autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Alfa Romeo Stelvio vs BMW X4

19/10/2017

Σαν γνήσια Alfa Romeo, η Stelvio έχει όλα τα γονίδια της Ιταλίδας μαμάς της. Σέξι εμφάνιση, οδηγική συμπεριφορά με αγωνιστικά στοιχεία και τα συνδυάζει με όλα τα πλεονεκτήματα των Crossovers. Όταν η X4 βρεθεί στο δρόμο της, η Ιταλογερμανική μάχη θα φουντώσει!

Η Alfa Romeo μπαίνει για πρώτη φόρα στην κατηγορία των Crossover και μάλιστα σε αυτή των  premium.  Έχει όλα τα χαρακτηρίστηκα που αποτελούν το κλειδί για την είσοδο σε αυτή την πολύ δύσκολη κατηγορία. Απαράμιλλη σχεδίαση μέσα και έξω, οδηγοκεντρική οδική συμπεριφορά, πολυτέλεια και πολύ καλή ποιότητα. Τα ίδια συστατικά έχει και η παραδοσιακή πλέον στην κατασκευή Crossover BMW.  Η Giulia λοιπόν δίνει την σκυτάλη στην Stelvio στην αντιπαράθεση με τους Γερμανούς.

Eμφάνιση: Για τα σαλόνια η Stelvio, πολεμική η Χ4
Με την πρώτη ματιά και τα δύο crossover καταφέρνουν να εκφράζουν τον επιβλητικό τους και premium χαρακτήρα, με την Iταλίδα να κρίνεται στο σύνολό της πιο δυναμική και στιλάτη, έναντι της πιο κλασικης αισθητικά και πιο άγριας Γερμανίδας. 
 
Κινητήρες-Κιβώτια: Η  Stelvio υπερτερεί ελαφρά
O κινητήρας της Stelvio είναι  μεγαλύτερος σε χωρητικότητα (2,2 λτ. έναντι 2,0 λτ. της Χ4) και αποδίδει 20 ίππους περισσότερους αλλά το βασικότερο, 70 Nm ροπής περισσότερα, διαθέσιμα από τις ίδιες στροφές. Αυτό σε συνδυασμό με το σημαντικά χαμηλότερο βάρος της (από τα χαμηλότερα στην κατηγορία), χαρίζουν στη Stelvio την υπεροχή στους τομείς των επιδόσεων και της κατανάλωσης συγκριτικά. Τα κιβώτια και στα δύο αυτοκίνητα προέρχονται από την ΖF και είναι 8 σχέσεων, με τις ρυθμίσεις του λογισμικού στην περίπτωση της Stelvio, να της χαρίζουν ελαφρώς πιο άμεσες εναλλαγές. 
 
Εσωτερικό: Βασιλιάς η Χ4
Το εσωτερικό και των δύο αυτοκινήτων είναι αυτό που ορίζει η premium κατηγορία, η σχολή και η τιμή τους. Έτσι η πολυτέλεια είναι εμφανής και στα δύο, με την ποιότητα να είναι ανάλογη και ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου. Συγκριτικά το πάνω χέρι σε ποιότητα στο εσωτερικό έχει η BMW και αυτό γιατί εμφανίζει καλύτερα επίπεδα συναρμογής και φινιρίσματος ιδιαίτερα στα πιο κρυφά σημεία του εσωτερικού της, όμως η Stelvio κερδίζει και πάλι την μεταξύ τους μάχη όσον αφορά στην σχεδίαση, με το εσωτερικό της να είναι πιο ευφάνταστο και με πιο σπορ λογική.  
 
Χώροι: Σημειώσατε Χ
Και τα δύο crossover επιδεικνύουν καλά επίπεδα χώρων για 4 επιβάτες, με την Stelvio να υπερτερεί στον διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών και στο διαθέσιμο χώρο αποσκευών (525 έναντι 500 λίτρα στην Χ4). Η Χ4 αν και έχει πιο κουπέ σχήμα στο πίσω μέρος, παρουσιάζει επαρκή αέρα για τα κεφάλια των πίσω και έχει συγκριτικά μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος στο πίσω κάθισμα, ενώ προσφέρει και ελαφρώς μεγαλύτερο αέρα για τα γόνατα. 
 
Οδική συμπεριφορά: SUV για πίστα
Εκεί που τα παίζουν όλα για όλα και τα δυο μοντέλα είναι η συμπεριφορά στο δρόμο. Αυτή και στις δύο περιπτώσεις χαρακτηρίζεται από δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης που σπάνια συναντώνται σε τέτοιας κατηγορίας και βάρους οχήματα. Συγκριτικά, η Stelvio συνδυάζει καλύτερα την άνεση με την δυναμική συμπεριφορά, αφού αντίθετα με την X4 οι ανωμαλίες φιλτράρονται πιο αποτελεσματικά, ενώ όπως και η BMW κρύβει καλά το βάρος της σε σβέλτη κίνηση. Οι κλίσεις είναι μικρές και στα δύο αυτοκίνητα και η ουδέτερη οδική τους συμπεριφορά δεν κλονίζεται από φαινόμενα μεταφοράς βάρους. Η αίσθηση έρχεται να υπογραμμίσει τον ξεχωριστό τους χαρακτήρα, με τον οδηγό να λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση και από τα δύο, ενώ η κορυφαία αμεσότητα που επιδεικνύουν στις εντολές του, ξεφεύγουν πολύ από αυτά που αναμένει κανείς από αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. 
 
Τιμές: Σημαντικό πλεονέκτημα για την Stelvio
Η Stelvio ως πρώτο δείγμα της Alfa Romeo στην αγορά των premium crossover, «πριμοδοτείται» με ένα σημαντικό πλεονέκτημα που αφορά την τιμή αγοράς της και που είναι ικανό να την βάλει αντιμέτωπη με το γερμανικό «κατεστημένο». Μιλώντας για τις αντίστοιχες εκδόσεις που συγκρίνουμε, αυτή η διαφορά καθορίζεται στα 9.000 ευρώ επιπλέον για την BMW X4 (με το ίδιο αυτόματο κιβώτιο), τιμή που είναι σημαντικά αυξημένη ακόμα και σε αυτά τα «βαλάντια». 
 
Συμπέρασμα

H Stelvio μπήκε δυνατά στην κατηγορία των crossover και με τις πολύ καλές βάσεις από την Giulia καταφέρνει να κερδίσει στα σημεία ένα από τα ισχυρότερα «όπλα» του ανταγωνισμού, την X4, ενώ είναι αρκετά φθηνότερη.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις