Φίλτρα, λιπαντικά και ιμάντας εκκεντροφόρου είναι τα συνηθέστερα μέρη, που κρατούν το αυτοκίνητο σου «αθάνατο». Μάθε περισσότερα για τα εξαρτήματα, που θα κρατήσουν τον κινητήρα σου αναλλοίωτο στον χρόνο!
Φίλτρα για την προστασία του κινητήρα
Η καλή και ομαλή λειτουργία του κινητήρα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα φίλτρα. Υπάρχουν διάφορα είδη φίλτρων, τα οποία έχουν λειτουργίες οι οποίες είναι ζωτικές για το αυτοκίνητο σας.
Φίλτρα ελαίου. Τα συγκεκριμένα φίλτρα φροντίζουν το λάδι που χρειάζεται ο κινητήρας, για να πραγματοποιήσει σωστά την λειτουργία του, να είναι καθαρό. Το λάδι περνά μέσα από το φίλτρο και με αυτόν τον τρόπο αποτρέπεται η μόλυνση του κινητήρα από μικρόβια.
Φίλτρα καυσίμου νέας γενιάς. Τα εν λόγω φίλτρα είναι σχεδιασμένα να παρέχουν προστασία στα καινούρια συστήματα injection, τα οποία χρησιμοποιούν καύσιμα χωρίς νερό. Προσφέρουν μέγιστη απόδοση και οικονομία.
Φίλτρα αέρος. Αυτά εμποδίζουν την είσοδο στο κινητήρα διάφορων βρωμιών, όπως σκόνη, τρίχες, έντομα, υγρασία κ.α. Πρέπει να αλλάζουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα, όπως ορίζει ο κατασκευαστής.
Λιπαντικά ανάλογα τις προδιαγραφές
Το λάδι είναι αυτό που μειώνει τις τριβές, αλλά μεταφέρει και την θερμότητα από τα θερμά στα πιο ψυχρά μέρη του κινητήρα. Οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων έχουν δημιουργήσει τις δικές τους πιστοποιήσεις λιπαντικών για κάθε κινητήρα ξεχωριστά. Έτσι, στο «εγχειρίδιο χρήσης» του οχήματος σας, μπορείτε να εντοπίσετε τις προδιαγραφές λαδιού, που είναι κατάλληλες για το αυτοκίνητο σας. Τα λιπαντικά χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:
Ορυκτέλαια, τα οποία δημιουργούνται από τη διύλιση ακατέργαστου πετρελαίου κατά την οποία δεν αφαιρούνται όλα τα χημικά. Χαρακτηρίζονται από μικρή ανθεκτικότητα και διατήρηση της τιμής του ιξώδους.
Συνθετικά λιπαντικά, τα οποία είναι ποιοτικότερα, με εξαιρετικές ιδιότητες και είναι κατάλληλα για τους σύγχρονους κινητήρες.
Ημι-συνθετικά, που αποτελούνται από 20%-80% από βάση ορυκτελαίου και συνθετικού αντίστοιχα.
Ιμάντας εκκεντροφόρου ή καδένα;
Ο ιμάντας εκκεντροφορου φροντίζει για την κίνηση των βαλβίδων μέσα στον κινητήρα. Ο συγκεκριμένος έχει οδοντωτό σχήμα και προσφέρει στο κινητήρα μία αθόρυβη λειτουργία. Συνήθως πρέπει να αντικαθίσταται σε διάστημα τεσσάρων έως έξι ετών. Από την άλλη, η αντικατάσταση της καδένας δεν υφίσταται, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση του κόστους συντήρησης, ενώ αν χρήζει αλλαγής «προειδοποιεί» με αυξημένο θόρυβο λειτουργίας.
Οι καλύτεροι... και με διαφορά!
ΒΑΣΣΗΣ Ε. ΚΟΡΕΑΤΙΚΗ