3 μικρομεσαία fun to drive. Δείτε τώρα, τα Ford Focus, Peugeot 308 και SEAT Leon που πέρα από τα καθημερινά σου καθήκοντα, σε προκαλούν να τα οδηγήσεις γρήγορα και να απολαύσεις τη διαδρομή!
Το Ford Focus με το γνωστό 1.000άρη Ecoboost κινητήρα, στην έκδοση με 125 ίππους, το Peugeot 308 με τα 130 άλογα από τον PureTech βενζινοκινητήρα του 1,2 λτ., αλλά και το SEAT Leon με τον 1,0 TSI 115 ίππων, έχουν τα στοιχεία που χρειάζονται ώστε να προσφέρουν στον οδηγό έντονη απόλαυση, όταν αποφασίσει να βυθίσει το πόδι του στο γκάζι και να τον κάνουν να θέλει να αφήσει την εθνική και να ακολουθήσει την καλύτερη στροφοδιαδρομή για να φτάσει στον προορισμό του.
Κινητήρες: Το λέει η καρδιά τους
Από πλευράς επιδόσεων αυτός που ξεχωρίζει είναι ο 1.200άρης PureTech του 308, απόλυτα φυσιολογικό αφού είναι το ισχυρότερο από τα τρία μοτέρ με απόδοση 130 αλόγων. Το κυριότερο όμως ωστόσο είναι τα 230 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. γεγονός που του χαρίζει πολλά αποθέματα ροπής από χαμηλά σαν diesel, γραμμική λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών και όλα αυτά με χαμηλή κατανάλωση (6,9 λτ./100 χλμ.).
Την ίδια κατανάλωση έχει και ο 1.000άρης Ecoboost του Focus, με παραπλήσια απόδοση (125 ίπποι), ο οποίος ωστόσο βγάζει ακόμα πιο χαμηλά, στις 1.400 σ.α.λ. τη μέγιστη ροπή του των 170 Νm, χαρίζοντας ζωντάνια σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Από την άλλη όμως, τo βαρύ αμάξωμα δεν τον αφήνει να προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις, χωρίς ωστόσο και να υστερεί σημαντικά.
Τέλος ο 1,0 TSI βενζινοκινητήρας του Volkswagen Group (115 ίπποι και 200 Nm ροπής) του SEAT Leon εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ελαφρότητα της μοντέρνας πλατφόρμας MQB και εμφανίζει κορυφαίες επιδόσεις, υπερτερώντας, χάρη και στο συνδυασμό του με DSG κιβώτιο, στις ρεπρίζ των άλλων δύο μοντέλων, παρά το γεγονός πως υστερεί σε δύναμη. Παράλληλα στην πράξη κατέγραψε με μικρή διαφορά και την μικρότερη κατανάλωση με 6,7 λτ./100 χλμ.
Εσωτερικό: Ποιοτικά και πολυτελή
Τo εσωτερικό του Focus ξεχωρίζει για τη σχεδίαση και την υψηλή απτή ποιότητα, η οποία ενισχύεται από τα μαλακά πλαστικά που το καλύπτουν. Παρά τις μικρές ατέλειες, η συναρμογή είναι απόλυτα ικανοποιητική, ενώ η νέα κεντρική κονσόλα με οθόνη αφής εντυπωσιάζει χάρη στη δυνατότητα φωνητικών εντολών.
Ακόμα πιο ποιοτικό από το Focus, ωστόσο, είναι το εσωτερικό του Peugeot 308, στο οποίο το πρώτο πράγμα που σου κάνει αίσθηση είναι η απουσία των κουμπιών στην κεντρική κονσόλα και ο πίνακας οργάνων ο οποίος είναι τοποθετημένος ψηλά. Τα πάντα ελέγχονται μέσα από την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, η οποία είναι μεν χρηστικά δομημένη, όμως θα την θέλαμε λίγο πιο γρήγορη μιας και όλα γίνονται μέσα από αυτή. Ο πίνακας οργάνων, από την άλλη, δίνει μία high-tech νότα, ενώ ως κερασάκι στην τούρτα έρχεται το μικρό σε διάμετρο τιμόνι.
Από την άλλη το ταμπλό του Leon έχει πιο απλή και λιτή σχεδίαση, με μουντό διάκοσμο, ωστόσο είναι αρκετά στιβαρό και καλύπτεται από υλικά ανώτερης ποιότητας. Από εκεί και πέρα, διατηρεί μια οδηγοκεντρική αρχιτεκτονική, με το κέντρο της κονσόλας, να είναι ελαφρώς στραμμένο προς τον οδηγό.
Χώροι: Το ισπανικό μοντέλο τα καταφέρνει καλύτερα
Σε ό,τι αφορά στους χώρους, όλα τα μοντέλα θα φιλοξενήσουν με άνεση τέσσερις επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους. Από εκεί και πέρα όμως το Leon έχει το προβάδισμα έναντι των άλλων δύο μοντέλων, με εξαίρεση τον αέρα για το κεφάλι του οδηγού, που υπερτερεί το Focus. Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών το 308 διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερες της κατηγορίας με 432 λίτρα, υπερτερώντας φυσικά των άλλων δύο.
Στο δρόμο: Απόλαυση επί 3, μικρό προβάδισμα για Focus
Τα τρία μοντέλα θα προσφέρουν μεγάλη απόλαυση στον οδηγό, αφού ως κοινό παρονομαστή έχουν τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα τους. Η αίσθηση που θα αποκομίσει κάποιος πίσω από το τιμόνι τους είναι αυτή της απόλαυσης και της αδημονίας να στείλει στο ναδίρ το αριστερό πεντάλ και στο ζενίθ την αδρεναλίνη του…
Το Ford Focus στις λεπτομέρειες αποδεικνύεται το πιο απολαυστικό, κάτι που εν πολλοίς οφείλεται και στη διάταξη της πίσω ανάρτησής του με πολλαπλούς συνδέσμους, καθώς είναι και το μοναδικό από τα τρία μοντέλα με αυτή τη δομή, αφού τα Leon και 308 ακολουθούν αρχιτεκτονική ημιάκαμπτου άξονα. Παράλληλα το στιβαρό πλαίσιο που διαθέτει το μοντέλο της Ford και το «κοφτερό» ηλεκτρικό τιμόνι είναι πανταχού παρόντα κάνοντας τη διαφορά με τα άλλα μικρομεσαία, αφού σε βοηθούν να αξιοποιήσεις στο μέγιστο τις δυνατότητες του αυτοκινήτου και να παρακαλάς να πετύχεις στο διάβα σου στροφιλίκια.
Όχι πως θα σε χαλάσει να συναντήσεις στροφιλίκια με το 308… Η οδική συμπεριφορά του γαλλικού μοντέλου και η λειτουργία της ανάρτησης, η οποία απορροφά υπερ-αποτελεσματικά τις ανωμαλίες -χωρίς όμως να είναι πλαδαρή, είναι το στοιχείο που σε κερδίζει αμέσως μόλις βρεθείς πίσω από το τιμόνι του γαλλικού μοντέλου. Έτσι, το μπροστινό μέρος μπαίνει με σιγουριά στις κλειστές στροφές, ενώ το πίσω μέρος ακολουθεί, σύμφωνα δηλαδή με τα πρότυπα της… γαλλικής σχολής. Βέβαια, στην όλη θετική αίσθηση συμβάλλει και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο έχει σωστό βάρος, είναι καλό σε πληροφόρηση, ενώ το μικρής διαμέτρου τιμόνι βολεύει τόσο σε γρήγορους ρυθμούς, όσο και κατά τους επιτόπιους ελιγμούς μέσα στην πόλη.
Από την άλλη το πιο ελαφρύ και άκαμπτο αμάξωμα και η νέα πλατφόρμα του SEAT Leon, σε συνάρτηση με τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και την καλή θέση οδήγησης, χαρίζει στο ισπανικό μοντέλο ισορροπία άνεσης και δυναμισμού στο δρόμο. Στις στροφές, το SEAT χαρακτηρίζεται από την ουδετερότητα σε όλες του τις αντιδράσεις και βοηθείται ιδιαίτερα από τα κορυφαία φρένα. Η ανάρτηση, βέβαια, είναι λίγο σφιχτή, ωστόσο αυτή δεν κουράζει τους επιβάτες μέσα στην πόλη, παρά μόνο στις έντονες και απότομες ανωμαλίες.