Ας το θέσουμε απλά για να είναι κατανοητό από όλους. Ο εκκεντροφόρος είναι μια περιστρεφόμενη μεταλλική ράβδος που υπάρχει στην κυλινδροκεφαλή. Η επιφάνεια αυτής της μεταλλικής ράβδου δεν είναι λεία. Έχει κοίλους λοβούς (εξογκώματα) κατά το μήκος της όπου ο κάθε λοβός είναι υπεύθυνος να ανοιγοκλείνει τις βαλβίδες (αναλόγως το σχεδιασμό της κυλινδροκεφαλής). Οι εκκεντροφόροι παίρνουν κίνηση από το στρόφαλο είτε με καδένα (αλυσίδα) είτε με ιμάντα και περιστρέφονται γύρω από το εαυτό τους. Καθώς λοιπόν ο εκκεντροφόρος περιστρέφεται οι λοβοί (τα εξογκώματα) που υπάρχουν κατά μήκος του εκκεντροφόρου έρχονται σε επαφή με τα ωστήρια σπρώχνοντάς τα που αυτά με την σειρά τους μεταδίδουν την κίνηση τους στις βαλβίδες που με την σειρά τους επιτρέπουν την πλήρωση των θαλάμων καύσης με το απαραίτητο μίγμα. Όπως γίνεται κατανοητό οι εκκεντροφόροι καθορίζουν την διάρκεια αλλά και το βύθισμα των βαλβίδων.
Copyright © 2024 - autoagora.gr