autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Citroen C3 VS Peugeot 208: Γαλλική άνεση ή χλιδή;
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Citroen C3 VS Peugeot 208: Γαλλική άνεση ή χλιδή;

Διαβάστηκε από 11289 αναγνώστες - 15/2/2022

Το Citroen C3 και το Peugeot 208 είναι 2 best seller στην κατηγορία τους, τα οποία έχουν διαφορετικό χαρακτήρα. Συγκρίνουμε τις πιο πλούσιες εκδόσεις, και βλέπουμε ποιο συμφέρει περισσότερο, ανάλογα με τα «θέλω» του εκάστοτε αγοραστή.

Εστιασμένο στην άνεση το Citroen C3, με «αέρα» πολυτέλειας και χλιδής το Peugeot 208

Οι Γάλλοι ανέκαθεν θεωρούνταν μαέστροι στην κατασκευή μικρών αυτοκινήτων πόλης, με ονόματα που έχουν γίνει θρύλοι στην ιστορία. Αυτό συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, με τα Peugeot 208 και Citroen C3 να είναι σύνηθες θέαμα στους δρόμους, και τα μοντέλα να φιγουράρουν μέσα στο TOP 3 των πωλήσεων του 2021 για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Η σύγκριση αυτών των 2 οχημάτων ξεφεύγει από τα όρια του... γαλλικού εμφύλιου και μπορεί να χαρακτηριστεί ως «ενδοοικογενειακή σύρραξη», αφού ανήκουν στον ίδιο όμιλο, την πάλαι ποτέ PSA και πλέον Stellantis. Που ξεχωρίζει το κάθε μοντέλο; Επιλέγουμε τις πιο πλούσιες εκδόσεις, με σκοπό να δούμε το απόλυτο που μπορεί να μας προσφέρει το κάθε αυτοκίνητο, και ξεκινάμε τη σύγκριση!
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Top εκδόσεις: Citroen C3 Exclusive με 19.900 ευρώ, Peugeot 208 GT με 24.500 ευρώ

Το Citroen C3 έχει τιμή έναρξης 15.600 ευρώ στη βασική έκδοση με κινητήρα 75 ίππων, στο πακέτο εξοπλισμού Flair. Η πιο «φορτωμένη» εξοπλιστικά έκδοση είναι η Exclusive, η οποία κοστίζει 19.900 ευρώ και διαθέτει τον κινητήρα 1,2 λίτρων με 110 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Το Citroen C3 Exclusive διαθέτει ως standard αυτόματο κλιματισμό, οθόνη infotainment 7 ιντσών με εικόνα από camera οπισθοπορείας και σύστημα πλοήγησης, 6 ηχεία, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, cruise control, φώτα LED με τα πίσω να έχουν 3D εμφάνιση, αισθητήρες φωτός και βροχής, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, προβολείς ομίχλης, φιμέ πίσω τζάμια, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και δίχρωμη οροφή.

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Τιμή
Citroen C3 1,2 110 PS Exclusive 19.900 ευρώ
Peugeot 208 1,2 100 PS GT 24.500 ευρώ
Το Peugeot 208 είναι διαθέσιμο με τιμή από 16.500 ευρώ για το πακέτο Like, με κινητήρα 1,2 λίτρων με 75 άλογα. Στην κορυφή των εκδόσεων βρίσκεται η GT, η οποία έχει τιμή 24.500 ευρώ και διαθέτει ως βασικό τον 1200αρη κινητήρα με ισχύ 100 άλογα και χειροκίνητο 6αρι σασμάν.
Ο εξοπλισμός του Peugeot 208 GT περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, οθόνη αφής 10 ιντσών για το σύστημα infotainment με navigation και εικόνα από camera οπισθοπορείας, 6 ηχεία, σύστημα ενίσχυσης πέδησης, LED φώτα με αυτόματη ρύθμιση και εναλλαγή μεσαίας-μεγάλης σκάλας, φιμέ πίσω τζάμια, 3 προγράμματα drive mode, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, αυτόματο κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών με 3D εμφάνιση, ατμοσφαιρικό φωτισμό 8 χρωμάτων στο ταμπλό και τις εμπρός πόρτες, προσαρμοστικό cruise control, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, έλεγχο τυφλής γωνίας, αυτόματο φρενάρισμα και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω.

Εμφάνιση: Κομψό το Citroen C3, μαγνητίζει τα βλέμματα το Peugeot 208

Εμφάνιση: Κομψό το Citroen C3, μαγνητίζει τα βλέμματα το Peugeot 208

Αμφότερα τα μικρά «Γαλλάκια» έχουν ξεχωριστή εμφάνιση, που διέπεται από την εκάστοτε εταιρική ταυτότητα.
Το Citroen C3 έπειτα από την ανανέωση του έχει αποκτήσει πιο «αιχμηρή» εμφάνιση, με φωτιστικά σώματα που ενώνονται οπτικά με την μάσκα. Τα LED φώτα ημέρας είναι πιο λεπτά σε σχέση με πριν, ενώ το σήμα της εταιρείας είναι έντεχνα ενσωματωμένο στην γρίλια, κάνοντας το μοντέλο να δείχνει ιδιαίτερα κομψό και σικ. Στην εν λόγω έκδοση, τα πίσω φώτα που είναι τρισδιάστατα ενισχύουν την μοντέρνα εικόνα, ενώ η μαύρη οροφή κάνει το Citroen C3 πιο στυλάτο και trendy.

Μπορεί η ομορφιά να είναι υποκειμενική, όμως το Peugeot 208 καταφέρνει να είναι το πιο εντυπωσιακό μοντέλο της κατηγορίας, αφού έχει σχεδιασμό που μαγνητίζει τα βλέμματα. Ο εμπρός πρόβολος είναι ιδιαίτερα δυναμικός, με τα διαγώνια φώτα ημέρας που παραπέμπουν στους κυνόδοντες του λέοντα να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Στο πίσω μέρος τα φανάρια έχουν τις χαρακτηριστικές «νυχιές» του λιονταριού σαν μοτίβο, και ενώνονται μεταξύ τους με ένα μαύρο πλαίσιο, κάτι που εκτός από «αέρα» πολυτέλειας, κάνει το Peugeot 208 να φαίνεται πιο φαρδύ.




Μοντέρνο εσωτερικό για το Citroen C3, premium αισθητική για το Peugeot 208

Το εσωτερικό του Citroen C3 ξεχωρίζει από τη μοντέρνα αισθητική που διακατέχει το ταμπλό, στο κέντρο του οποίου δεσπόζει η οθόνη αφής 7 ιντσών. Τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά έχουν εξαιρετική υφή και εφαρμογή, γεγονός που δείχνει πως θα αποφευχθεί η εμφάνιση τριγμών στο μέλλον. Τα νέα καθίσματα προέρχονται από τα μεγαλύτερα C4 Cactus και C5 Aircross και προσφέρουν τη μέγιστη άνεση σε οδηγό και επιβάτες, αφού παραπέμπουν σε πολυθρόνες σαλονιού.

Με το C3 μπορούν να ταξιδέψουν απροβλημάτιστα 4 ενήλικες, αφού το πλάτος του πίσω καθίσματος να είναι 133 εκατοστά, το διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα των πίσω να είναι 7 εκατοστά και τον αντίστοιχο για τα κεφάλια τους 2,1 εκατοστά. Το πορτ-μπαγκάζ έχει ωφέλιμο όγκο 300 λίτρα.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Χώρος Αποσκευών Πλάτος πίσω Γόνατα πίσω Κεφάλια πίσω
Citroen C3 1,2 110 PS Exclusive 300 λίτρα 133 εκ. 7 εκ. 2,1 εκ.
Peugeot 208 1,2 100 PS GT 311 λίτρα 131 εκ. 8,2 εκ. 4,2 εκ.
Το Peugeot 208 έχει φουτουριστικό και εντυπωσιακό εσωτερικό, αντίστοιχο του αμαξώματος. Τα υλικά είναι και εδώ ποιοτικά, με εξαιρετικό φινίρισμα, ενώ είναι μαλακά. Στο ταμπλό έχει χρησιμοποιηθεί μία «δυόροφη» διάταξη, η ονομαζόμενη 3D i-cockpit, στην οποία ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι υπερυψωμένος και βρίσκεται πάνω από το τιμόνι. Αυτό έχει μικρή διάσταση και στο σχεδιασμό του θυμίζει περισσότερο έλλειψη παρά κύκλο. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η έγχρωμη οθόνη αφής που στην κορυφαία έκδοση GT, καθώς και την αμέσως προηγούμενη Allure Plus έχει διάσταση 10 ίντσες.

Η καμπίνα του Peugeot 208 αποπνέει «αύρα» πολυτέλειας, ενώ ταυτόχρονα η σχεδίαση με το ξεχωριστό cockpit και τους διακόπτες στο κέντρο του ταμπλό, παραπέμπει σε μαχητικό αεροσκάφος. Στο αυτοκίνητο θα φιλοξενηθούν με άνεση 4 ενήλικες. Το πίσω κάθισμα είναι ελάχιστα πιο στενό και έχει πλάτος 131 εκατοστά, αλλά το 208 ενδείκνυται περισσότερο για τους ψηλούς επιβάτες, μιας και ο χώρος για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω να είναι αυξημένος, και πιο συγκεκριμένα 8,2 και 4,2 εκατοστά αντίστοιχα. Ελαφρώς μεγαλύτερο είναι και το πορτ-μπαγκάζ, που έχει χωρητικότητα 311 λίτρα.

Φουλ άνεση στο δρόμο με το Citroen C3, «παιχνιδιάρικο» το Peugeot 208

Φουλ άνεση στο δρόμο με το Citroen C3, «παιχνιδιάρικο» το Peugeot 208

Τόσο το Citroen C3, όσο και το Peugeot 208, χρησιμοποιούν τον βραβευμένο 1200αρη PureTech κινητήρα, με την ισχύ στο πρώτο να είναι 110 ίπποι και αυτή του δεύτερου 100, ενώ αμφότερα διαθέτουν χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Κατανάλωση
Peugeot 208 1,2 100 PS GT 6,1 λτ/100 χλμ
Citroen C3 1,2 110 PS Exclusive 6,6 λτ/100 χλμ
Η αυξημένη ιπποδύναμη του Citroen επιβεβαιώνεται και στη μάχη των χρονομέτρων, αφού το C3 επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 10,1 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που το 208 ολοκληρώνει την ίδια διαδικασία σε 10,6 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα του Citroen C3 είναι 198 χλμ/ώρα και του Peugeot 208 188 χλμ/ώρα.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Αλογα 0-100 χλμ/ώρα
Citroen C3 1,2 110 PS Exclusive 110 10,1 δλ.
Peugeot 208 1,2 100 PS GT 100 10,6 δλ.
Στον αντίποδα, το Peugeot 208 έχει χαμηλότερη κατανάλωση, η οποία σε μικτό κύκλο μετρήθηκε 6,1 λίτρα/100 χλμ. Το Citroen C3 «καίει» ελαφρώς παραπάνω, με τη μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες να είναι 6,6 λίτρα/100 χλμ.

Μπορεί το Citroen C3 να είναι πιο γρήγορο στην ευθεία, όμως στο δρόμο το αυτοκίνητο είναι εστιασμένο στην άνεση του ταξιδιού. Η ποιότητα κύλισης είναι αντάξια μοντέλων πιο μεγάλης κατηγορίας, ενώ οι κακοτεχνίες και οι ανωμαλίες του δρόμου αποσβένονται με εξαιρετικό τρόπο, με την ανάρτηση να παρέχει μεγάλη άνεση στους επιβάτες του. Παρόλα αυτά, οι κλίσεις που εμφανίζονται δεν είναι μεγάλες, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο κινείται σβέλτα, και δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό. Σε δρόμους με στροφές η συμπεριφορά του γαλλικού μικρού είναι ουδέτερη, και το τιμόνι έχει ακρίβεια.

To Peugeot 208 από την άλλη πλευρά έχει πιο δυναμικό και οδηγοκεντρικό προφίλ. Το επικλινές παρμπρίζ και η χαμηλή θέση οδήγησης προκαλούν sport ανησυχίες στον άνθρωπο που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι, το οποίο, αν και δείχνει αρχικά ελαφρύ, μεταφέρει στο έπακρο τις εντολές του οδηγού. Η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες και χαρίζει στο αυτοκίνητο ποιότητα κύλισης και οδική συμπεριφορά μικρομεσαίου, όμως είναι πιο σφικτή σε σχέση με το C3, και χαρίζει στο 208 το sport χαρακτήρα που είναι εμποτισμένος στο γαλλικό DNA του Λέοντα. Το «πάτημα» στο δρόμο εμπνέει σιγουριά στον οδηγό για να κινηθεί γρήγορα στον αυτοκινητόδρομο αλλά και σε δρόμους με στροφές, και η συμπεριφορά είναι ουδέτερη, ακόμα και στο όριο, με το πίσω μέρος να είναι «παιχνιδιάρικο», αλλά ασφαλές.




Συμπέρασμα

Με ξεχωριστή σχεδίαση και διαφορετικό χαρακτήρα, τα δύο γαλλικά μικρά «λάμπουν» στους δικούς τους τομείς.
Το Citroen C3 απευθύνεται σε όσους έχουν ως κύριο μέλημα την μέγιστη άνεση, τόσο στον τομέα των καθισμάτων όσο και στην αίσθηση στο δρόμο, χάρη στην ανάρτηση που πραγματικά ισοπεδώνει τις ανωμαλίες και τις κακοτεχνίες. Οι πιο σβέλτες επιδόσεις είναι ένα επιπλέον προτέρημα, ενώ η χαμηλότερη τιμή, η οποία στις top εκδόσεις αγγίζει τη διαφορά των 4.600 ευρώ, κάνει το μοντέλο της Citroen συνολικά πιο προσιτό για αγορά.

Το Peugeot 208 είναι ένα αυτοκίνητο που τραβάει την προσοχή και εντυπωσιάζει, τόσο με την εξωτερική του εμφάνιση, όσο και με το ιδιαίτερο εσωτερικό του. Η αίσθηση πολυτέλειας που πηγάζει από το σχεδιασμό και την επιλογή των υλικών είναι έκδηλη, κάτι που πάντα συνοδεύεται από ένα επιπλέον τίμημα, ενώ παράλληλα η συμπεριφορά είναι πιο δυναμική και απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα πιο απολαυστικό στην οδήγηση αυτοκίνητο. Περαιτέρω, η χαμηλότερη κατανάλωση είναι ακόμα ένα «ατού» στη λίστα με τα θετικά του 208.

Οικογενειακή διαμάχη στις top εκδόσεις!
Με 19.900 ευρώ παίρνεις το Citroen C3 Exclusive, με 24.500 το Peugeot 208 GT.
C3 για άνεση στην οδήγηση, 208 αν ψάχνεις περισσότερες «συγκινήσεις».
Δικαιολογεί πιστεύεις η extra πολυτέλεια του 208 τα σχεδόν 5 χιλιάρικα διαφορά;
Μέχρι πόσα θα έδινες για ένα μικρό που είναι όντως πολύ καλό;

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε