Έχει 43 (!) έξυπνες θήκες αλλά στη βασική έκδοση ο κινητήρας είναι αδύναμος και θέλει 650 μέτρα να προσπεράσει. Έχει μεγάλο πορτ-μπαγκάζ αλλά σκληρά πλαστικά. Ξεκινά από τα 14.990 ευρώ αλλά έχει φτωχό εξοπλισμό.
Θετικά
Εύχρηστο εσωτερικό με πολλές έξυπνες θήκες. Η απουσία θηκών στην μικρή κατηγορία είναι «μάστιγα» στα μικρά, όμως το νέο Skoda Fabia έχει αρκετές και έξυπνες θήκες που θα κάνουν την ζωή σας πιο εύκολη. Για την ακρίβεια 43 έξυπνοι τρόποι αποθήκευσης, σε ένα «μικρό» αυτοκίνητο παίζουν σημαντικό ρόλο.
Στα θετικά είναι πως μπορεί να εξοπλιστεί με εξοπλισμό ασφαλείας μεγαλύτερης κατηγορίας, κάτι το οποίο είναι «ατού» ακόμα και αν πρέπει να πληρώσουμε κάτι extra. Αξίζει να αναφέρουμε πως το Front Assist (σύστημα αποφυγής κινδύνου μπροστά σου) είναι διαθέσιμο από την βασική έκδοση, πράγμα που ισχύει επίσης μόνο στα βασικά Hyundai i20 και VW Polo.
Αρνητικά
Τα σκληρά πλαστικά, εκτός από την αίσθηση στην αφή, έχουν τα εξής μειονεκτήματα: Ξεθωριάζουν από τον ήλιο και τρίζουν από τις λακκούβες (με τον καιρό). Και ενώ στις βόρειες χώρες αυτά τα χαρακτηριστικά απουσιάζουν, στην δική μας δημιουργούν πρόβλημα και μάλιστα μεγάλο. Για το λόγο αυτό, χρειάζονται συχνή φροντίδα προκειμένου να διατηρηθούν σε καλή κατάσταση. Να πούμε στα ελαφρυντικά πως το φινίρισμα είναι καλό και πως μόνο τα Peugeot 208, Ford Fiesta και VW Polo έχουν μαλακά πλαστικά στην κατηγορία.
Η βασική έκδοση των 14.990€, έχει αδύναμο κινητήρα με 80 άλογα, που χρειάζεται 650 μέτρα για να προσπεράσει.
*«Φοράει» τον ίδιο κινητήρα που έχει και το VW Polo με το ίδιο 5αρι σασμάν.
Η απουσία ενός υβριδικού κινητήρα που θα έριχνε πολύ την κατανάλωση (ήπιας ή Full Hybrid τεχνολογίας) είναι εμφανής -o κινητήρας με τα 110 άλογα έχει 6,9 λτ/100χλμ κατανάλωση- και γίνεται ακόμα πιο δύσκολο, καθώς δεν υπάρχει ούτε diesel. Με τη βενζίνη να έχει 2 ευρώ, η απουσία ενός οικονομικότερου κινητήρα θεωρείται σημαντικό μειονέκτημα, καθώς οι full hybrid, όπως του Toyota Yaris, φτάνουν τα 4,2λτ/100χλμ, και οι diesel (που έχουν λίγο πιο φθηνό καύσιμο) όπως του Citroen C3 έχουν κατανάλωση 4,8λτ/100χλμ.
Επίσης δεν έχει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, όταν τα περισσότερα μικρά έχουν, με εξαίρεση το Peugeot 208, ούτε cruise control, όταν η πλειοψηφία του ανταγωνισμού έχει. Όσον αφορά τα χειροκίνητα παράθυρα πίσω, για να είμαστε ακριβοδίκαιοι πρέπει να αναφέρουμε πως από τον ανταγωνισμό, μόνο τα Hyundai i20, Kia Rio και VW Polo έχουν ηλεκτρικά παράθυρα πίσω από τη βασική έκδοση.
Οι αισθητήρες παρκαρίσματος είναι extra, ανεξαρτήτως έκδοσης, και πρέπει να πληρώσεις 500 ευρώ.
4 χρόνια εγγύηση. Η εγγύηση από το εργοστάσιο είναι 2 χρόνια, και η εταιρεία προσφέρει επιπλέον 2 χρόνια της επέκτασης δωρεάν, σε όλα τα μοντέλα εκτός των taxi. Έτσι η εγγύηση φτάνει τα 4 χρόνια. Παρόλα αυτά, ο ανταγωνισμός έχει έως και τα 8 χρόνια (Ford Fiesta). Το Kia Rio έχει 7 χρόνια εγγύηση, το Toyota Yaris 6 χρόνια, ενώ όλα τα υπόλοιπα έχουν 5 χρόνια (εκτός του VW Group).
Αναλύσαμε τα θετικά και τα αρνητικά του νέου μοντέλου.
Πως σας φαίνεται εσάς η νέα Skoda Fabia;