Μιλάμε για τις τρεις από τις πιο συχνές επιλογές των Ελλήνων καταναλωτών στα πετρελαιοκίνητα μικρά. Γερή σύγκριση για 208 , Yaris και Corsa.
Βάζουμε στο μικροσκόπιο τα Toyota Yaris, Opel Corsa και Peugeot 208 που είναι τρεις από τις πιο συχνές επιλογές των Ελλήνων καταναλωτών στα πετρελαιοκίνητα μικρά, της δημοφιλέστερης κατηγορίας της ελληνικής αγοράς. Και σίγουρα η προτίμηση του αγοραστικού κοινού μόνο τυχαία δεν είναι.
Κινητήρες- Επιδόσεις: Προσπερνάει το 208! Αρπάζει το Yaris
Ο 1,4 D-4D πετρελαιοκινητήρας του Yaris αποδίδει 90 άλογα και 205 Nm ροπής. Το μικρό ιαπωνικό μοντέλο εκμεταλλεύεται στο έπακρο το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και το μικρό του βάρος εμφανίζοντας τις πιο σβέλτες επιδόσεις. Παράλληλα ο κινητήρας τραβάει από χαμηλά και έχει πολιτισμένη λειτουργία.
Ο κινητήρας του Corsa είναι ο μόνος 16βάλβιδος εδώ και καταφέρνει 95 άλογα με 190 Nm ροπής. Χαμηλά δεν είναι τόσο ζωηρός, όσο του Yaris και σίγουρα το 6άρι κιβώτιο τον κολακεύει περισσότερο. Είναι όμως αρκετά πολιτισμένος σε λειτουργία.
Το Peugeot 208, πάλι, έχει τη μικρότερη ιπποδύναμη, όμως και την μεγαλύτερη ροπή (230 Nm στις 1.750 σ.α.λ.). Έτσι, μπορεί να χάνει στο 0-100 χλμ./ώρα και στις ρεπρίζ (0-100 σε 12,9 δλ.), όμως σε κερδίζει με την ελαστικότητά του μέσα στην πόλη μιας, γιατί δεν χρειάζεται να αλλάζεις συνεχώς ταχύτητες.
Στο δρόμο: Eυέλικτος με το Yaris, σπορτίφ με το 208, βασιλιάς με το Corsa
Το Opel Corsa είναι προσανατολισμένο περισσότερο στην άνεση των επιβατών, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι σταθερό. Η ανάρτηση αφήνει στο αμάξωμα να παίρνει κλίσεις, αλλά «δουλεύει» σωστά απορροφώντας τις ανωμαλίες του δρόμου και προσφέροντας ικανά περιθώρια πρόσφυσης. H ποιότητα κύλισης του Corsa θυμίζει μοντέλο μεγαλύτερης κλάσης και μόνο το χωρίς αίσθηση και κάπως αδρανές τιμόνι δείχνει εκτός κλίματος. Από την άλλη έχει τη λειτουργία City που το ελαφραίνει και κάνει το παρκάρισμα παιχνιδάκι.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του Yaris είναι η ευελιξία μέσα στην πόλη και η ευκολία οδήγησής του, παρότι κάθεσαι λίγο ψηλότερα από το ιδανικό. Από την άλλη, είναι σταθερό στον αυτοκινητόδρομο, σβέλτο και ασφαλές εφόσον το πιέσεις και διαθέτει ένα καλό σε πληροφόρηση και άμεσο τιμόνι, που σε εμπνέει να κινηθείς πιο γρήγορα εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν. Ιδιαίτερης αναφοράς αξίζει η απόδοση των φρένων του.
Τέλος, το Peugeot 208 εμφανίζεται ως το πιο σπορτίφ και απολαυστικό εκ των τριών στο δρόμο. Η ανάρτησή του απορροφά αριστοτεχνικά τις ανωμαλίες του δρόμου, την ώρα που τα όρια πρόσφυσης είναι αυξημένα, ενώ το μικρής διαμέτρου τιμόνι προσφέρει πλούσια πληροφόρηση και συμβάλλει στην θετική αίσθηση που αποκομίζει συνολικά ο οδηγός από το αυτοκίνητο.
Χώροι: Προβάδισμα του Yaris
Παρόλο που είναι το μικρότερο σε εξωτερικές διαστάσεις, το Yaris διαθέτει το πιο ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό, διαθέτοντας το μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος εμπρός και πίσω, καθώς και τον περισσότερο «αέρα» για τα γόνατα. Το Opel Corsa είναι και αυτό πολύ ευρύχωρο, ενώ λίγο πιο στενάχωρα θα καθίσουν οι πίσω επιβάτες στο γαλλικό μικρό. Τέλος, όσον αφορά στην χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ έχουμε ισοπαλία, αφού και στα τρία αυτή ανέρχεται στα 285 λίτρα (286 λτ. για το Yaris).
Εσωτερικά: Η καμπίνα του Peugeot 208 διακρίνεται από τη minimal λογική
Στο εσωτερικό του Opel Corsa, κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η προσεγμένη ποιότητα, η οποία έγκειται κυρίως στη στιβαρή συναρμολόγηση των επιμέρους επιφανειών και της χρήσης μαλακών στην αφή υλικών. Επίσης, καλή είναι και η εργονομία, αφού τα χειριστήρια είναι σε σωστή θέση τοποθετημένα και υπάρχουν αρκετές θήκες για την αποθήκευση μικροαντικειμένων. Τέλος, πολύ θετικά σχόλια αποκομίζει και η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας η οποία είναι απόλυτα συμβατή με το μοντέρνο χαρακτήρα του γερμανικού μικρού.
Το Toyota Yaris σε κερδίζει πρωτίστως με το προσεγμένο του φινίρισμα, την εργονομία και την πρακτικότητά του. Όλα τα χειριστήρια βρίσκονται τοποθετημένα εκεί που πρέπει, ενώ υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Η ποιότητα των υλικών από την άλλη είναι πολύ καλή, το ίδιο και η συναρμογή, ενώ σύμφωνη με το πνεύμα της εποχής είναι και η οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα.
Η καμπίνα του Peugeot 208 διακρίνεται από τη minimal λογική, που συνδυάζει μια, χωρίς περιττές φανφάρες, ευπρόσδεκτη λιτότητα, τη μοντέρνα σχεδίαση και τον trendy χαρακτήρα. Το μικρό τιμόνι και ο ψηλά τοποθετημένος πίνακας οργάνων συνθέτουν ένα οδηγοκεντρικό εσωτερικό, ενώ η μεγάλη οθόνη αφής ψηλά στην κεντρική κονσόλα ενισχύει το τεχνολογικό του προφίλ. Ποιοτικά, δεν έχεις να προσάψεις κάτι, ενώ αρκετά καλή είναι και η εργονομία.