Το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, που ονομάζεται TPMS, μπορεί να τοποθετηθεί εκ των υστέρων ακόμα και σε παλαιότερα αυτοκίνητα, έτσι ώστε να ξέρεις ανά πάσα στιγμή την πίεση! Εσείς με ποιο τρόπο τσεκάρετε τον αέρα στα ελαστικά σας;
Ο προσεκτικός έλεγχος της πίεσης του αέρα των ελαστικών μπορεί να γίνει ο καλύτερος «φίλος» του αυτοκινήτου. Εάν η πίεση του αέρα στο ελαστικό είναι πολύ χαμηλή, το αυτοκίνητο αναγκάζεται να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση για να φρενάρει αποτελεσματικά. Επίσης, δυσχεραίνει ο έλεγχος του αυτοκινήτου στις στροφές και κάτω από συνθήκες βροχής. Το καρέ των συνεπειών συμπληρώνεται με την αυξημένη φθορά των ελαστικών που «χάνουν» ζωή και την μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
Σε κάθε περίπτωση, εάν η αλλαγή των ελαστικών γίνεται σε συνεργείο, συνιστάται να ενημερώσετε εάν το όχημα διαθέτει σύστημα άμεσης ή έμμεσης μέτρησης. Με ένα άμεσο TPMS, οι αισθητήρες στο αυτοκίνητο πρέπει για λόγους ασφαλείας να επανέλθουν στις αρχικές τους ρυθμίσεις.
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του TPMS
Αν στο αυτοκίνητό σας υπάρχει ένα παλαιού τύπου συστήματος παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών δεν είστε υποχρεωμένοι να εγκαταστήσετε πιο εξελιγμένη έκδοση. Θα ήταν πάντως χρήσιμο να επιλέξετε νέο όργανο ελέγχου πίεσης των ελαστικών, με το ανάλογο κόστος φυσικά, προκειμένου να εξασφαλίσετε καλύτερο αποτέλεσμα. Τονίστηκε, άλλωστε, πως η σωστή πίεση των ελαστικών είναι απαραίτητη για την ασφαλή οδήγηση και την επέκταση της διάρκειας ζωής του ελαστικού. Εξάλλου, μέσω του συστήματος, μια ξαφνική πτώση της πίεσης των ελαστικών είναι ο καλύτερος τρόπος προειδοποίησης μίας πιθανής ζημιάς στα ελαστικά.
Η τεχνολογία, ωστόσο, δεν εξασφαλίζει απόλυτα αποτελέσματα. Επειδή κάτι μπορεί να της «ξεφύγει, δεν χάνετε κάτι να ελέγχετε από μόνοι σας την πίεση του αέρα ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Σίγουρα πάντως με την χρήση TPMS αποτρέπεται αυξημένη κατανάλωση καυσίμου λόγω λανθασμένης πίεσης των ελαστικών. Επιπλέον, λόγω της σωστής πίεσης γίνεται καλύτερη διαχείριση των ελαστικών τα οποία δεν φθείρονται σε μεγάλο βαθμό. Τουναντίον, είναι μειονέκτημα πως με ένα καινούργιο σετ τροχών οι αισθητήρες σε ορισμένα οχήματα πρέπει να έρθουν στις εργοστασιακές τους ρυθμίσεις.
Τι κάνουμε αν θέλουμε εκ των υστέρων να βάλουμε TPMS
Αν θελήσουμε να μετεξοπλίσουμε το αυτοκίνητό μας με νέο σύστημα παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών υπάρχουν διάφορα διαθέσιμα συστήματα στην αγορά έτοιμα για εγκατάσταση σε παλαιότερα οχήματα.
Αυθεντικοί αισθητήρες, απευθείας από τον κατασκευαστή διατίθενται μόνο για μοντέλα που έχουν άμεσο TPMS. Πολλοί κατασκευαστές ζαντών προσφέρουν, επίσης, τους δικούς τους αισθητήρες, ενώ μπορούμε να βρούμε λύση και από έμπορο ελαστικών. Η διαδικασία μετασκευής TPMS ξεκινά από την βαλβίδα, για παράδειγμα.
Το σύστημα TM-150 της TireMoni προορίζεται για μοντέλα χωρίς εγκατεστημένο σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών. Το εξάρτημα μπορεί να συναρμολογηθεί αρκετά εύκολα. Τα πρωτότυπα πώματα βαλβίδων των ελαστικών ανταλλάσσονται με εκείνα που διαθέτουν αισθητήρα ραδιοκυμάτων, οι οποίοι αισθητήρες στην συνέχεια συνδέονται μέσω Bluetooth στο mini-computer του αυτοκινήτου. Σε μία οθόνη εμφανίζονται ακριβείς μετρήσεις στις πιέσεις και την θερμοκρασία ελαστικών. Εάν η πίεση μειωθεί, υπάρχει δυνατή και άμεση προειδοποίηση.
Με άλλες επιλογές μετεξοπλισμού ή από προτάσεις του κατασκευαστή, εγκαθίστανται εσωτερικοί αισθητήρες. Πρόκειται για μία πιο περίπλοκη διαδικασία, καθώς πρέπει να αφαιρεθεί το ελαστικό.
Δείτε σε βήματα για το πώς λειτουργεί η μετεγκατάσταση των αισθητήρων TPMS στη συλλογή εικόνων.
Στην φωτογραφία που ακολουθεί έχουμε ένα TPMS που αποτελείται από αισθητήρες πίεσης, δέκτες, καλώδια και προαιρετικά μια ψηφιακή οθόνη για το πιλοτήριο.
Αφαίρεση ελαστικού
Πριν εγκαταστήσετε τον αισθητήρα πίεσης, το ελαστικό πρέπει να αφαιρεθεί από τον τροχό. Για αποτελεσματική εργασία αφήστε το για ένα συνεργείο.
Συναρμολόγηση του αισθητήρα
Ο αισθητήρας πίεσης είναι τοποθετημένος στη βαλβίδα. Το χρώμα του αισθητήρα καθορίζει τη θέση εγκατάστασης.
Επιλέξτε την οθόνη
Στην απλή έκδοση, προειδοποιεί ένα λαμπάκι στο καντράν. Η πίεση και η θερμοκρασία εμφανίζονται ψηφιακά.
Καλώδιο της οθόνης
Η οθόνη συνδέεται στον δέκτη χρησιμοποιώντας ένα μακρύ καλώδιο.
Προσαρμογή της οθόνης
Μπορούμε να τοποθετήσουμε την οθόνη στο πιλοτήριο δίχως να προκαλέσουμε ζημιά χρησιμοποιώντας απλώς αυτοκόλλητη ταινία Velcro.
Συνδέστε με το ηλεκτρικό ρεύμα
Η τροφοδοσία με ρεύμα γίνεται από τον αναπτήρα ή απευθείας από το ενσωματωμένο δίκτυο του αυτοκινήτου.
Προγραμματισμός της οθόνης
Η προκαθορισμένη πίεση των ελαστικών ρυθμίζεται χρησιμοποιώντας τα κουμπιά στην οθόνη.