Ρίχνουμε την κατανάλωση! 10 + 1 tips από την Automotivo!
Διαβάστηκε από 26748 αναγνώστες - 15/7/2022
Η σημαντική αύξηση των καυσίμων το τελευταίο εξάμηνο έχει καταστήσει τη μετακίνηση με το αυτοκίνητο όλο και πιο διστακτική. Παρακάτω συγκεντρώσαμε ορισμένους τρόπους, τους οποίους αν τηρείτε συνδυαστικά, θα παρατηρήσετε τη διαφορά στο ντεπόζιτο του αυτοκινήτου σας.
1. Αρχικά, βεβαιωνόμαστε ότι το αμάξι βρίσκεται στη βέλτιστη κατάστασή του, από μηχανικής άποψης, και ότι έχει λάβει τον απαραίτητο έλεγχο στο επίπεδο after sales. Η Automotivo αναλαμβάνει το service του αυτοκινήτου σας σε μοντέλα όπως Dacia, Renault και Peugeot, έχοντας στη διάθεση της διαγνωστικά μηχανήματα, προηγμένο τεχνολογικά εξοπλισμό, γνήσια ανταλλακτικά και προϊόντα συντήρησης. Με τεχνικούς που κατέχουν την κατάλληλη κατάρτιση και τεχνογνωσία, εμπιστεύεστε το αυτοκίνητό σας στα σωστά χέρια.
2. Αφού έχουμε τσεκάρει την εύρυθμη λειτουργία των παραπάνω, αναλαμβάνει την ευθύνη για τον περιορισμό της κατανάλωσης ο οδηγός. Βάσει των σύγχρονων δεδομένων, τα περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτουν shift indicator, δείκτη αλλαγής σχέσης στον πίνακα οργάνων ο οποίος ειδοποιεί όταν χρειάζεται αλλαγή το κιβώτιο με κριτήριο την ελάχιστη κατανάλωση. Για όσα δεν διαθέτουν το σύστημα αυτό, βλέπουμε που αποδίδεται η μέγιστη τιμή ροπής και αντιστοίχως αλλάζουμε τιμή.
3.Στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων επίσης, παίζει ρόλο και η πίεση των ελαστικών. Καλό είναι να τα ελέγχουμε στην εκκίνηση μιας διαδρομής, ώστε να είναι κρύα, καθώς έτσι αποφεύγουμε την υψηλή θερμοκρασία από τα λάστιχα, που αυξάνουν και την πίεση του αέρα και επιβαρύνουν τα ελαστικά. Όταν εντοπίζεται μάλιστα, να έχουν μεγαλύτερη πίεση από την ενδεδειγμένη της κατασκευής τους , τότε μεγαλώνουν και οι τριβές του πέλματος με το δρόμο, και αυξάνεται η κατανάλωση.
Κοινοποίησέ το »
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
4. Οι νεότερες κατασκευές αυτοκινήτων διαθέτουν ορισμένες πρακτικές για πιο απλή και οικολογική οδήγηση. Συγκεκριμένα, αναφερόμαστε στο cruise control, τον αυτόματο πιλότο, η λειτουργία του οποίου είναι να δείχνει στο μοτέρ πως να χρησιμοποιεί μόνο την απαραίτητη ποσότητα καυσίμου. Στα συν, έχουμε και τον υπολογιστή ταξιδιού ο οποίος εκτιμά τη μέση και στιγμιαία κατανάλωση βενζίνης που έχει κάψει το αυτοκίνητο.
5. Επιπλέον, μην αμελείτε να σβήνετε το αυτοκίνητο σας όταν πρόκειται για σύντομες στάσεις και να το βάζετε μπροστά εκ νέου. Οι πλέον καινούριες κατασκευές διαθέτουν ενσωματωμένο σύστημα start και stop οπότε φροντίζουν γι’ αυτό.
6. Παράλληλα, έχουμε υπόψη μας να αφαιρούμε το περιττό βάρος απ’ το εσωτερικό του αυτοκινήτου, καθώς όσο μεγαλύτερο είναι , τόσο περισσότερη και η κατανάλωση αυτού. Αν χρειάζεται να μεταφέρουμε ογκώδη αντικείμενα , τότε κάνουμε σωστή κατανομή στο πορτ-μπαγκάζ ή και σε μπαγκαζιέρα οροφής.
7. Η σταθερή ταχύτητα σε εθνικές οδούς ευνοεί την ομαλή κατανάλωση καυσίμων. Ειδικότερα τα 110 χλμ. / ώρα υπολογίζεται ότι είναι ιδανικά για χαμηλή κατανάλωση. Σημειώνουμε επίσης ότι σε ανηφόρες , δίνουμε γκάζι από πριν ώστε να τις ανέβουμε με σταθερή ταχύτητα, ενώ στις κατηφόρες το αυτοκίνητο κυλάει από μόνο του.
8. Με ήρεμη οδήγηση είναι εφικτό να δούμε και μειωμένη κατανάλωση καυσίμων. Δεν επιταχύνουμε, ούτε επιβραδύνουμε απότομα, και διατηρούμε το γκάζι σε σταθερά επίπεδα ώστε να διασφαλίσουμε τιμές της τάξης του 1,5 λίτρου ανά 100 χλμ. για βενζινοκινητήρα μικρού κυβισμού, και 1 λίτρο ανά 100 χλμ. για diesel.
9. Στην ίδια φιλοσοφία πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι και η απότομη χρήση φρένου προκαλεί φθορές στα τακάκια , ενώ αναγκάζει τον οδηγό να πατήσει εξίσου απότομα μετά γκάζι , γεγονός που όπως είπαμε έχει σημαντικό καταναλωτικό αντίκτυπο.
10 . Ενεργειακά το αυτοκίνητο επιβαρύνεται και λόγω της λειτουργίας ηλεκτρικών εφαρμογών όπως το κλιματιστικό. Για να γλιτώσετε την υπέρογκη κατανάλωση των καυσίμων συνίσταται να κάνετε την απολύτως απαραίτητη χρήση του, καθώς ανοιχτό σε θερμοκρασίες άνω των 25 βαθμών Κελσίου, ιδιαίτερα ενώ βρίσκεστε στην κίνηση , επιβαρύνει την κατανάλωση ως και 20%.
Κλείνοντας, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στην πιο συμφέρουσα πρόταση για τις σύγχρονες μετακινήσεις, στα μοντέλα Renault και Dacia που έχει να δείξει η σημερινή αγορά. Με κινητήριο καύσιμο , το υγραέριο LPG , τα μοντέλα της Renault Group εξασφαλίζουν το χαμηλότερο κόστος βάσει των σύγχρονων δεδομένων. Η εναλλακτική αυτή μορφή κίνησης μπορεί να φτάσει και ως 60% χαμηλότερη της βενζίνης ,αλλά και 50% του πετρελαίου κίνησης. Σημειώνουμε επίσης, ότι ο κινητήρας διπλού καυσίμου διαγράφει 10% λιγότερες εκπομπές CO2 απ’ τον αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης, με αποτέλεσμα οι χαμηλοί ρύποι να φέρουν και σημαντική ελάφρυνση στα τέλη κυκλοφορίας, ενώ η LPG ιδιότητα του το καθιστά ελεύθερο να κινείται στο δαχτύλιο καθημερινά. Μήπως είναι η στιγμή να προσαρμοστείς στα νέα δεδομένα; Μάθε περισσότερα: https://automotivo.gr/renault-kai-dacia-me-lpg/