσεις από κληρονομικά αίτια. Η νέα νομοθεσία απαγορεύει την κυκλοφορία των φορτηγών μέχρι και Euro 3
Κάπως έτσι, η νέα νομοθεσία μετά την απαγόρευση κυκλοφορίας των παλαιών φορτηγών οχημάτων, θα οδηγήσει σταδιακά στην απόσυρσή τους και στην εξαγωγή τους σε τρίτες χώρες. Ο αντίλογος όμως, οι διάφορες ομοσπονδίες των ιδιοκτητών φορτηγών, υποστηρίζουν πως αυτή η απαγόρευση αποτελεί την «εύκολη» λύση της κυβέρνησης, αφού ο συγκεκριμένος κλάδος δεν έχει δεχθεί ποτέ καμία επιδότηση για αντικατάσταση του στόλου ή κάποιο κίνητρο για αγορά καινούργιας τεχνολογίας φορτηγών, των οποίων το κόστος απόκτησης είναι αρκετά υψηλό. Το μεγαλύτερο ποσοστό κατέχουν τα Euro 0
Στην Ελλάδα, τα επαγγελματικά οχήματα κάτω των 3,5 τόνων που πληρούν τις προδιαγραφές Euro 3, είναι σχεδόν το 1/3 του συνόλου των εν κυκλοφορία φορτηγών τεχνολογίας έως και Euro 3 , με τα υπόλοιπα να χωρίζονται σε Euro 2, 1 και τελευταία τα Euro 0 που κατέχουν το μεγαλύτερο ποσοστό από τα υπόλοιπα. Στην επόμενη κατηγορία των φορτηγών από 3,5 μέχρι και 8 τόνους, τα τεχνολογίας Euro 0 κατέχουν πάλι το μεγαλύτερο ποσοστό επί του συνόλου, ενώ ακολουθούν τα Euro 3, 2 και 1, όπως παρόμοια σειρά ακολουθεί και η κατηγορία φορτηγών άνω των 8 τόνων.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ο νέος έξυπνος ταχογράφος αποτρέπει την αγορά καινούργιων φορτηγών
Το γιατί οι Έλληνες επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών προτιμούν τα οχήματα από
Εuro 3 και κάτω, πέρα από το χαμηλό κόστος αγοράς, σχετίζεται και με την έλλειψη του καινούργιου
έξυπνου ταχογράφου που υπάρχει στάνταρ στα φορτηγά από
Euro 4 και μετά. Όπως είναι κατανοητό, τα
νέα φορτηγά με τον
σύγχρονο ταχογράφο δεν έχουν την δυνατότητα «πειράγματος», καθώς επίσης μπορεί να ελεηθεί και να λάβει δεδομένα από απόσταση από το τμήμα Τροχαίας.
Με το νέο έτος θα σταματήσουμε να βλέπουμε παλιά φορτηγά στους δρόμους!
Νέα νομοθεσία θα απαγορεύει την κυκλοφορία των φορτηγών μέχρι και Euro 3.
Σε εφαρμογή από τις 27 Ιανουαρίου του 2022.
Στην Ελλάδα, πάνω από τα μισά φορτηγά είναι παλιάς τεχνολογίας και ρυπογόνα.
Γιατί η κυβέρνηση δεν δίνει κίνητρα στους επαγγελματίες οδηγούς; Το κάνουν για το περιβάλλον ή είναι ένας ακόμη τρόπος να βγάλουν λεφτά;