Το 3008 έχει τιμή εκκίνησης τα 24,900 ευρώ τόσο για την βασική έκδοση βενζίνης, όσο και για την αντίστοιχη πετρελαίου. Οι 2 εκδόσεις είναι πολύ κοντά σε επιδόσεις και κατανάλωση, ποιά όμως κόβει οριακά πρώτη το νήμα;
Η ίδια τιμή σε βενζίνη και ντίζελ προκαλεί πονοκέφαλο στην επιλογή ή την κάνει πιο εύκολη; Τα καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρα πετρελαίου είναι αρκετά ακριβότερα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα και η τελική απόφαση του αγοραστή εξαρτάται καθαρά απο το ποσό που έχει σκοπό να διαθέσει. Το άκρως εντυπωσιακό 3008 έχει όμως ίδια τιμή εκκίνησης για τις βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Εσείς ποιο θα διαλέγατε;
Το νέο 3008 ξεχωρίζει με την εντυπωσιακή, εκλεπτυσμένη σχεδίαση και τα μοναδικά χαρακτηριστικά του, όπως το i-cockpit στο εσωτερικό, προσπερνάει τα mainstream μοντέλα και βάζει γκολ στην premium κατηγορία. Αυτό ισχύει είτε για την βασική έκδοση βενζίνης μοντέλων και μπαίνοντας σε με τον 1,2 PureTech των 130 ίππων, είτε για την βασική έκδοση πετρελαίου με τον 1,6 BlueHDi των 100 ίππων.
Κινητήρες- Επιδόσεις:
O 1,2 PureTech βενζίνης κερδίζει στα σημεία
Ο 4κύλινδρος, 8βάλβδιδος 1,6 BlueHDI αποδίδει 100 άλογα και 254 Nm ροπήςκαι δίνει έμφαση στην χαμηλή κατανάλωση. Η τελευταία οφείλεται και στην μακριά κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου με τον καλό επιλογέα και σύμφωνα με την Peugeot η μέση τιμή της είναι 4,0 λτ./100 χλμ.
Να σημειωθεί πως ο κινητήρας του γαλλικού crossover διαθέτει σύστημα AdBlue για την εξουδετέρωση των NOx, γεγονός που του δίνει ένα πλεονέκτημα για μελλοντική χρήση, όπου τα πράγματα για το diesel θα ζορίσουν. Όπως και η έκδοση βενζίνης, έτσι και το 1,6 BlueHDi διαθέτει σύστημα Start/Stop του για επιπλέον εξοικονόμηση καυσίμου μέσα στη πόλη.
Από την άλλη, ο βραβευμένος 3κύλινδρος, 12βάλβδιβος 1,2 PureTech αποδίδει 130 άλογα και υπολείπεται μόλις 24 Nm σε ροπή και μάλιστα στις ίδιες στροφές (1.750 σ.α.λ). Στην πράξη ο κινητήρας, που συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτο, εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη λειτουργία και το θετικό του τράβηγμα από χαμηλά. Η Peugeot υπόσχεται μέση κατανάλωση 5,1 λτ./100 χλμ. Οι μετρήσεις μας έδειξαν πως η μέση κατανάλωση είναι στα 6,8 λτ./100 χλμ., ενώ τα 0-100 έρχονται σε 10,9 δλ., τα 60-100 με 4η σε 7,8δλ και τα 80-120 με 5η σε 11,5 δλ.
Το 3008 με τον 120άρι, που δοκιμάσαμε και που έχει ροπή 300 Nm στις 1.750 σ.α.λ., έχει επιδόσεις: 0-100 σε 11, 1 δλ, 60-100 με 4η σε 7,9 δλ και 80-120 με 5η σε 12,3 δλ.. Από την άλλη, η πραγματική μέση κατανάλωση ήταν στα 6,4 λτ./100 χλμ. και άρα το diesel ταιριάζει περισσότερο αν κάνεις πολλά χιλιόμετρα. Θα λέγαμε λοιπόν πως η έκδοση με τον 1,2 PureTech κινητήρα κερδίζει ένα σημείο.
Στο δρόμο:
Η ζωντάνια της βενζίνης έχει το πάνω χέρι
To Peugeot 3008 είναι βασισμένο στην εξελιγμένη πλατφόρμα EMP2 και ως γνήσιος γάλλος, το νέο crossover της γαλλικής φίρμας συνδυάζει αριστοτεχνικά την άνεση με τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά όλες τις ανωμαλίες και σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα θορύβου εξασφαλίζει υψηλή ποιότητα κύλισης. Παράλληλα όμως συντελεί ώστε το 3008 να στρίβει ουδέτερα και με λογική κλίση, παρά την κορυφαία απόσταση από το έδαφος των 219 χλστ.
Η άμεση απόκριση στο γκάζι της έκδοσης βενζίνης και το σχετικό μπρίο κάνει πιο ευχάριστη την οδήγηση του βενζινοκίνητου 3008 σε σχέση με το 120άρι ντίζελ.
Εσωτερικό-Χώροι: Premium και High Tech
Ιδιαίτερα ποιοτική και κομψή είναι η καμπίνα επιβατών του νέου 3008, με το i-cockpit λογικής εσωτερικό (προσηλωμένο στον οδηγό) όπου ξεχωρίζει ο ψηλά τοποθετημένος και στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων, το μικρής διαμέτρου τιμόνι, η μεγάλη κεντρική κονσόλα που χωρίζει οδηγό και συνοδηγό και ο προσεγμένος ambient φωτισμός.
Οι χώροι επιβατών είναι άνετοι και ο χώρος αποσκευών των 520 λτ. είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Το μόνο που ίσως πειράξει κάποιους είναι το μεγάλο κεντρικό τούνελ μεταξύ οδηγού-συνοδηγού που τους «απομονώνει» κάπως…
Και στις δύο εκδόσεις, το επίπεδο Access έχει την αναμενόμενη πληρότητα για την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών. Κανένα από τα δύο δεν διαθέτει το σύστημα Advanced Grip Control, το οποίο μέσω 5 προγραμμάτων λειτουργίας για συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης υποκαθιστά ως ένα σημείο την τετρακίνηση, που δεν προσφέρεται άλλωστε σε καμία έκδοση. Αρα εδώ λοιπόν έχουμε ισοπαλία.
Συμπέρασμα
Η υπεροχή του κινητήρα βενζίνης σε επιδόσεις και ευχαρίστηση στην οδήγηση γέρνει την πλάστιγγα υπέρ του. Αν συνυπολογιστεί και η μικρή διαφορά στην κατανάλωση τότε ο 1,2 PureTech μπορεί να καλύψει κάθε αγοραστή.