Αυτοκινητάρες με 12 χιλιάρικα
Διαβάστηκε από 9505 αναγνώστες - 20/7/2017
Τα Opel Corsa, Renault Clio και Skoda Fabia έχουν εκδόσεις που δίνουν περισσότερα από όσα φαντάζεσαι, πληρώνοντας κοντά στα 12 χιλιάρικα.
Μικρά, φτηνά και ικανά στα 12.000 ευρώ
Τα Opel Corsa, Renault Clio και Skoda Fabia έχουν εκδόσεις που δίνουν περισσότερα από όσα φαντάζεσαι, πληρώνοντας κοντά στα 12 χιλιάρικα
Η μικρή κατηγορία, το έχουμε πει πολλές φορές, έχει αλλάξει ριζικά και τα μοντέλα της έχουν πολύ περισσότερη απήχηση στο κοινό, αφού μπορούν και εξυπηρετούν ανάγκες ακόμα και μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Με μια τιμή κοντά στα 12 χιλιάρικα, που είναι αντικειμενικά λίγα χρήματα για ένα αυτοκίνητο, οι τρεις περιπτώσεις που βλέπουμε παρακάτω, προσφέρουν λύσεις και ποιοτικά χαρακτηριστικά μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Μπορούν να παίξουν το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου, με την ίδια άνεση που παρκάρουν στα στενά της πόλης χάρη στην ευελιξία και τις «κρατημένες» τους διαστάσεις. Τα Opel Corsa, Renault Clio και Skoda Fabia, έχουν όλα όσα χρειάζεσαι αλλά δεν θέλεις να ξοδευτείς.
Opel Corsa 1.2 Ecotec 70ps Excite από 12.300 ευρώ
Το Corsa είναι πάντα υπολογίσιμη δύναμη στη μικρή κατηγορία. Η «λογική» της βασικής του έκδοσης με τον 1.200άρη και τους 70 ίππους, είναι να μπορεί να αγοράσει κανείς ένα αυτοκίνητο με χαρακτηριστικά μεγαλύτερης κατηγορίας, σε χρήματα που θα διέθετε για ένα μικρό. Ο εξοπλισμός του με τους 6 αερόσακους, το a/c και τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, είναι επαρκής. Το ηχοσύστημα μπορεί να υποστηρίξει εξωτερική μονάδα αποθήκευσης και οι λειτουργίες του προβάλλονται στην μονόχρωμη οθόνη 3,5 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. ¶ρα έχουμε την ασφάλεια «καλυμμένη» με τον καλύτερο τρόπο και ένα καλό πακέτο στοιχείων άνεσης, που πλαισιώνουν το ικανό σαλόνι για φιλοξενία ακόμα και 5 ενηλίκων. Στο χώρο των αποσκευών, τα 285 λίτρα είναι μια καλή χωρητικότητα- από τις μεγάλες της κατηγορίας. Οι επιδόσεις δεν είναι το δυνατό σημείο του μοντέλου, που έχει ως στόχο την κάλυψη των βασικών αναγκών μετακίνησης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά |
1.2 70ps |
Κυβισμός (κ.εκ.) |
1.229 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
70/5.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) |
115/4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
16,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
162 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
5,4 |
CO2 (γρ./΄χλμ.) |
126 |
Βάρος (κιλά) |
1.178 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) |
285 |
Renault Clio 1.2 75ps Authentic από 11.860 ευρώ
Η περίπτωση του Clio είναι ιδιαίτερη σε ότι έχει να κάνει με την τιμή. Είναι το μοναδικό από τα τρία που μένει κάτω από τον «πήχη» των 12.000 ευρώ. Από το Clio αξίζει να «κρατήσει» κανείς την εικόνα του στο δρόμο που συνδυάζει ιδανικά την άνεση των επιβατών με την άριστη συμπεριφορά υπό πίεση. Έχει πολύ καλό πάτημα και δίνει επαρκή πληροφόρηση στον οδηγό του μέσω του τιμονιού. Και εδώ ο κινητήρας δεν είναι αυτό που κάνει τη διαφορά, προσφέροντας απλά επαρκείς επιδόσεις με τους 75 ίππους του, για τα 980 κιλά του αμαξώματος. Η καμπίνα είναι άνετη για τους επιβάτες, με τα πιο μαλακά (και μεγάλα για τους εμπρός) καθίσματα μεταξύ των τριών και ο χώρος για τις αποσκευές είναι στα 300 λίτρα. Στα ίδια «βασικά» επίπεδα και ο εξοπλισμός, που όμως δεν έχει ελλείψεις, ενώ εμφανίζεται πιο καλός από ότι στο Corsa, με 4 αερόσακους (οι πλευρικοί είναι αρκετά μεγάλοι και καλύπτουν και τις ανάγκες για τα κεφάλια των εμπρός), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και καθρέπτες. Στο πακέτο multimedia γίνεται η διαφορά, καθώς το Clio έχει σύστημα που υποστηρίζει την σύνδεση USB για αναπαραγωγή αρχείων αλλά και την ασύρματη σύνδεση μέσω Bluetooth με κινητό τηλέφωνο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά |
1.2 75ps |
Κυβισμός (κ.εκ.) |
1.149 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
75/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) |
107/4.250 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
15,4 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
167 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
5,6 |
CO2 (γρ./΄χλμ.) |
127 |
Βάρος (κιλά) |
980 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) |
300 |
Skoda Fabia 1.0 TSI 95ps Active από 12.200 ευρώ
Ελάχιστα πάνω από τις 12 χιλιάδες, βρίσκουμε την έκδοση της Fabia με τον χιλιάρη TSI που αποδίδει 95 ίππους. Η υπέρβαση –κατά 200 ευρώ- του ορίου αξίζει τον κόπο, μια και μιλάμε για την απόκτηση αυτοκινήτου με μεγάλους χώρους (έχει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών της «παρέας»- και μέχρι πρότινος και της κατηγορίας) και εξαιρετική συμπεριφορά στο δρόμο, που έχει και 20-25 άλογα περισσότερα από τους δύο ανταγωνιστές. Για να μείνουμε λίγο στα λειτουργικά χαρακτηριστικά του κινητήρα που κάνει πραγματικά τη διαφορά για το μοντέλο της Skoda, μιλάμε για ένα 3κύλινδρο σύνολο με απόδοση πολύ μεγαλύτερου συνόλου και πολιτισμένη λειτουργία. Δεν είναι τυχαίες οι επιδόσεις που είναι οι καλύτερες και με μεγάλη διαφορά από τις άλλες δύο προτάσεις, ενώ και σε επίπεδο εξοπλισμού, το μοντέλο της Skoda δεν υστερεί. Οι 6 αερόσακοι και τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, με τους αντίστοιχους καθρέπτες και τον κλιματισμό, φτιάχνουν ένα «πακέτο» παραπάνω από ενδιαφέρον.
Τεχνικά χαρακτηριστικά |
1.0 95ps |
Κυβισμός (κ.εκ.) |
999 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
95/5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) |
200/2.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
10,6 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
185 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
4,4 |
CO2 (γρ./΄χλμ.) |
101 |
Βάρος (κιλά) |
1.178 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) |
330 |
Η πρότασή μας: Skoda Fabia
Σε αυτή την κατηγορία χρημάτων, το πληρέστερο πακέτο έχει τα σήματα της Skoda. Ευρύχωρο και άνετο, με καλή συμπεριφορά στο δρόμο και μια ποιότητα την κατασκευή που την «πιάνεις» στα χέρια σου όταν είσαι στην καμπίνα, η Fabia δίνει το κάτι παραπάνω στον υποψήφιο αγοραστή. Με επιστέγασμα τις καλύτερες επιδόσεις, τόσο στην επιτάχυνση και την τελική ταχύτητα, όσο και στη δυνατότητα για οικονομική μετακίνηση με την ροπή του τρικύλινδρου TSI. Η Fabia λοιπόν έχει τις πιο πειστικές απαντήσεις, όποια και αν είναι τα ερωτήματα σε αυτή την κατηγορία χρημάτων.