Το ρετρό και crossover 500Χ έρχεται αντιμέτωπο με το πανέμορφο Opel Mokka. Είναι Trendy , με άκρως νεανική σχεδίαση και αν και δικίνητα δεν θα πουν όχι σε μια χωμάτινη διαδρομή. Ποιο τα καταφέρνει καλύτερα;
Τα Crossover έχουν κατακλίσει την αγορά και όχι άδικα, compact σε διαστάσεις, με καλούς χώρους και ενδιαφέρουσα οδιγική συμπεριφορά απευθύνονται σε μεγάλη γκάμα αγοραστών. Τα 2 Crossover του συγκριτικού μας έχουν όσα έχουν κάνει δημοφιλή την κατηγορία τους και εφοδιάζονται με κινητήρες πετρελαίου 1,6 λτ.
Εμφάνιση:Ρετρο το 500Χ, επιβλητικό το Mokka
Το Fiat 500Χ με τις ρετρό καταβολές καταφέρνει να μιλάει στο συναίσθημα. Ξεχωρίζει με τις καμπύλες του και κυρίως με τα μεγάλα στρογγυλά φώτα μπροστά και όλες τις επιμέρους λεπτομέρειες, που διαθέτουν το σχεδιαστικό DNA και το μοντέρνο στυλ του 500. Το Opel Mokka από την άλλη διαθέτει το δικό του ξεχωριστό στυλ, που κερδίζει επάξια τα βλέμματα χάρη στο σφηνοειδές αμάξωμα, την επιβλητική μάσκα και τα ξεχωριστά φώτα. Αμφότερα είναι μοντέρνα και ελκυστικά με το 500Χ να έχει τελικά έναν πιο παιχνιδιάρικο σχεδιαστικό χαρακτήρα σε αντίθεση με το πιο διαχρονικό στυλ του Mokka. Να σημειωθεί πάντως πως το 500X εκτός από την έκδοση City προσφέρεται και σε έκδοση Cross, με πιο off road χαρακτηριστικά.
Κινητήρες-επιδόσεις: οι 16 επιπλέον ίπποι του Mokka κάνουν την διαφορά
Εφοδιασμένα με σύγχρονους turbodiesel 1,6 λτ. είναι και τα δύο μοντέλα. Ωστόσο το Opel Mokka υπερτερεί σε απόδοση, με 136 άλογα, ενώ το Fiat 500X έχει 120 άλογα, αλλά αντίστοιχη ροπή (320 Nm). Σαν αποτέλεσμα το Opel Mokka, με απόδοση ρεκόρ για τον κυβισμό στα compact crossover έχει το πάνω χέρι στις επιδόσεις, τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει (ρεπρίζ).
Επίσης ο 1,6 CDTi του Μokka είναι εξαιρετικά ήσυχος και πολιτισμένος για diesel, ενώ πολύ καλό είναι το τράβηγμά του από τις χαμηλές στροφές (από τις 1.500 σ.α.λ.).
Πολύ καλό τράβηγμα από χαμηλά έχει και ο κινητήρας του 500Χ, αλλά στην πράξη δεν είναι τόσο κορυφαία ραφιναρισμένος σε λειτουργία. Από την άλλη, διαθέτει το σύστημα Mood Selector με το οποίο ο οδηγός μπορεί να παρέμβει σε κινητήρα και τιμόνι με αποτέλεσμα να μπορεί να «ρυθμίσει» το μοντέλο ανάλογα με τις ορέξεις του οδηγού. Στα μοντέλα Cross υπάρχει και δυνατότητα για ενεργοποίηση του traction+, που συνεργάζεται με το ESP για καλύτερη πρόσφυση σε σαθρά εδάφη.
Αμφότερα τα μοντέλα συνδυάζονται με 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (διατίθεται και αυτόματο για το Mokka) με τον επιλογέα του 500Χ να έχει καλύτερο κούμπωμα και να είναι πιο πειστικός στις γρήγορες εναλλαγές σχέσεων. Σε ότι αφορά στην θεωρητική κατανάλωση, υπάρχει ισοπαλία (4,1 λτ./100 χλμ.). Στη πράξη η μέση κατανάλωση δοκιμής διαμορφώνεται στα 5,8 και στα 6,3 λτ./100 χλμ. για 500X και Mokka αντίστοιχα. Και τα δύο μοντέλα πληρώνουν μόλις 98,1 ευρώ ετήσια τέλη.
Εσωτερικό: Trendy το 500X, σοβαρο το Mokka
Ιδιαίτερα trendy δείχνει το εσωτερικό του Fiat 500X δίνοντας μάλιστα πολλές δυνατότητες szndzasmövn xrvmöatvn. Στο ταμπλό ξεχωρίζει το οριζόντιο «έγχρωμο» φιλέτο και η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων, οι χαμηλά τοποθετημένοι αεραγωγοί στην κεντρική κονσόλα και ο τρισδιάστατος πίνακας οργάνων. Πόντους, επίσης, σε πρακτικότητα δίνει και το διπλό ντουλαπάκι από τη μεριά του συνοδηγού, ενώ τέλος η κατασκευή ικανοποιεί απόλυτα σε ποιότητα και φινίρισμα. Είναι το πιο καλοφτιαγμένο Fiat που κυκλοφορεί.
Σε άλλο μήκος κύματος βρίσκεται το εσωτερικό του Opel Mokka με πιο «γερμανικές» γραμμές και λιγότερο παιχνιδιάρικο διάκοσμο. Αναφορικά με την ποιότητα, τα υλικά είναι καλά, όπως και το φινίρισμα, ωστόσο κάποιες αστοχίες συναρμογής δε λείπουν. Η «φορτωμένη» σε κουμπιά κεντρική κονσόλα δεν ευνοεί την εργονομία και απαιτεί αρκετή εξοικείωση. Πιο πάνω, η 7 ιντσών οθόνη διαθέτει όμορφα γραφικά και έχει υψηλή ευκρίνεια, ενώ τέλος ευδιάκριτος και πλήρης ενδείξεων είναι ο πίνακας οργάνων. Καλή είναι και η πρακτικότητα μιας και υπάρχουν θήκες για να ακουμπήσεις μικροαντικείμενα.
Ισοπαλία στους χώρους
Όσον αφορά στους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές έχουμε ουσιαστικά ισοπαλία. Το Mokka έχει ένα μικρό προβάδισμα στα γόνατα και στα κεφάλια των επιβατών, αλλά το 500Χ υπερέχει ελαφρά σε ωφέλιμο πλάτος. Σε ότι αφορά στο πορτ μπαγκάζ, του Mokka έχει χωρητικότητα 356 λίτρα και του 500Χ 340 λτ
Στο δρόμο: Αποτελεσματικά σε άσφλατο και πατημένο χώμα
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος η οποία εξασφαλίζει καλή ορατότητα, η ευελιξία στην πόλη και η οδική συμπεριφορά που θυμίζει επιβατικό αποτελούν χαρακτηριστικό γνώρισμα των δύο αστικών crossover. Από εκεί και πέρα το καθένα εκτελεί τη συνταγή διαφορετικά.
Το Fiat 500Χ σε κερδίζει με τη σταθερότητά του. Στον ανοιχτό δρόμο είναι στιβαρό και πατάει γερά. Το μόνο που θα ενοχλήσει είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος από τις μπροστινές κολώνες, αλλά και κάποιοι θόρυβοι από την ανάρτηση, όταν οι τροχοί περνούν από ανωμαλίες. Στις στροφές, οι κλίσεις είναι απρόσμενα περιορισμένες, η ανάρτηση ελέγχει πλήρως τις κινήσεις του αμαξώματος, τα φρένα εμπνέουν σιγουριά και -το κυριότερο- το κράτημα είναι τονισμένο. Τέλος, οι προοδευτικές αντιδράσεις στο όριο δίνουν κάθε περιθώριο για διορθώσεις, όπως φυσικά και το στάνταρ ESP, που επεμβαίνει διακριτικά και αποτελεσματικά.
Ανάλογα σταθερό στις ευθείες είναι το Opel Mokka όντας ευθύβολο και ανέπαφο από τους ανέμους, αλλά με κάπως πιο έντονους αεροδυναμικούς θορύβους. Στις στροφές, οι κλίσεις είναι πιο τονισμένες και το τιμόνι δείχνει πιο αδρανές, αλλά τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά. Οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης ευνοούν την άνεση. Όπως και το 500X, έτσι και το Mokka δεν προβληματίζει όταν κινείται σε πατημένο χώμα ή και λίγη λάσπη χάρη και στην ικανή απόσταση από το έδαφος.
Συμπέρασμα
Απευθύνονται και τα 2 στο ίδιο αγοραστικό κοινό αλλα δεν είναι όμοια. Το ρετρο 500Χ έχει ολοκληρωμένο χαρακτήρα χωρις κάποιο τρανταχτό μειονέκτημα. Το ίδιο συμβαίνει και με το πιο ίσχυρο Mokka το οποίο είναι διαθέσιμο και σε τετρακίνητη έκδοση