3 φωτογραφίες »

Το Vitara έχει το όνομα, το Duster τη χάρη!

Διαβάστηκε από 12885 αναγνώστες - 15/9/2021

Vitara εναντίον Duster: Κάποτε ακούγοντας τις λέξεις «Suzuki Vitara» φανταζόμασταν αμέσως ένα σκληροτράχηλο off road όχημα, αλλά πλέον έχει αποκτήσει πολύ πιο ασφάλτινο χαρακτήρα, με το Dacia Duster να είναι καλύτερο εκτός δρόμου, κοστίζοντας λιγότερο.

DACIA : DACIA SANDERO 1ο σε πωλήσεις SUV στην Ευρώπη! Ελάτε να το γνωρίσετε στην Automotivo.

Παλιά το Vitara ήταν συνώνυμο του σκληροτράχηλου off road οχήματος, αλλά πλέον δεν είναι ούτε off, ούτε on, αφού σαν μοντέλο έχει «ρίξει αρκετό νερό στο κρασί του» και έχει αποκτήσει έναν «μαλακό» χαρακτήρα. Ουσιαστικά στη Suzuki έχουν καπηλευτεί το όνομα του Vitara για κάτι που δεν είναι, ενώ τη θέση του έχει πάρει το Dacia Duster. Ας δούμε σε τι υπερτερεί το ρουμάνικο μοντέλο έναντι του ιαπωνικού.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

 


Το Duster περνάει εκεί που το Vitara δεν μπορεί λόγω απόστασης από το έδαφος

Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία ενός οχήματος που θέλει να ονομάζεται «εκτός δρόμου» είναι η απόσταση από το έδαφος. Σε αυτό τον τομέα, το Duster βλέπει το Vitara… αφ υψηλού, αφού απέχει 2,5 εκατοστά περισσότερο από το έδαφος, έχοντας 21 εκατοστά απόσταση σε σχέση με τα 18,5 του Vitara. Όσον αφορά τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και φυγής, το Duster εξακολουθεί να υπερτερεί, έχοντας 30, 21 και 33 μοίρες αντίστοιχα, έναντι 18.2 , 17.7 και 28.2 για το Vitara.

Όσο μεγαλύτερες είναι οι γωνίες, τόσο πιο ικανό είναι ένα όχημα εκτός δρόμου

Όσο μεγαλύτερες είναι οι γωνίες, τόσο πιο ικανό είναι ένα όχημα εκτός δρόμου

Ως γωνία προσέγγισης ορίζεται η γωνία που σχηματίζεται μεταξύ του επιπέδου και της ευθείας μεταξύ του εμπρός προβόλου και του ίχνους του τροχού. Γωνία ράμπας ονομάζεται η γωνία που σχηματίζεται μεταξύ των ευθειών που ενώνουν τα ίχνη των τροχών με το μέσο του μεταξονίου. Όσο πιο κοντό μεταξόνιο και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, τόσο πιο μεγάλη είναι η εν λόγω γωνία. Ως γωνία φυγής ορίζουμε το αντίστοιχο της γωνίας προσέγγισης, αλλά για το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Όσο μεγαλύτερα είναι τα νούμερα, τόσο πιο ικανό είναι ένα όχημα εκτός δρόμου, αφού μπορεί να περάσει ευκολότερα επάνω από εμπόδια.



Το Vitara υστερεί σε ανάρτηση και τιμόνι σε σχέση με το Duster

Η αίσθηση τιμονιού του Dacia Duster προσφέρει καλή πληροφόρηση και είναι ανώτερη απέναντι σε αυτή του Suzuki Vitara, το σύστημα διεύθυνσης του οποίου είναι αρκετά ελαφρύ και παράλληλα αργό. Στον τομέα της ανάρτησης, το Duster υπερτερεί στις off road διαδρομές, με το Vitara να έχει αποκτήσει έναν πιο… αστικό προσανατολισμό.

Το Duster «πετάει» στις διαδρομές του Acropolis

Το Duster «πετάει» στις διαδρομές του Acropolis

 

Το Duster έχει πραγματική τετρακίνηση, ενώ το Vitara μόνιμη με προγράμματα

Το Suzuki Vitara έχει τετρακίνηση με αυτόματη λειτουργία, η οποία στέλνει την ισχύ στους εμπρός τροχούς, και μεταφέρει την κίνηση και στους πίσω μόνο εάν διαπιστωθεί απώλεια πρόσφυσης. Στη λειτουργία «Lock» η τετρακίνηση κλειδώνει, ενώ τα προγράμματα Sport και Snow αφορούν την γρήγορη οδήγηση ή την κίνηση σε χιόνι.
Από την άλλη πλευρά, το Dacia Duster έχει… πατροπαράδοτη επιλεκτική τετρακίνηση, η οποία εμπλέκεται άμεσα και απενεργοποιείται αυτόματα στα 85 χλμ/ώρα, σε περίπτωση που ο οδηγός την έχει ξεχάσει ενεργή.
 

Επιπλέον το Dacia έχει μεγαλύτερους χώρους, αφού είναι μια κατηγορία επάνω στα ίδια λεφτά

Το τετρακίνητο Dacia Duster κοστίζει στη βασική έκδοση Ambiance 21.710 ευρώ, ενώ η αρχική έκδοση GL+ του τετρακίνητου Suzuki Vitara έχει κόστος 22.370 ευρώ. Το Duster όχι μόνο κοστίζει 660 ευρώ λιγότερα, αλλά είναι και μία κατηγορία επάνω, με χαοτική διαφορά σε χώρους. Για να μιλήσουν τα νούμερα, το Duster έχει κατά 103 λίτρα μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ, αφού ο χώρος αποσκευών είναι 478 λίτρα (375 το Vitara), ενώ οι πίσω επιβάτες του Dacia έχουν περισσότερο «αέρα» στα πόδια (13 εκατοστά εναντίον 11 του Suzuki).
 
Συνοψίζοντας, το Duster είναι καλύτερο εκτός δρόμου από το Vitara, ενώ έχει καλύτερη ανάρτηση και τιμόνι, πραγματική τετρακίνηση και επιπλέον χαώδη διαφορά σε χώρους!

Μήπως το Vitara είναι μόνο όνομα πλέον; Συμφωνείς ότι έχει «μαλακώσει» υπερβολικά για να λέγεται ακόμα έτσι;
 
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

DACIA : DACIA SANDERO 1ο σε πωλήσεις SUV στην Ευρώπη! Ελάτε να το γνωρίσετε στην Automotivo.