C3 Vs Corsa Vs Fabia. Δες που υπερτερεί το καθένα!
31/1/2018
Oι «καλές» turbo εκδόσεις των Citroen C3, Opel Corsa και Skoda Fabia δίνουν τη μάχη της επικράτησης στο πεδίο των «πιπεράτων» μικρών.
Μικρά σε διαστάσεις και σε κυβικά, αλλά με αξιόλογες ιπποδυνάμεις και ιδιαίτερο ταμπεραμέντο. Οι «δυνατές» εκδόσεις των Citroen C3, Opel Corsa και Skoda Fabia καλύπτουν τις ανάγκες του αγοραστή με το καθένα όμως να έχει διαφορετική προσέγγιση στον κοινό στόχο, που είναι η καλη πορεία στις πωλήσεις. Οι αγοραστές έχουν πλέον αυξημένες απαιτήσεις από ένα σύγχρονο «μικρό» και είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί και καλά κάνουν, αφού θέλουν να καλύψουν ακόμη και οικογενειακές ανάγκες.
Value For Money: Με σημαντικό πλεονέκτημα η Fabia
H Skoda Fabia 1,2 TSI 110 PS έχει την χαμηλότερη και με διαφορά τιμή, αφού στην έκδοση Active κοστίζει 12.900 ευρώ και χωρίς κάποια σημαντική έλλειψη στον εξοπλισμό, αλλά και χωρίς να προσφέρεται κάτι πέρα από τα απαραίτητα. Το Citroen C3 1,2 PureTech 110 PS στην έκδοση Feel κοστίζει 14.600 ευρώ με στάνταρ μεταξύ άλλων κλιματισμό, cruise control και 4 ηλεκτρικά παράθυρα, όχι όμως ζάντες αλουμινίου. Ακόμη υψηλότερη είναι η τιμή του 5θυρου Opel Corsa, που για την έκδοση Attraction φτάνει στις 16.500 ευρώ. Εδώ όμως παίρνεις τα πάντα, από ηλεκτρικές ευκολίες και αυτοματισμούς μέχρι ζάντες αλουμινίου και την υπηρεσία OnStar. Αυτή θυμίζουμε πως ουσιαστικά είναι ένας προσωπικός βοηθός υπηρεσιών και συνδεσιμότητας, ο οποίος φέρνει σε επαφή τον οδηγό με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο, με το πάτημα ενός κουμπιού, όλες τις μέρες και τις ώρες του χρόνου.
Εντυπωσιακό και ασυνήθιστο το C3
Εμφάνιση: Με το Citroen C3 θα γυρίσουν πολλά κεφάλια μιας και η σχεδίασή του ξεφεύγει από τα συνηθισμένα στάνταρ χάρη στον ογκώδη προφυλαχτήρα με τα ενσωματωμένα στενά LED φώτα ημέρας, καθώς και τα προαιρετικά προστατευτικά Airbumps στα πλαϊνά του αμαξώματος σαν του C4 Cactus. Είναι ένα trendy μικρό, ξεχωρίσεις από μακριά, με πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης κάτι που το νεανικό κοινό θα εκτιμήσεις δεόντως. Στο άλλο άκρο είναι η Skoda Fabia με τις συγκρατημένες, λιτές και μάλλον άτολμες σχεδιαστικές της γραμμές να ακολουθούν κατά γράμμα τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Skoda: «Καθαρή» μάσκα με κάθετες γρίλιες μπροστά και χαρακτηριστικά φανάρια με LED φώτα ημέρας. Kάπου στη μέση βρίσκεται το Opel Corsa (το μόνο από τα 3 που προσφέρεται και με 3θυρο αμάξωμα), αφού καταφέρνει να συνδυάζει το δυναμισμό με το εκλεπτυσμένο στυλ, χάρη στην «χαμογελαστή» μάσκα στο μπροστινό μέρος, αλλά και τις προσεγμένες λεπτομέρειες κατά μήκος του αμαξώματος. Κινητήρες: Corsa για δύναμη, C3 για οικονομία
Aν και 1.000άρι σε κυβισμό, το 3κύλινδρο μοτέρ του Opel Corsa είναι το πιο δυνατό εδώ με 115 άλογα, ενώ χάρη στον αντικραδασμικό του άξονα εμφανίζει την πιο πολιτισμένη λειτουργία. Όντας βαρύτερο δεν ξεχωρίζει στα 0-100, αλλά χάρη στην ευρωστία από χαμηλά και την καλή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου με τον θετικό επιλογέα κινείται σβέλτα εν κινήσει. Εκεί υπάρχει ουσιαστικά ισοπαλία ανάμεσα στα μοντέλα με τις διαφορές να είναι ουσιαστικά ανύπαρκτες ακόμη και στο C3, το βραβευμένο 1,2 PureTech μοτέρ του οποίου συνδυάζεται με 5άρι κιβώτιο με μακριές σχέσεις, που όμως δεν αποτελούν πρόβλημα χάρη στην κορυφαία του ροπή των 205 Nm στις 1.500 σ.α.λ. Η Fabia διαθέτει 6άρι κιβώτιο με εύχρηστο επιλογέα, που εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ευρωστία και τον πολιτισμένο χαρακτήρα του 4κύλινδρου 1,2 TSI κινητήρα στις κρίσιμες χαμηλομεσαίες στροφές. Στον τομέα της κατανάλωσης, οι μακριές σχέσεις και το χαμηλό βάρος χαρίζουν στο C3 έστω και οριακά την χαμηλότερη μέση κατανάλωση (6,2 λτ./100 χλμ.) έναντι των άλλων δύο, που απαιτούν 6,4 λτ./100 χλμ.
Εσωτερικό: Ποιότητα το Corsa, Hight tech το C3, «άχρωμη» η Fabia
Η ξεχωριστή και μοντέρνα εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό του νέου Citroen C3 που χαρακτηρίζεται hight tech και πέρα από χαρακτηριστικά στοιχεία, όπως το τετραγωνισμένης αισθητικής ταμπλό διαθέτει και αρκετές δυνατότητες προσαρμογής στα γούστα του αγοραστή.
Όσον αναφορά την ποιότητα, το C3 χαρακτηρίζεται από την αποκλειστική χρήση σκληρών υλικών, ωστόσο το φινίρισμα και η συναρμογή βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Τέλος ιδιαίτερα είναι και τα αναπαυτικά καθίσματα, αν και δεν προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη. Η Fabia είναι η πιο αδιάφορη αισθητικά πρόταση και στο εσωτερικό με τον συμβατικό διάκοσμο να είναι ωστόσο αποδεκτός. Τα σκληρά πλαστικά εδώ έχουν μετριότερη υφή και φινίρισμα, αλλά και πάλι η συναρμογή είναι άψογη. Η δε πρακτικότητα είναι κορυφαία χάρη στις πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα. Συγκριτικά τα πλαστικά του Opel Corsa έχουν πολύ καλύτερη υφή με το φινίρισμα και τη συναρμογή είναι κορυφαία στην κατηγορία. Η συνολική εικόνα είναι μοντέρνα, ενώ το δικό της στίγμα δίνει η high-tech οθόνη αφής (όπως και στο C3 με της Fabia να μην δείχνει τόσο εντυπωσιακή), αλλά και η στάνταρ υπηρεσία OnStar, που είναι ένα απόλυτα χρήσιμο και άκρως εξυπηρετικό gadget.
Χώροι: Corsa και Fabia ξεχωρίζουν
To Corsa εκμεταλλεύεται στο έπακρο το μεγάλο μήκος των 4.021 μ. και το ικανό μεταξόνιο (2.510 χλστ) για να προσφέρει τον μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω με την Fabia να έρχεται 2η . Στο C3 θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες 4 άτομα όπως άλλωστε και στα άλλα 2 μοντέλα του συγκριτικού. Η Fabia κερδίζει την μάχη των αποσκευών (330 λτ. με κιτ επισκευής και 315 λτ. με ρεζέρβα ανάγκης, όπως στο μοντέλο της δοκιμής), με το C3 και τα 300 λτ. του να βολεύουν ακόμη και μια μικρή οικογένεια. Η Fabia είναι στα 285 λτ.
Στο δρόμο: Πολύ ευχάριστα C3 και Corsa, μανιτζέβελη η Fabia
H oδική συμπεριφορά των τουρμπάτων μικρών που συγκρίνουμε, οριοθετείται όπως είναι λογικό από τους σπιρτόζικους κινητήρες τους. Μεμονωμένα, το Citroen C3 είναι πλέον ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα της κατηγορίας του και διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κύλισής του, ενώ αποδεικνύεται ιδιαίτερα εύχρηστο στην καθημερινότητα και αρκετά ευέλικτο. Η ανάρτηση εκπλήσσει ευχάριστα με την άνετη και την ήσυχη λειτουργία της, ενώ την ίδια στιγμή αποδεικνύεται αρκούντως «σφιχτή». Σε αυτά έρχεται να προστεθεί η πολύ καλή αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από όλα τα χειριστήρια, αλλά και το εξαιρετικά αποτελεσματικό σύστημα πέδησης. Ανάλογα δυνατά είναι και τα φρένα του Opel Corsa, που και σε αυτή του την έκδοση είναι ευχάριστο για την κίνηση στην πόλη (έχει και τον μικρότερο κύκλο στροφή) και σταθερό εκτός αυτής, με τον κινητήρα να δίνει τη δυνατότητα για ευχάριστες και σβέλτες αποδράσεις. Το ελαφρύ τιμόνι αμβλύνει την οδηγική αίσθηση, όχι όμως και την αποτελεσματικότητα σε μια στριφτερή διαδρομή, όπου το Corsa «πατάει» γερά, χωρίς να χάνει σε ποιότητα κύλισης. Αντιθέτως αυτή είναι κορυφαία. Από την άλλη, η Skoda Fabia ποτέ δεν πλασαρίστηκε ως οδηγική μηχανή. Το ίδιο συμβαίνει και με το μοντέλο της δοκιμής, που δίνει έμφαση στην άνεση, στην ευχρηστία και στην ευελιξία. Πραγματικά η οδήγησή της είναι παιχνιδάκι, χωρίς από την άλλη να πάσχει σε κράτημα ή αποτελεσματικότητα, αλλά θα θέλαμε πιο αποτελεσματικά τα φρένα της.