6 φωτογραφίες »

Μέσα στο μεγαλύτερο συνεργείο της Ευρώπης

Διαβάστηκε από 1011 αναγνώστες - 8/9/2020

Κάθε χρόνο πάνω από 500.000 αυτοκίνητα επισκέπτονται το συνεργείο της Autotec στο Bremerhaven. Με 400 άτομα προσωπικό, αυτή η γωνιά της ηπείρου μας έχει την μεγαλύτερη ενασχόληση με αυτοκίνητο, από οποιοδήποτε άλλο μέρος του πλανήτη.

 
 
ΣΤΟ BREMERHAVEN της Γερμανίας έχουν δει πολλά τα μάτια τους. Από ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, που... μετανάστευσαν στις ΗΠΑ μέχρι αμερικανικά super car, που παραγγέλθηκαν στη Γερμανία και έπρεπε να προετοιμαστούν έτσι, ώστε να πληρούν τις προϋποθέσεις για κυκλοφορία στην ευρωπαϊκή χώρα. Σήμερα, οι χώροι εκεί είναι γεμάτοι από αμέτρητα αυτοκίνητα. Η μικρή πόλη στις εκβολές του ποταμού Weser, που διασχίζει μεταξύ άλλων και τη Βρέμη, μετατρέπεται κάθε χρόνο με περισσότερα από 2 εκατομμύρια οχήματα σε ένα από τα μεγαλύτερα σημεία μεταφόρτωσης αυτοκινήτων. Σε αυτήν τη γωνιά της ηπείρου μας, με άλλα λόγια, έρχονται στην Ευρώπη τα περισσότερα αυτοκίνητα από την Κορέα, όπως επίσης φορτώνονται προς τις ΗΠΑ και την Κίνα οι λιμουζίνες των Γερμανών κατασκευαστών.

Το βέβαιο είναι, πάντως, ότι δεν είναι και τόσο γνωστό ότι το μεγαλύτερο συνεργείο αυτοκινήτων της Ευρώπης βρίσκεται λίγα μέτρα από την προκυμαία. Η εταιρεία Autotec είναι μέλος του BLG Logistics Group, του οργανισμού λιμένος της πόλης.

«Μεταξύ 450.000 και 500.000 αυτοκινήτων περνούν τη διαδικασία μαζί μας κάθε χρόνο»
, λέει η διευθύνουσα σύμβουλος της Autotec, Tanja Mattheis. Υπάρχει μια πληθώρα τεχνικών κέντρων σε μία επιφάνεια 300.000 τετραγωνικών μέτρων, και -πάνω απ' όλα- πολύ μεγάλοι χώροι στάθμευσης, όπου τα αυτοκίνητα, τα οποία καλύπτονται με προστατευτική μεμβράνη, σταθμεύουν με ακρίβεια χιλιοστού μεταξύ τους και περιμένουν τις εκάστοτε εργασίες, που θα γίνουν σε αυτά.
Για παράδειγμα, αν ένας πελάτης παραγγείλει ένα αυτοκίνητο από την Κορέα και έχει ζητήσει αυτό να εφοδιάζεται με έναν κοτσαδόρο, αυτός συνήθως εγκαθίσταται στο Bremerhaven. Οι εξαγωγές προς τη Σκανδιναβία δέχονται εδώ την προστασία του κάτω μέρους του αμαξώματος, που θα εκτεθεί στο χιόνι, στον πάγο και στο αλάτι. Αν η Κίνα, από την πλευρά της, ξαφνικά αξιώσει αυστηρότερες προδιαγραφές για τα εισαγόμενα σε αυτήν αυτοκίνητα, η Autotec αναλαμβάνει τη μετατροπή. Τέλος, και τα αυτοκίνητα, που εξάγονται στη Ρωσία, λαμβάνουν το προδιαγεγραμμένο σύστημα εντοπισμού έκτακτης ανάγκης στο Bremerhaven!



Ο συντομότερος χρόνος ανά αυτοκίνητο σε αυτό το συνεργείο είναι μόλις 3 λεπτά, καθώς τόσο χρόνο χρειάζεται το πλύσιμό τους. Εκεί τα νέα μοντέλα περνούν από βούρτσες και διάφορα συστήματα ψεκασμού σε ατελείωτες ταινίες μεταφοράς. Παρεμπιπτόντως, πρόκειται για τους μόνους ιμάντες μεταφοράς σε ολόκληρη την περιοχή. Από την πλευρά τους, βέβαια, είναι πολλοί οι μεμονωμένοι σταθμοί εργασίας, όπως τους γνωρίζουμε σε κάθε συνεργείο, δηλαδή με πλατφόρμες ανύψωσης και τρόλεϊ εργαλείων.

Στην Autotec αφαιρείται η προστατευτική μεμβράνη από τη μεταφορά, τοποθετούνται πατάκια δαπέδου ή άλλα απαραίτητα στα γερμανικά μοντέλα, ενώ κάποια οχήματα υφίστανται τη μετατροπή σε υγραέριο. Και, φυσικά, όλα ελέγχονται για ζημιές, που ίσως έγιναν κατά τη μεταφορά τους. Το πρωινό της επίσκεψής μας εκεί μια μεγάλη παραλαβή σταθμεύεται σε έναν από τους ανάλογα... σεσημασμένους χώρους και καλύπτεται προσεκτικά με μεμβράνη. Μόνο ένα πλαϊνό τμήμα παραμένει ακάλυπτο, αφού εκεί το αυτοκίνητο υπέστη γρατσουνιές κατά τη μεταφορά από την Ασία στην Ευρώπη. Επίσης, σε ένα γερμανικό premium μικρομεσαίο τοποθετήθηκε ένα νέο παρμπρίζ επειδή το παλιό ράγισε. Επιπλέον, πριν από λίγο καιρό οι μηχανικοί έπρεπε να αλλάξουν τις μονάδες ελέγχου πίεσης των ελαστικών σε εκατοντάδες σπορ αυτοκίνητα.

Μερικές φορές οι εξειδικευμένοι τύποι από το Bremerhaven αναλαμβάνουν και... ειδικές αποστολές, όπως την παλιά Porsche 356, που βρισκόταν εκείνον τον καιρό στο στάδιο της βαφής. Ένας πελάτης την αγόρασε στις ΗΠΑ, την έστειλε με πλοίο στο Bremerhaven και την αναβίωσε εδώ πέρα από το μηδέν.



Η Autotec έχει ως πελάτες σχεδόν όλους τους κατασκευαστές. Για ορισμένες ασιατικές μάρκες οχημάτων ισχύουν τα εξής: κάθε αυτοκίνητο, που κυκλοφορεί στη γερμανική αγορά, περνά πρώτα από το συνεργείο στο Bremerhaven. Εκείνο το πρωί, μια εκκολαπτόμμενη μηχανικός αυτοκινήτων, καθόταν σε ένα μικρό κορεατικό αυτοκίνητο με ένα tablet στο χέρι. «Ενεργοποιούμε τώρα το γερμανικό λογισμικό στο σύστημα πλοήγησης», μας είπε η 22άχρονη κοπέλα. Πιο δίπλα, ένα άλλο αυτοκίνητο αποκτούσε μια νέα ζάντα, αφού η παλιά γρατσουνίστηκε κατά τη διάρκεια της μεταφοράς, που κράτησε εβδομάδες.

Αν ένας εισαγωγέας φέρει ένα ειδικό μοντέλο στην αγορά, αυτό συναρμολογείται επίσης στο Bremerhaven. Το «γυμνό» αυτοκίνητο μπαίνει στο συνεργείο και βγαίνει ένα special μοντέλο με GPS, ιδιαίτερες ζάντες και άλλα καλούδια.



Ο Pascal Becher (41 ετών) είναι εκπαιδευμένος μηχανικός αυτοκινήτων και εργάζεται στον οργανισμό λιμένος εδώ και περίπου 20 χρόνια. Αρχικά, οδηγούσε αυτοκίνητα από και προς το πλοίο, αλλά εντωμεταξύ έπιασε δουλειά στο συνεργείο. «Σε ποιο άλλο συνεργείο μπορεί κανείς να εργαστεί σε ολοκαίνουργια αυτοκίνητα - μερικές φορές ακόμα και σε εκείνα, που εξακολουθούν να είναι καλυμμένα;»
Πάντως, στο εξωτερικό, αλλά και στο εσωτερικό του συνεργείου υπάρχουν πολλοί τύποι οχημάτων, που ενίοτε δεν τα βλέπουμε καν στο δρόμο, όπως ογκώδη SUV από τις ΗΠΑ ή μοντέλα με οικεία γερμανικά λογότυπα, που κανείς δε γνωρίζει - επειδή ακριβώς κατασκευάζονται ειδικά για ξένες αγορές.