Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Dacia Duster VS Peugeot 2008: Diesel SUV στα ίδια λεφτά
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Dacia Duster VS Peugeot 2008: Diesel SUV στα ίδια λεφτά

Διαβάστηκε από 6419 αναγνώστες - 30/3/2022

Συγκρίνουμε το σκληροτράχηλο Dacia Duster με το premium αλλά μικρότερο (στα χαρτιά) Peugeot 2008. Αμφότερα diesel, με παρόμοια τιμή και χαμηλή κατανάλωση. Ποιο αποτελεί την καλύτερη επιλογή για εσάς;

Diesel μοτέρ με παραπλήσια τιμή και διαφορετικό χαρακτήρα: Dacia Duster και Peugeot 2008

Η αγορά ενός diesel SUV είναι για πολλούς μία σοφή επιλογή. Οι πετρελαιοκινητήρες διακρίνονται για τη χαμηλή τους κατανάλωση, ενώ τα SUV ξεχωρίζουν για τον all around χαρακτήρα τους και την ελευθερία κινήσεων λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, που δίνει στους ιδιοκτήτες τη δυνατότητα για εξορμήσεις και περιπέτειες εκτός ασφάλτου.

Με ένα budget έως 25.000 ευρώ μπορεί κανείς να αγοράσει το εντυπωσιακό Peugeot 2008 στην diesel έκδοση με το βασικό εξοπλισμό. Μπορεί όμως να ανέβει μία κατηγορία επάνω και να αποκτήσει το πιο σκληροτράχηλο πετρελαιοκίνητο Dacia Duster στο δεύτερο πακέτο εξοπλισμού σε λίγο χαμηλότερη τιμή. Ποιο όχημα συμφέρει περισσότερο για αγορά;

Με 23.630 ευρώ αγοράζεις Dacia Duster στην έκδοση Prestige, με 24.700 ευρώ Peugeot 2008 στην έκδοση Active

Το Dacia Duster με πετρελαιοκινητήρα έχει τιμή 22.700 ευρώ για την προσθιοκίνητη έκδοση με τους 115 ίππους, στο πακέτο Sportive. Στο βασικό εξοπλισμό βρίσκουμε air condition, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, επιλογέα eco mode για πιο οικονομική οδήγηση, ABS με EBV και AFU (σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης) cruise control, οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα infotainment, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες φωτός και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Με 23.630 ευρώ μπορούμε να αποκτήσουμε το αμέσως επόμενο πακέτο, Prestige, το οποίο είναι πιο πλούσιο και διαθέτει επιπλέον σύστημα πλοήγησης, αυτόματο κλιματισμό, έλεγχο τυφλού σημείου, 4 περιμετρικές κάμερες, τεμπέλη μεταξύ των εμπρός καθισμάτων, λεπτομέρειες χρωμίου σε καθρέπτες και ράγες οροφής, ποδιές στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, καθώς και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Τα περισσότερα στοιχεία εξοπλισμού της Prestige σε συνδυασμό με την τιμή που δεν «ξεφεύγει» στα ύψη μας κάνει να επιλέξουμε τη συγκεκριμένη έκδοση για το συγκριτικό μας.

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Τιμή
Dacia Duster 1,5 BlueDCi 115 PS Prestige 23.630 ευρώ
Peugeot 2008 1,5 BlueHDi 110 PS Active 24.700 ευρώ
Το Peugeot 2008 με diesel μοτέρ 110 ίππων έχει τιμή 24.700 ευρώ για την εισαγωγική έκδοση Active. Παρότι βασική, η Active δεν είναι σε καμία περίπτωση «άδεια», αφού διαθέτει ως standard οθόνη αφής 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, σύστημα ενίσχυσης πέδησης, LED φώτα πίσω, αισθητήρες φωτός και βροχής, cruise control, air condition, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, προειδοποίηση για κίνδυνο σύγκρουσης, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας με προειδοποίηση απόκλισης από αυτή, αναγνώριση ορίων ταχύτητας και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω. Οι τροχοί είναι ατσάλινοι, 16 ιντσών.

Σκληροτράχηλο το Dacia Duster, πιο κομψό και εντυπωσιακό το Peugeot 2008

Σκληροτράχηλο το Dacia Duster, πιο κομψό και εντυπωσιακό το Peugeot 2008

Εξωτερικά, το Dacia Duster έχει σκληροτράχηλη εμφάνιση που αντικατοπτρίζει τον off road χαρακτήρα του μοντέλου. Εμπρός, η μάσκα έχει τρισδιάστατες γρίλιες και τα φανάρια, που δείχνουν πως είναι οπτική συνέχεια της, διαθέτουν, όπως και τα πίσω, το φωτιζόμενο «Y», το νέο σήμα κατατεθέν της εταιρείας. Χαμηλότερα, στον προφυλακτήρα δεσπόζει η μεγάλη ποδιά γύρω από τον ευμεγέθη κεντρικό αεραγωγό και ενισχύει το περιπετειώδες στοιχείο του μοντέλου. Τα φουσκωμένα φτερά εμπρός και πίσω χαρίζουν επιπλέον δυναμισμό, και η απόσταση από το έδαφος είναι 21 εκατοστά, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων εκεί που η άσφαλτος τελειώνει.
 


Στο αντίθετο άκρο του φάσματος, το Peugeot 2008 έχει εμφάνιση που απευθύνεται σε όσους θέλουν πιο σοφιστικέ, premium εικόνα. Το αυτοκίνητο είναι κομψό και δυναμικό, με τα κάθετα φώτα ημέρας να παραπέμπουν στους κυνόδοντες του λιονταριού και να ταιριάζουν οπτικά με τις νευρώδεις επιφάνειες που κοσμούν το αμάξωμα. Στο πλάι του αυτοκινήτου δημιουργούνται ενδιαφέροντα σχήματα, ενώ στο πίσω μέρος, τα φανάρια θυμίζουν γρατζουνιές από τα νύχια του λέοντα και ενώνονται με ένα μαύρο πλαίσιο, που τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου, χαρίζοντας επιπλέον ένα premium στοιχείο. Η απόσταση από το έδαφος είναι 17 εκατοστά, αρκετή για να επιτρέψει στο μικρό SUV να λερώσει με άνεση τους τροχούς του.

Πιο ευρύχωρη η καμπίνα του Peugeot 2008, 44 λίτρα μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Dacia Duster

Πιο ευρύχωρη η καμπίνα του Peugeot 2008, 44 λίτρα μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Dacia Duster

Περνώντας στην καμπίνα του Dacia Duster, βρίσκουμε έναν ευχάριστο και μοντέρνο διάκοσμο. Τα υλικά έχουν καλή εφαρμογή και προσεγμένο φινίρισμα, ενώ η σκληρή τους αίσθηση αντικατοπτρίζει τον πιο «ζόρικο» χαρακτήρα του μοντέλου. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη του συστήματος infotainment 8 ιντσών, με τους διακόπτες χαμηλότερα να βρίσκονται σε εργονομικές θέσεις.

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Χώρος Αποσκευών Πλάτος πίσω Γόνατα πίσω Κεφάλια πίσω
Peugeot 2008 1,5 BlueHDi 110 PS Active 434 λίτρα 135 εκ. 15,5 εκ. 5,2 εκ.
Dacia Duster 1,5 BlueDCi 115 PS Prestige 478 λίτρα 134 εκ. 12,6 εκ. 2,8 εκ.
Με το Dacia Duster θα ταξιδέψουν άνετα 5 ενήλικες επιβάτες, αφού το κάθισμα πίσω έχει πλάτος 134 εκατοστά. Ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω είναι 12,6 και 2,8 εκατοστά αντίστοιχα, ενώ το πορτ-μπαγκάζ έχει όγκο 478 λίτρα.
 


Στο εσωτερικό του Peugeot 2008 αναβλύζει ο ίδιος premium «αέρας» που διέπει και το εξωτερικό του. Στο ταμπλό έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά υλικά, κάτι που συμβάλλει στην αυξημένη αίσθηση ποιότητας, που θυμίζει πιο ακριβά μοντέλα. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη αφής 7 ιντσών, ενώ δίπλα της συναντούμε το i-cockpit της Peugeot, δηλαδή τον πίνακα οργάνων που είναι τοποθετημένος ψηλότερα από το μικρό τιμόνι και αποτελεί ένα ακόμα σχεδιαστικό στοιχείο που εντυπωσιάζει.

Το γαλλικό SUV με σήμα το Λιοντάρι είναι μία κατηγορία χαμηλότερα από το Dacia Duster, όμως η καμπίνα του είναι πιο ευρύχωρη! Το πλάτος του πίσω καθίσματος είναι 135 εκατοστά, ενώ οι επιβάτες έχουν 15,5 εκατοστά διαθέσιμο «αέρα» για τα γόνατα τους και 5,2 εκατοστά για τα κεφάλια τους, κάτι που κάνει το όχημα ιδανικό για ψηλούς. Ο χώρος αποσκευών είναι μικρότερος και έχει όγκο 434 λίτρα, 44 συνολικά λιγότερα από τον αντίστοιχο του Duster.

Το Peugeot 2008 είναι πιο σβέλτο και δυναμικό, το Dacia Duster είναι πιο άνετο και πιο ικανό για off-roading

Το Peugeot 2008 είναι πιο σβέλτο και δυναμικό, το Dacia Duster είναι πιο άνετο και πιο ικανό για off-roading

Αμφότερα τα SUV έχουν diesel μοτέρ 1,5 λίτρων και μετάδοση στους εμπρός τροχούς.
Κάτω από το καπό του Dacia Duster βρίσκεται ο BlueDCi κινητήρας της Renault, ο οποίος έχει ισχύ 115 άλογα και ροπή 260 Nm, με το κιβώτιο ταχυτήτων να είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων. Για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα χρειάζονται 10,2 δευτερόλεπτα σύμφωνα με την εταιρεία, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 183 χλμ/ώρα. Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση είναι 4,9 λίτρα/100 χλμ.

Το Peugeot 2008 χρησιμοποιεί τον BlueHDi κινητήρα με ισχύ 110 ίππους και ροπή 250 Nm, ο οποίος συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Το γαλλικό SUVακι είναι πιο σβέλτο, με την Peugeot να δηλώνει 9,5 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ/ώρα και 201 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα, ενώ παράλληλα είναι πιο φειδωλό στην κατανάλωση, με την εργοστασιακή τιμή να είναι 4,4 λίτρα/100 χλμ σε μικτό κύκλο.

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Αλογα 0-100 χλμ/ώρα Κατανάλωση
Peugeot 2008 1,5 BlueHDi 110 PS Active 110 9,5 δλ. 4,4 λτ/100 χλμ
Dacia Duster 1,5 BlueDCi 115 PS Prestige 115 10,2 δλ. 4,9 λτ/100 χλμ
Στο δρόμο, το Dacia Duster διακρίνεται για την άνετη ανάρτηση του, η οποία ισοπεδώνει τις ανωμαλίες και τις κακοτεχνίες του δρόμου. Αυτό, σε συνδυασμό με την αυξημένη διαδρομή κάνει το μοντέλο αποτελεσματικό και απολαυστικό στο χώμα. Ακόμα και εντός πόλης όμως, το σχετικά ελαφρύ τιμόνι καθιστά εύκολη την κίνηση στα στενά και τις μανούβρες, ενώ σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου, οι κλίσεις που δεν είναι υπερβολικές κάνουν το SUV στιβαρό και σταθερό.
 
Η ανάρτηση του Peugeot 2008 είναι πιο σφικτή σε σχέση με αυτή του Duster, χωρίς όμως να γίνεται ενοχλητική. Θα μπορούσαμε να πούμε πως αποτελεί την χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και sport συμπεριφοράς. Το πλαίσιο έχει στιβαρή αίσθηση και δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις, ενώ παράλληλα η ποιότητα κύλισης είναι αντάξια του premium χαρακτήρα που διαθέτει το γαλλικό μικρό SUV. Το αυτοκίνητο έχει πιο ασφάλτινο προσανατολισμό, με τα περιθώρια πρόσφυσης να είναι μεγάλα και το στρίψιμο αποτελεσματικό, αποδεικνύοντας  πως το 2008 είναι ένα μοντέλο που διαθέτει το sport DNA του Λέοντα.


Να πάρω Dacia Duster ή Peugeot 2008;

Αυξημένη απόσταση από το έδαφος, diesel κινητήρες με χαμηλή κατανάλωση και ευρύχωρα εσωτερικά. Κάπου εδώ τελειώνουν τα κοινά σημεία μεταξύ του Dacia Duster και του Peugeot 2008.
Το σκληροτράχηλο Dacia Duster θα κερδίσει όσους παίρνουν συχνά τα βουνά και τα λαγκάδια, αφού διαθέτει αρκετά πιο off road χαρακτήρα, ο οποίος τονίζεται από τη μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης και την πιο περιπετειώδη εμφάνιση. Παράλληλα, το πορτ-μπαγκάζ που χωρά 44 λίτρα παραπάνω αποσκευές είναι ένα επιπλέον δέλεαρ για την επιλογή του αυτοκινήτου. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό: Η προσιτή τιμή, με την οποία αποκτά κανείς αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Το Peugeot 2008 με την πιο premium «αύρα» βέβαια αποδεικνύει πως είναι «μικρό» μόνο στο χαρακτηρισμό, αφού η καμπίνα του είναι πιο ευρύχωρη, τόσο στο πλάτος όσο και στα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Εκτός αυτού, το γαλλικό SUVακι με την πιο δυναμική συμπεριφορά θα έχει απήχηση σε όσους θέλουν ένα πιο απολαυστικό στις στροφές αυτοκίνητο, το οποίο όμως δεν θα τους κρατήσει εγκλωβισμένους στην άσφαλτο, αλλά θα τους δώσει τη δυνατότητα να κινηθούν εκτός δρόμου.  
 
Premium μικρό ή σκληροτράχηλο οικογενειακό SUV στα ίδια λεφτά;
Κομψό και εντυπωσιακό το Peugeot 2008, αλλά το Dacia Duster κοστίζει 1.000 ευρώ λιγότερα και είναι πιο ψηλό και «ζόρικο».
Κι όμως, το 2008 έχει πιο ευρύχωρη καμπίνα, και ας είναι μια κατηγορία κάτω!
Το
Duster όμως έχει 44 λίτρα μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ.
Δύο SUV με εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα και image. Εσύ ποιο θα έπαιρνες;

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε