2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Cupra Formentor VS Mazda CX-30 με βαθμολογίες: Ποιο είναι καλύτερο σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις και εγγυήσεις;
Διαβάστηκε από 7658 αναγνώστες - 4/5/2023
Ήρθε η ώρα να περάσουμε στις μετρήσεις κατανάλωσης σε πόλη και αυτοκινητόδρομο, στην ευρυχωρία, στις επιδόσεις και στις εγγυήσεις, και να δούμε τα σημεία που ξεχωρίζουν το Cupra Formentor των 150 ίππων και το Mazda CX-30 με τα 186 άλογα.
Μάρκα/Μοντέλο | CUPRA FORMENTOR | MAZDA CX-30 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Κατανάλωση στην πόλη (λτ./100 χλμ.) | 10,1 | 8,7 | ||||||
Μέτρηση κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομοΚατανάλωση σε ταξίδι (λτ./100 χλμ./ώρα) | 6,5 | 5,6 | ||||||
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 8,3 | 8 | ||||||
Μέγιστη πραγματική αυτονομία με γεμάτο ρεζερβουάρΑυτονομία (χλμ.) | 769 | 911 | ||||||
Κατανάλωση | 67% | 79% | ||||||
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματοςΓια Γόνατα πίσω επιβατών (εκ.) | 17,5 | 13,8 | ||||||
Πόσος χώρος υπάρχει από το κεφάλι του πίσω επιβάτη (ύψους 1,75) μέχρι την οροφήΓια Κεφάλι πίσω επιβατών (εκ.) | 7 | 5,5 | ||||||
Πόσο φαρδιά είναι η καμπίνα πίσω, στο ύψος των ώμωνΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα) | 1,34 | 1,34 | ||||||
Πόσο μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών (εργοστασιακό στοιχείο)Χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 450 | 430 | ||||||
Χώροι | 70% | 65% | ||||||
Είδος | Βενζίνη | Mild hybrid | ||||||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.) | 1498 | 1998 | ||||||
Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 150 | 186 | ||||||
Πόσο γρήγορα μπορεί να επιταχύνει ο κινητήρας το αυτοκίνητο. Όσο περισσότερη ροπή, τόσα περισσότερα άλογα έχουμε σε αυτές τις στροφέςΜέγιστη ροπή (Nm) | 250 | 240 | ||||||
Πόσο γρήγορα πιάνει τα 100 χλμ./ώραΕπιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,13 | 8,1 | ||||||
Όσο μικρότερος ο χρόνος, τόσο ευκολότερη η προσπέραση. Η μέτρηση γίνεται πατώντας τέρμα το γκάζι με την τελευταία ταχύτητα. Δείχνει το εύρος στροφών και εξαρτάται από την ροπή του κινητήρα.Προσπέρασμα 80-120 (δλ.) | 10,6 | 10,8 | ||||||
Κινητήρας - Επιδόσεις | 76% | 82% | ||||||
Εγγύηση για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, όπως π.χ. κινητήρας, κιβώτιοΕγγύηση αντιπροσωπείας - Μηχανικα μέρη (χρόνια) | 4 | 6 | ||||||
Εγγύηση για σκουριές στο αμάξωμαΔιάτρηση από σκουριά (χρόνια) | 12 | 12 | ||||||
Εγγύηση για τη βαφή του αυτοκινήτουΧρώμα (χρόνια) | 3 | 3 | ||||||
Εγγύηση αντιπροσωπείας | 72% | 84% | ||||||
Διαστάσεις αμαξώματος (χλστ.) | ||||||||
Μήκος (μέτρα) | 4,45 | 4,39 | ||||||
Πλάτος (μέτρα) | 1,84 | 1,8 | ||||||
Ύψος (μέτρα) | 1,52 | 1,44 | ||||||
Είναι η απόσταση μεταξύ των δύο τροχών. Συνήθως, όσο μεγαλύτερο, τόσο πιο άνετο στο εσωτερικό το αυτοκίνητοΜεταξόνιο (μέτρα) | 2,68 | 2,66 | ||||||
Ρεζεβουάρ (λίτρα) | 50 | 51 | ||||||
Βάρος, με οδηγό 75 κιλών (κιλά) | 1437 | 1443 | ||||||
Κινητήρας (στοιχεία κατασκευαστή) | ||||||||
Κυβικά εκατοστά | 1498 | 1998 | ||||||
Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 150 | 186 | ||||||
Στροφές μέγιστης ισχύος (σ.α.λ.) | 5000 | 6000 | ||||||
Ροπή (Nm) | 250 | 240 | ||||||
Στροφές μέγιστης ροπής (σ.α.λ.) | 1500 | 4000 | ||||||
Φρένα | ||||||||
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 37,1 | 37,7 | ||||||
Κατανάλωση κατασκευαστή (λίτρα/100χλμ) | ||||||||
Προδιαγραφή για τις εκπομπές ρύπων του αυτοκινήτου. Τα καινούρια αυτοκίνητα πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές EU6. Τα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα επηρεάζονται ως προς τα τέλη κυκλοφορίας και την είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.Νόρμα EU | EU6 | EU6 | ||||||
Κατανάλωση Κατασκευαστή (λίτρα/100 χλμ.) | 6,6 | 5,7 | ||||||
Εκπομπές ρύπων CO2 σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Από αυτές εξαρτώνται τα τέλη κυκλοφορίας, η είσοδος στομ δακτύλιο μέχρι και το τέλος ταξινόμησης κάθε οχήματος.Εκπομπές ρύπων CO2 (γρ./χλμ) | 128 | 127 |
Ο ήπια υβριδικός κινητήρας 2.000 κυβικών του Mazda CX-30 έρχεται να αποδείξει πως δεν είναι ανάγκη να μας πιάνει τρόμος όταν ακούμε δίπλα-δίπλα τις λέξεις «δίλιτρο μοτέρ» και «κατανάλωση». Σε όλες τις συνθήκες οδήγησης το ιαπωνικό SUV καίει λιγότερο, με τη διαφορά στην πόλη και στο ταξίδι να είναι 1,4 και 0,9 λτ/100 χλμ αντίστοιχα.
Όσον αφορά στην ευρυχωρία της καμπίνας, το Cupra Formentor θα φιλοξενήσει με περισσότερη άνεση τους ψηλούς της παρέας στο πίσω κάθισμα, αφού ο «αέρας» για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι κατά 3,7 και 1,5 εκατοστά αντίστοιχα μεγαλύτερος.
Αξίζει να αναφέρουμε πως αμφότερα τα μοντέλα έχουν ίδιο πλάτος πίσω καθίσματος (1,34 μέτρα), καθώς και παρόμοιο χώρο αποσκευών.
Περνώντας στις επιδόσεις, τα 35 παραπάνω άλογα που έχει το Mazda CX-30 το καθιστούν κατά 1 δλ. πιο γρήγορο στη διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα. Ωστόσο, στις ρεπρίζ 80-120 χλμ/ώρα το turbo και η κατά 10 Nm παραπάνω ροπή του Cupra Formentor το βοηθούν να πετύχει οριακά καλύτερο χρόνο προσπέρασης, με διαφορά 0,2 δλ υπέρ του Cupra.
Περνώντας στην εγγύηση, τα 6 χρόνια της Mazda είναι κατά 2 περισσότερα από τα 4 της Cupra.