autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ποιες είναι οι συχνές βλάβες μιας τουρμπίνας;

Ποιες είναι οι συχνές βλάβες μιας τουρμπίνας;

Διαβάστηκε από 5923 αναγνώστες - 2/11/2021

Οι turbo κινητήρες είναι πλέον η πλειοψηφία στην Παγκόσμια αυτοκίνηση, αφού προσφέρουν αρετές που οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες αδυνατούν να προσφέρουν. Ποιες είναι όμως οι βλάβες που βγάζουν πιο συχνά και ποιες είναι οι αιτίες;

Οι βλάβες που μπορούν να παρουσιαστούν στο turbo προέρχονται κατά κύριο λόγο από την κακή συντήρηση και λειτουργία του. Μια βλάβη στην τουρμπίνα εντοπίζεται ακουστικά, γιατί ο ήχος της μηχανής αλλά και της ίδιας της τουρμπίνας αλλάζει. Αυτό που ίσως δεν ξέρεις όμως (και ευχόμαστε να μην το μάθεις), είναι πως αποτελεί συνήθως μια πολύ δαπανηρή ζημιά που όλοι μας θα θέλαμε να αποφύγουμε.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Αν σφυρίζει η τουρμπίνα, χάλασε ο άξονας

Ο άξονας συνδέει την τουρμπίνα με τον συμπιεστή. Μέσα στο σώμα, ο άξονας υποστηρίζεται από δύο ρουλεμάν ή δαχτυλίδια. Αν ακούς συνεχώς αυξανόμενο σφύριγμα κατά την στιγμή της υπερπλήρωσης, τότε μάλλον το αξονάκι έχει «μπόσικα» και σφυρίζει από την τριβή των μετάλλων.

Ο μπλε καπνός σημαίνει διαρροή λαδιού

Αν δεις μπλε καπνό από την εξάτμιση του αυτοκινήτου, αυτός προέρχεται από διαρροή λαδιού, που καταλήγει να μπαίνει στην εξάτμιση του αυτοκινήτου και να το καίει, βγάζοντας αυτό το μπλε χαρακτηριστικό χρώμα. Τις πιο πολλές φορές την ευθύνη έχει η υπερβολική πλήρωση λαδιού ή ελαττωματικού άξονα.

Η υπερβολική θερμοκρασία καυσαερίων θα ραγίσει το μαντέμι

Μια από τις πιο συνηθισμένες βλάβες ενός υπερσυμπιεστή, είναι η μεγάλη θερμοκρασία των καυσαερίων. Από την υψηλή θερμοκρασία προκαλούνται κυρίως ρήγματα στο μαντέμι της τουρμπίνας, με αποτέλεσμα αρχικά την μειωμένη απόδοση της τουρμπίνας. Στην περίπτωση που συνεχίσεις να κυκλοφορείς με ραγισμένο μαντέμι, η συνολική καταστροφή του turbo θα πρέπει να θεωρείτε δεδομένη.

Σκουπίδια του κινητήρα και της εξάτμισης θα σπάσουν τα πτερύγια της φτερωτής

Τα πτερύγια της φτερωτής του turbo, μπορεί να φθαρούν ή ακόμα και να σπάσουν, από «σκουπίδια» που αναρροφήθηκαν και προσέκρουσαν στη φτερωτή καταστρέφοντας την. Η βλάβη αυτή μπορεί να συμβεί και στο συμπιεστή αλλά και στο στρόβιλο.
 
Το turbo σου δίνει σημάδια. Ξέρεις να τα αναγνωρίζεις;
Αν ακούς σφύριγμα, έχει χαλάσει ο άξονας του turbo.
Η τουρμπίνα καίει λάδια αν δεις μπλε καπνό στην εξάτμιση.
Πρόσεχε τις υψηλές θερμοκρασίες καυσαερίων, θα ραγίσει το μαντέμι!
Αν η εισαγωγή ρουφήξει σκουπίδια, η φτερωτή μπορεί να γίνει άχρηστη.
Έχετε πληρώσει ακριβά μία από αυτές τις ζημιές; Πιστεύετε πως τα νέα turbo αυτοκίνητα έχουν γλυτώσει από αυτά τα προβλήματα, ή εξακολουθούν και υπάρχουν;

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε