Πολλοί από εμάς έχουμε διάφορες συνήθειες στον τρόπο που οδηγούμε, οι οποίες προξενούν ζημιά στο αυτοκίνητό μας και κάνουν την επίσκεψη στο συνεργείο πιο τακτική. Μήπως κάνεις κι εσύ άθελά σου τα παρακάτω;
- Βάζεις νεκρά και το αφήνεις να ρολάρει;
Ποτέ δεν αφήνουμε το αυτοκίνητο «λιτό» χρησιμοποιώντας μόνο τα φρένα. Πάντα πρέπει να εκμεταλλευόμαστε το
φρενάρισμα του κινητήρα, επιλέγοντας την κατάλληλη σχέση. Η αποκλειστική χρήση των φρένων προκαλεί αφενός
τεράστια φθορά στα τακάκια, αφετέρου υπάρχει μεγάλη πιθανότητα
μείωσης της ικανότητας πέδησης χωρίς καμία προειδοποίηση. Εάν το επιχειρήσουμε για πολλή ώρα, υπάρχει το ενδεχόμενο τα φρένα να μην πιάσουν καθόλου, αφού οι θερμοκρασίες που θα έχουν αναπτυχθεί είναι τεράστιες.
- Βάζεις όπισθεν ενώ έχει στροφές ο κινητήρας;
Ποτέ μην βάλεις όπισθεν ενώ το αυτοκίνητο έχει μέσα χιλιόμετρα. Επειδή το γρανάζι της όπισθεν δεν ακολουθεί τη σειρά των υπολοίπων ταχυτήτων, και είναι ξεχωριστό, πρέπει η χρήση της να γίνεται σωστά. Σε αντίθετη περίπτωση, σίγουρα θα ακούσεις τον
χαρακτηριστικό ήχο από το κιβώτιο που σε προειδοποιεί ότι μόλις μειώθηκαν τα χρόνια του. Κάνε υπομονή ελάχιστα δευτερόλεπτα, ακινητοποίησε το και μετά γύρνα όλη τη πόλη με όπισθεν.
- Είσαι εθισμένος στα «χειρόφρενα»;
Μπορεί η πλαγιολίσθηση με τη χρήση του χειρόφρενου να είναι εντυπωσιακή και να προσφέρει θέαμα, δεν προσφέρει τίποτα όμως στο αυτοκίνητο. Αντιθέτως,
βλάπτει σοβαρά και καταπονεί τα πίσω ελαστικά, που δέχονται απότομα
μεγάλο φορτίο, τις αναρτήσεις και το πίσω σύστημα φρένων. Εξάλλου, πάντα παραμονεύει και ο κίνδυνος να χαθεί ο έλεγχος με μη αναστρέψιμες συνέπειες. Το χειρόφρενο είναι φτιαγμένο και προορίζεται
για συγκεκριμένη χρήση.
- Αναβάλλεις το service;
Μείνε συνεπής στα service του αυτοκινήτου σου και θα δεις πέρα από την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα, την οικονομία στην κατανάλωση να παραμένει σε εργοστασιακά επίπεδα.
Όσο πιο τυπικοί είμαστε χρονολογικά στα ραντεβού με το συνεργείο,
τόσο μειώνονται οι έκτακτες, πάντα πιο επιζήμιες, επισκέψεις. Ακόμη, ένα καλά και τακτικά συντηρημένο όχημα, με το σχετικό service book, έχει
υψηλότερη μεταπωλητική αξία και πάντα προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού.