308 vs A3: Η Peugeot κοιτάει στα ίσια την Audi
To Peugeot 308 δεν είναι απλά ακόμα ένα μοντέλο της γαλλικής φίρμας! Είναι η αρχή μιας νέας εποχής που τα βάζει στα ίσα με τις παραδοσιακές premium εταιρίες και δεν φοβάται να κοιτάξει στα μάτια το πρώτο μεγάλο του αντίπαλο, το Audi A3.
Το Peugeot 308 είχε αρχίσει να κάνει αισθητή την παρουσία του πριν ακόμα εμφανιστεί σαν προσχέδιο. Η premium φιλοσοφία που θα ακολουθούσε, τα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα που θα φόραγε και η διαφορετική αισθητική του προσέγγιση είχαν δημιουργήσει μεγάλες βλέψεις για την έλευση του. Τις επιβεβαίωσε όλες! Μπαίνοντας σε πιο πολυτελή μονοπάτια, το Peugeot 308 έχει να αντιμετωπίσει τον καταξιωμένο παίχτη της κατηγόριας, το Audi A3, από το οποίο όμως δεν έχει να φοβηθεί τίποτα!
Μοντέλο (βασική έκδοση) | Τιμή (ευρώ) |
---|---|
Peugeot 308 Active Plus 1.2 110 PS BVM6 | 20.900 |
Audi A3 Basic 30 TFSI 6 ταχύτητες | 22.950 |
Ξεχωρίζει το 308 στη μάχη της εμφάνισης
Το γαλλικό μοντέλο ξεχωρίζει για τον πληθωρικό σχεδιασμό του και το τολμηρό παρουσιαστικό του. Στην κάθετη μάσκα στρογγυλοκάθεται το καινούργιο σήμα της εταιρίας με το λέοντα, που μπαίνει για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής. Τα στενά φωτιστικά σώματα με τα φώτα ημέρας σαν κυνόδοντες, δημιουργούν τη φωτεινή υπογραφή του μοντέλου, ενώ το τονισμένο καπό ολοκληρώνει την μπροστά εικόνα. Εντυπωσιακό και το πίσω μέρος με τον μυώδη προφυλακτήρα και τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED, που ακολουθούν το σχέδιο με τις 3 «νυχιές» λιονταριού σε αρκετά οριζόντια διάταξή να πρωταγωνιστούν.
Στον αντίποδα, το Audi A3 μόνο βαρετό δεν το λες! Έχει αφήσει πίσω τις ανιαρές σχεδιάσεις και πλέον είναι πιο ελκυστικό κι αναβλύζει έντονο ταπεραμέντο. Η μεγάλη μάσκα, με τους προβολείς τεχνολογίας LED και το χαμηλό καπό τραβούν το μάτι και τα θετικά σχόλια. Η σιλουέτα του από το πλάι είναι εντυπωσιακή με τα πλαϊνά νεύρα, τους πρησμένους θόλους και τη μεγάλη κλίση της κολώνας C να κλέβουν την παράσταση. Πίσω τα διαιρούμενα φώτα δημιουργούν τη δικιά τους φωτεινή υπογραφή σε κάθε πάτημα του φρένου.
Premium εσωτερικό και για τα δυο μοντέλα, ισορροπία στο θέμα της ευρυχωρίας
Στην καμπίνα των δυο μοντέλων οι διαφορές δεν είναι μεγάλες, μιας και τα δύο αυτοκίνητα έχουν premium προσέγγιση, τόσο στα υλικά, όσο και στις τεχνολογίες που φέρουν. Στο Αudi A3, το σύνολο των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κορυφαία, ενώ ένα από τα πιο εντυπωσιακά νέα στοιχεία είναι η τοποθέτηση των αεραγωγών του οδηγού γύρω από τον πίνακα οργάνων, δημιουργώντας ένα «κλειστό» cockpit. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό και το μέγεθός του αγγίζει τις 10,25 ίντσες (12,3 στον προαιρετικό εξοπλισμό), ενώ από την κεντρική κονσόλα δεν απουσιάζει η ευανάγνωστη οθόνη αφής μεγέθους 10,1 ιντσών.
Στο Peugeot 308, η σχεδίαση είναι σύγχρονη, με το πάνω μέρος του ταμπλό να καλύπτεται κατά μήκος από αεραγωγούς. Το τιμόνι διατηρεί το γνωστό και μικρό σχήμα του, με τον ψηφιακό πίνακα να είναι 10 ίντσες από τη βασική έκδοση και στις κορυφαίες να διατίθεται με 3D λειτουργία. Η κεντρική οθόνη αφής είναι 10 ιντσών κι ακολουθάει περίτεχνα τις γραμμές της κονσόλας. Εντυπωσιακά και τα i-toggles, που ουσιαστικά πρόκειται για διακόπτες συντόμευσης, οι οποίοι ελέγχουν διάφορες καθημερινές λειτουργίες, όπως ο κλιματισμός.
Μοντέλο (βασική έκδοση) | Τιμή (ευρώ) |
---|---|
Peugeot 308 Active Plus 1.2 110 PS BVM6 | 20.900 |
Audi A3 Basic 30 TFSI 6 ταχύτητες | 22.950 |
Χωροταξικά το γερμανικό μοντέλο έχει μια βραχεία κεφαλή όσο αφορά τον αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι, αλλά το 308 διαθέτει πιο πλατύ πίσω κάθισμα και 32 λίτρα μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο από το Α3 (412 λτ έναντι 380λτ).
Μεγάλη ποικιλία κινητήρων, με Plug-In επιλογές και στα δυο μοντέλα
Τα δυο μοντέλα βγαίνουν με πληθώρα κινητήρων, τόσο «κλασικών» εσωτερικής καύσης, όσο και Plug-In. Tο Peugeot 308 έρχεται με τον βραβευμένο 1.2 Puretech βενζινοκινητήρα διαθέσιμο σε δυο ιπποδυνάμεις (110 και 130 ίππων), ένα πετρελαιοκινητήρα 1.500 κυβικών εκατοστών με απόδοση 130 ίππους και δυο Plug-In υβριδικά σύνολα 180 και 225 ίππων. Τα διαθέσιμα κιβώτια είναι ένα χειροκίνητο 6 σχέσεων, με άψογο ρύθμισμα του συμπλέκτη κι ένα αυτόματο 8 σχέσεων. Στην απέναντι όχθη, το Audi A3 διατίθεται, όσο αφορά τη βενζίνη, με τον 1.000αρη ΤFSI των 110 ίππων και τον 1.500αρη ΤFSI των 150 ίππων, ενώ στη γκάμα υπάρχει κι ο 2λίτρος πετρελαιοκινητήρας των 116 ίππων. Στην Plug-In εκδοχή του φοράει ένα κινητήρα 1.400 κ.ε. που αποδίδει 204 ίππους. Από πλευράς κιβωτίου συναντάμε το εξαιρετικό αυτόματο S-Tronic κι ένα 6αρι μηχανικό σασμάν.
Πιο ενδιαφέρον στο δρόμο το 308, εντυπωσιακή η σταθερότητα του Α3
Στο δρόμο το Peugeot 308 θυμίζει την οδηγική συμπεριφορά των γαλλικών προγόνων του, όντας γρήγορο και κοφτερό στις στροφές, αναμιγμένη με μια ήσυχη και εκπληκτική ποιότητα κύλισης. Το μικρό τιμόνι είναι αρκετά ακριβές και άμεσο, ενισχύονταν την αυτοπεποίθηση του οδηγού στο όριο και ταυτόχρονα προσφέροντας ευελιξία μέσα στην πόλη. Τα φρένα του μοντέλου είναι αρκετά εντυπωσιακά (100-0 χλμ/ώρα σε 36,4 μέτρα), ενώ η πλήρη σουίτα υποβοήθησης και συστημάτων ασφαλείας αναβαθμίζει την αίσθηση στα ταξίδια και στην καθημερινότητα. Το Audi A3 είναι στιβαρό, με premium ποιότητα κύλισης και εξαιρετική ηχομόνωση, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να φτάσει τη «διασκέδαση» του γαλλικού του αντιπάλου. Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ και δεν σε κερδίζει πάντα με τη συμπεριφορά του, αλλά είναι άκρως βολικό για κίνηση μέσα εντός του κλεινόν άστυ. Τέλος, τα φρένα του γερμανικού μικρομεσαίου είναι εξαιρετικά και ακούραστα.
Το Peugeot 308 δεν έχει τίποτα να φοβηθεί
Το Peugeot 308 μπορεί εύκολα να «μπει στη μύτη» του Audi A3 και σε μερικές περιπτώσεις να το ξεπεράσει κιόλας. Τα 2.000 ευρώ διαφορά στις βασικές εκδόσεις, δεν δικαιολογούνται επαρκώς από το Audi, παρά την ελαφρώς πιο πολυτελή αίσθηση που βγάζει το εσωτερικό. Τελικά το γαλλικό μοντέλο όχι μόνο δεν θα τα βρει σκούρα απέναντι στον premium ανταγωνισμό, αλλά θα σταθεί ισάξια δίπλα του και χωρίς φόβο θα διεκδικήσει το δικό του μερίδιο στην πίτα των πωλήσεων.Εμφάνιση που «σκοτώνει» το 308, του Α3 παραμένει δυναμική
Premium εσωτερικά και για τα δυο, με μεγάλες οθόνες από τη βασική έκδοση
Πιο εντυπωσιακό κι ολοκληρωμένο στο δρόμο το Peugeot, σταθερό το Αυdi
2000¤ πιο ακριβό στη βασική το A3, δεν δικαιολογεί τη διαφορά από το 308
Εσύ τι λες? Μπορεί το 308 να χτυπήσει όλους του premium ανταγωνιστές του? Με το Α3 το έκανε!
Σχολιάστε |