autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Πώς τοποθετούμε σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών
13 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πώς τοποθετούμε σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών

24/11/2021

Το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, που ονομάζεται TPMS, μπορεί να τοποθετηθεί εκ των υστέρων ακόμα και σε παλαιότερα αυτοκίνητα, έτσι ώστε να ξέρεις ανά πάσα στιγμή την πίεση! Εσείς με ποιο τρόπο τσεκάρετε τον αέρα στα ελαστικά σας;

Ο προσεκτικός έλεγχος της πίεσης του αέρα των ελαστικών μπορεί να γίνει ο καλύτερος «φίλος» του αυτοκινήτου. Εάν η πίεση του αέρα στο ελαστικό είναι πολύ χαμηλή, το αυτοκίνητο αναγκάζεται να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση για να φρενάρει αποτελεσματικά. Επίσης, δυσχεραίνει ο έλεγχος του αυτοκινήτου στις στροφές και κάτω από συνθήκες βροχής. Το καρέ των συνεπειών συμπληρώνεται με την αυξημένη φθορά των ελαστικών που «χάνουν» ζωή και την μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.

Κοινοποίησέ το »

 
Επειδή η πρόληψη είναι η καλύτερη προστασία, τα συστήματα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, ή TPMS για συντόμευση (Tire pressure monitoring systems), προειδοποιούν τον οδηγό εγκαίρως εάν η πίεση των ελαστικών πέσει έτσι ώστε να αναλάβει δράση γρήγορα. Το σύστημα TPM, δηλαδή, μετρά γρήγορα και με ακρίβεια την πίεση του ελαστικού μέσω αισθητήρων, δίνοντας πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο στον οδηγό, στην οθόνη στον πίνακα οργάνων ή στην κεντρική κονσόλα.
 
Από την 1η Νοεμβρίου 2014, όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχουν υποχρέωση να περιλαμβάνουν στο βασικό εξοπλισμό το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, με την Ε.Ε. να στοχεύει στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Η BMW 3 Series της γενιάς F30, για παράδειγμα, διαθέτει ως στάνταρ ένα σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών. Στο σημείο αυτό πρέπει να γίνει η σαφής διάκριση στα συστήματα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών μεταξύ άμεσου και έμμεσου TPMS.


 
Αμεσο TPMS
Τα άμεσα συστήματα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών έχουν αισθητήρα πίεσης ή αισθητήρα θερμοκρασίας και πίεσης. Ο αισθητήρας είναι ενσωματωμένος στο εσωτερικό του χείλους του ελαστικού. Οι μετρήσεις της τρέχουσας πίεσης αποστέλλονται σε έναν δέκτη του αυτοκινήτου με ραδιοκύματα. Τα συστήματα OEM (σ.σ. ένας αρχικός κατασκευαστής εξοπλισμού OEM κατασκευάζει συστήματα ή εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται σε τελικό προϊόν άλλης εταιρείας) με άμεση μέτρηση εντοπίζουν την ταχύτερη απώλεια πίεσης και στέλνουν προειδοποίηση στον οδηγό όταν η τιμή πέσει.
 
Έμμεσο TPMS
Το έμμεσο σύστημα συγκρίνει τις ταχύτητες των τροχών χρησιμοποιώντας αισθητήρες που είναι ήδη εγκατεστημένοι σε οχήματα με ABS και ESP. Εάν μειωθεί η πίεση, μειώνεται η περιφέρεια κύλισης του τροχού. Ακολούθως, αυξάνεται η ταχύτητα κύλισης και το σύστημα ανιχνεύει την πτώση πίεσης. Το μειονέκτημα του συγκεκριμένου εξοπλισμού έγκειται στο ότι η ειδοποίηση δεν είναι άμεση παρά πρέπει να διανύσουμε μία σημαντική απόσταση για να έρθει.
  ...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Κοινοποίησέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις