Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
ΚΤΕΟ: Τι θα συμβεί αν βρουν γυρισμένα χλμ;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

ΚΤΕΟ: Τι θα συμβεί αν βρουν γυρισμένα χλμ;

5/9/2022

H μάστιγα των γυρισμένων χιλιομέτρων στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα, με πολλούς ιδιοκτήτες να βρίσκονται προ εκπλήξεως όταν περνάνε ΚΤΕΟ και τους ενημερώνουν ότι το κοντέρ δεν γράφει τα πραγματικά διανυθέντα χιλιόμετρα του οχήματος. Ποιες είναι οι διαδικασίες που ακολουθούνται και ποιος πληρώνει τη «νύφη»;

Γυρισμένα χιλιόμετρα: Το αγκάθι στην αγορά των μεταχειρισμένων

Αν και το φαινόμενο των τροποποιημένων χιλιομέτρων δεν είναι νέο, η αύξηση ζήτησης μεταχειρισμένων οχημάτων λόγω έλλειψης κι η μεγάλη αναμονή στην παράδοση καινούργιων μοντέλων στέγνωσε την αγορά από αυτοκίνητα με λίγα χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα πολλοί επιτήδειοι να πειράζουν τον οδόμετρο για να ανεβάσουν την τιμή του μοντέλου που πουλάνε. Από την άλλη μόνο ελάχιστες δεν είναι και οι περιπτώσεις που άνθρωποι που είχαν δώσει τα αυτοκίνητα τους σε μάντρες, είδαν τα οχήματα τους αγγελία με κατεβασμένα τα χιλιόμετρα

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Πιο εύκολα πλέον οι διαδικασίες όταν βρεθούν γυρισμένα χιλιόμετρα

Έτσι δεν είναι σπάνιο κατά τη διάρκεια του ελέγχου ΚΤΕΟ, πολλοί ιδιοκτήτες που αγόρασαν μεταχειρισμένο όχημα να ενημερώνονται ότι παρατηρείται διαφοροποίηση ανάμεσα στα χιλιόμετρα του οδόμετρου και στα πραγματικά. Αν και παλιά ο κάτοχος υποχρεωνόταν μέσα σε 20 μέρες να αλλάξει τα αναγραφέντα χιλιόμετρα προς τα πραγματικά (στοίχιζε έως και 200 ευρώ) και να ξαναπεράσει έλεγχο για να γλυτώσει τα πρόστιμα της Τροχαίας (400 ευρώ) και της εφορίας (150 ευρώ), από το 2019 με την εγκύκλιο 77465/902 – 21/10/2019 οι διαδικασίες έγιναν πιο εύκολες για τον θύτη κι ισχύουν τα εξής:
 

1) Συνεχίζεται η αναγραφή ιστορικού χιλιομετρικών ενδείξεων: Παραμένει σε ισχύ η υποχρέωση από τα ΚΤΕΟ, αναγραφής του ιστορικού των χιλιομετρικών ενδείξεων στα δελτία ελέγχου, όπως αυτά αναφέρονται στην βάση του ΥΜΕ σύμφωνα με προηγούμενους ελέγχους ΚΤΕΟ. Με αυτόν τον τρόπο κάθε ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης οχήματος θα λαμβάνει γνώση επ’ αυτού, δηλαδή για παράδειγμα ότι διαπιστώθηκε η παράβαση κατά τον δεύτερη ή τρίτο έλεγχο ΚΤΕΟ και τα χιλιόμετρα που λείπουν.

2) Δεν απορρίπτεται το αυτοκίνητο από το ΚΤΕΟ:  Έλεγχος ΚΤΕΟ σε όχημα με εμφανείς ενδείξεις παραποίησης στο ιστορικό του, δεν θα απορρίπτεται πλέον στα ΚΤΕΟ. Τα στοιχεία θα αναγράφονται στο Δελτίο ΚΤΕΟ, δίχως όμως να υφίσταται περαιτέρω ταλαιπωρία ο ιδιοκτήτης του οχήματος, δηλαδή να πρέπει να προσθέσει χιλιόμετρα και μετά να περάσει εκ νέου από έλεγχο, όπως ίσχυε μέχρι τώρα.

3) Συνεχίζεται το δικαίωμα του ιδιοκτήτη να προβεί σε ποινικές αστικές διώξεις: Παραμένει σε ισχύ η προοπτική άσκησης διώξεων από κάθε θιγόμενο τελικό ιδιοκτήτη μεταχειρισμένου οχήματος.

4)  Δεν χρειάζεται η επαναφορά χιλιομετρητών κατά προσέγγιση: Καταργείται η υποχρέωση επαναφοράς των χιλιομετρικών ενδείξεων, σύμφωνα με τεκμαρτό τρόπο υπολογισμού ως ίσχυε πρότινος.
 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε