Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Ας μιλήσουμε για turbo και βενζίνη

27/3/2018

Οικογενειακά, τουρμπάτα και βενζίνης. Ford Focus, Seat Leon και Citroen C4, είναι τρία από τα καλύτερα μικρού κυβισμού 3κύλινδρα μηχανικά σύνολα. Ποιο υπερτερεί σε χώρους, οικονομία και απόδοση;

Kινητήρες: Ελαφρύτερο το Leon δεν καίει και..απογειώνεται.
 
Έχουμε να κάνουμε με τρία από τα καλύτερα μικρού κυβισμού 3κύλινδρα μηχανικά σύνολα βενζίνης που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά. Ο μεγαλύτερος σε χωρητικότητα (1,2 λτ.) PureTech κινητήρας της Citroen C4 αποδίδει 130 ίππους, ακολουθεί ο 1.000άρης EcoBoost του Ford Focus με 125 ίππους, ενώ ο TSI επίσης 1.000άρης του SEAT Leon αποδίδει 115 ίππους. Στην πράξη όλοι τους είναι ικανοί να κινήσουν σβέλτα τα αμαξώματα που εφοδιάζουν, ωστόσο το πιο ελαφρύ Leon παίρνει το χρίσμα του πιο γρήγορου συγκριτικά με μικρή διαφορά από τον PureTech της C4 και μεγαλύτερη από τον EcoBoost του Focus. Ο κινητήρας της C4 ωστόσο είναι πιο πολιτισμένος σε λειτουργία καθώς τραβάει από χαμηλά και με πιο εμφανή ροπή στις μεσαίες στροφές έναντι των άλλων δύο. Στο κομμάτι της κατανάλωσης, το πιο αεροδυναμικό Leon έχει  την χαμηλότερη ρεαλιστική. Η μέση τιμή σε πραγματικές συνθήκες ανέρχεται στα 6,6 λτ./100 χλμ., όταν στο Focus η αντίστοιχη τιμή είναι 6,9 λτ./100 χλμ. και στη C4, 7,1 λτ./100 χλμ. Και τα 3 αυτοκίνητα τέλος, εξοπλίζονται με 6τάχυτα κιβώτια ταχυτήτων, με τον επιλογέα του Focus να είναι ο πιο θετικός στο κούμπωμα.
 

Οδική συμπεριφορά: Fun to drive το Focus, άνεση και ατσαλάκωτα ταξίδια με το C4.
  
Το Ford Focus είναι με διαφορά το πιο οδηγοκεντρικό και το πιο fun to drive αυτοκίνητο του συγκριτικού. Το στιβαρό πλαίσιο και το «κοφτερό» ηλεκτρικό τιμόνι κάνουν τη διαφορά με τα άλλα μικρομεσαία, αφού σε βοηθούν να αξιοποιήσεις στο μέγιστο τις σωστές ρυθμίσεις της ανάρτησης. Το Focus δεν κουράζει ποτέ, ενώ ποτέ δεν λέει όχι σε ένα γρήγορο στροφιλίκι με απαιτήσεις.  Η ανάρτηση θα σας απαλλάξει από τις λακκούβες, ενώ στην καμπίνα δεν περνάει ενοχλητικός θόρυβος.
 
Η ανάρτηση της Citroen C4 εστιάζει περισσότερο στην άνεση, όντας μαλακή και ιδιαίτερα απορροφητική. Η ρύθμισή της είναι τέτοια ώστε στις στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος να μην επηρεάζουν την κατευθυντικότητα του αμαξώματος, ενώ ακόμη και σε περίπτωση μεγάλης πίεσης, οι τάσεις της υποστροφής που εμφανίζονται δεν είναι υπερβολικές, με το ESP να τις περιορίζει δραστικά. Στην ευθεία από την άλλη, το C4 παραμένει σίγουρο και ασφαλές ανεξαρτήτως ταχύτητας και σε ταξιδεύει «ατσαλάκωτο». Το τιμόνι, συνολικά δεν διακρίνεται για την πληροφόρησή του, παρότι είναι μεγάλο. 
Το Leon έχει και στην ανανεωμένη του «μορφή» σπορτίφ DNA, χάρης  στην ελαφριά και άκαμπτη πλατφόρμα MQB. Κι όλα αυτά με μια σχετικά μαλακά ρυθμισμένη ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος. Σε κάθε περίπτωση  οι ταλαντώσεις και οι βυθίσεις στο πίσω άκρο ελέγχονται ικανοποιητικά, η πρόσφυση των εμπρός τροχών είναι εξαιρετική, όπως και η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Kαι όλα αυτά με το Leon να παραμένει καλά εστιασμένο στην παροχή υψηλού επιπέδου άνεσης και ανάλογης ποιότητας κύλισης. Το Leon λοιπόν θα λέγαμε ότι βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα άλλα δυο μοντέλα, συνδυάζοντας λίγο από τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του Focus  και λίγη από την άνεση της C4. Εκεί πάντως που κερδίζει την μάχη, είναι στο κομμάτι του φρεναρίσματος, αφού έχει την καλύτερη απόδοση και αίσθηση από το σύστημα πέδησης. 
 
 
Eσωτερικό: Πιο πολυτελής η C4, πιο οδηγοκενρικό το Focus, ομόρφυνε το Leon
 
Leon
Ξεκινώντας από το νεότερο ως ανανεωμένο Leon, εκείνο παρουσιάζει πλέον πιο ευχάριστη εικόνα στο εσωτερικό. Γι αυτό ευθύνονται ένα νέο πλαστικό πλαίσιο γύρω από τον πίνακα οργάνων και την κεντρική κονσόλα που «φώτισε» αρκετά το ταμπλό, ενώ η προσθήκη ηλεκτρικού χειρόφρενου διαμόρφωσε ένα νέο χώρο ανάμεσα στα καθίσματα με πρακτική θέση μικροαντικειμένων. 
 
C4
Η εικόνα στην καμπίνα της C4 είναι αρκετά σύγχρονη, αίσθηση που τονίζεται από την απαραίτητη στην εποχή μας έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος infotainment. Το τιμόνι έχει μεγάλες διαστάσεις ωστόσο με το επίπεδο κάτω τμήμα να δίνει μια σπορτίφ νότα και ο πίνακας οργάνων με ψηφιακές απεικονίσεις, προσφέρει και αυτός το κάτι το διαφορετικό. 
 
Focus
Το αντίστοιχο εσωτερικό του Focus ξεχωρίζει για την μοντέρνα του αισθητική και το πιο οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, προσφέροντας μαζί με το Leon καλύτερη θέση οδήγησης με σπορ προεκτάσεις έναντι της πολύ πιο άνετης θέσης της C4. Η ποιότητα βρίσκεται σε εξαιρετικά επίπεδα και για τα 3 αυτοκίνητα, με το Leon να είναι βελτιωμένο και σε αυτό τον τομέα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα, με μαλακό πλαστικό να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό τους. Σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και η συναρμολόγηση ιδιαίτερα στα Leon και Focus, με την C4 να εμφανίζει καλύτερο φινίρισμα συγκριτικά προβάλλοντας έτσι έναν ελαφρώς πιο πολυτελές διάκοσμο.
 
 
Xώροι: Η C4 παιζει χωρίς αντίπαλο
 
Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας η C4 και το Leon είναι από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας, προσφέροντας άπλετο χώρο για τα γόνατα των πίσω, αυξημένο πλάτος και μπόλικο «αέρα» για τα κεφάλια. Η C4 έχει και κορυφαίο χώρο αποσκευών (408 λτ.) αν δεν υπάρχει ρεζέρβα. Σε περίπτωση που υπάρχει, ο χώρος αποσκευών και στα δύο μοντέλα είναι στα 380 λτ. Το Leon από την άλλη κερδίζει τη μάχη της πρακτικότητας αφού διαθέτει τους περισσότερους χώρους για μικροαντικείμενα. Το Focus βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας χωροταξικά και ικανοποιεί 4 επιβάτες χωρίς παραχωρήσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών του δεν ξεπερνά τα 363 λτ..

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις