Diesel ή βενζίνη; Συμφέρει ακόμα το πετρέλαιο;
Διαβάστηκε από 7567 αναγνώστες - 6/10/2022
Με τη μέση τιμή της βενζίνης και του diesel να είναι σχεδόν ίδιες, ποια είναι η πραγματική διαφορά που βλέπουμε στην τσέπη μας αν οδηγούμε πετρελαιοκίνητο όχημα; Συγκρίνουμε 4 ζευγάρια αυτοκινήτων και βλέπουμε αν υπάρχει κέρδος, και πόσο είναι αυτό.
Ποια η διαφορά στην κατανάλωση σε ευρώ μεταξύ diesel και βενζίνης;
Η αύξηση στις τιμές των καυσίμων έχει φέρει τα πάνω-κάτω στον προϋπολογισμό όλων μας. Κάποτε το diesel ήταν κατά μέσο όρο 30% πιο φθηνό από τη βενζίνη, αλλά τώρα η διαφορά είναι μηδαμινή. Η επιδότηση 15 λεπτών στην αντλία του diesel έπαψε να είναι σε ισχύ, ενώ ανέβηκε και η τιμή της βενζίνης, που φλερτάρει ξανά με τα 2 ευρώ. Για να είμαστε ακριβείς, ο μέσος όρος τιμής της αμόλυβδης 95 οκτανίων πανελλαδικά στις 5 Οκτωβρίου ήταν 1,99 ευρώ/λίτρο, ενώ αντίστοιχα το diesel είχε τιμή 1,94 ευρώ/λίτρο.
Με τα νέα δεδομένα, πολλοί είναι αυτοί που αναρωτούνται αν αξίζει ακόμα να αγοράσουν πετρελαιοκίνητο όχημα, και δεν τους αδικούμε.
Για να βρούμε την απάντηση, συγκρίνουμε τις καταναλώσεις από 4 δημοφιλή μοντέλα στις βενζινοκίνητες και diesel εκδόσεις τους, με παραπλήσιες ιπποδυνάμεις και κιβώτια ταχυτήτων, και ανάγουμε τις τιμές σε ευρώ/100 χλμ.
Τα ζευγάρια που επιλέξαμε είναι τα ακόλουθα: Audi Q3 βενζίνης και diesel, αμφότερα με 150 ίππους και αυτόματο κιβώτιο, Citroen C3 Aircross με 130 άλογα ως βενζινοκίνητο και 120 άλογα ως diesel, επίσης με αυτόματο κιβώτιο και στις 2 επιλογές, Peugeot 208 με 100 ίππους και χειροκίνητο σασμάν και στις 2 επιλογές καυσίμου, καθώς και Renault Clio με 90 άλογα ως βενζινοκίνητο και 100 άλογα ως diesel, με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Ας δούμε την πραγματική διαφορά σε χρήματα!
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Audi Q3 35 TFSI S-Tronic VS Audi Q3 35 TDI S-Tronic
Το Audi Q3 35 TFSI έχει κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και αυτόματο κιβώτιο S-Tronic. Η πραγματική μέση κατανάλωση είναι 10,2 λίτρα/100 χλμ. Με την τρέχουσα τιμή της βενζίνης να είναι 1,99 ευρώ/λίτρο, η κατανάλωση σε χρήματα είναι 20,3 ευρώ/100 χλμ. Η τιμή του μοντέλου είναι 31.553 ευρώ.
Μάρκα-Μοντέλο |
Κατανάλωση λίτρα/100 χλμ |
Κατανάλωση ευρώ/100 χλμ |
Audi Q3 35 TFSI S-Tronic 150 PS (Βενζίνη) |
10,2 |
20,3 |
Audi Q3 35 TDI S-Tronic 150 PS (Diesel) |
6,7 |
13 |
Το αντίστοιχο Audi Q3 35 TDI S-Tronic έχει επίσης ισχύ 150 ίππους από έναν δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, η κατανάλωση σε μικτό κύκλο είναι 6,7 λίτρα/100 χλμ, η οποία με την τιμή του diesel στα 1,94 ευρώ διαμορφώνεται σε 13 ευρώ/100 χλμ. Το πετρελαιοκίνητο Audi Q3 έχει τιμή αγοράς 36.005 ευρώ.
Η διαφορά των 7,3 ευρώ/100 χλμ μεταφράζεται σε 876 ευρώ/χρόνο υπέρ του diesel, αν υπολογίσουμε πως ένα αυτοκίνητο στην Ελλάδα διανύει κατά μέσο όρο 12.000 χλμ το χρόνο.
Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech VS Citroen C3 Aircross BlueHDi
Το Citroen C3 Aircross στη βενζινοκίνητη έκδοση των 130 ίππων με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων έχει μέση κατανάλωση υπό πραγματικές συνθήκες 8 λίτρα/100 χλμ, δηλαδή 16 ευρώ/100 χλμ.
Μάρκα-Μοντέλο |
Κατανάλωση λίτρα/100 χλμ |
Κατανάλωση ευρώ/100 χλμ |
Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech 130 PS EAT8 (Βενζίνη) |
8 |
16 |
Citroen C3 Aircross BlueHDi 120 PS EAT6 (Diesel) |
6,2 |
12 |
Η κατανάλωση του Citroen C3 Aircross με τον πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων μετρήθηκε ως 6,2 λίτρα/100 χλμ σε μικτό κύκλο, αριθμός που μεταφράζεται σε 12 ευρώ/100 χλμ. Με το diesel γλυτώνετε 4 ευρώ/100 χλμ, ή αλλιώς 480 ευρώ ετησίως.
Η εισαγωγική έκδοση του Citroen C3 Aircross με τους συγκεκριμένους συνδυασμούς κινητήρων-αυτόματων κιβωτίων είναι η C Series. Το βενζινοκίνητο μοντέλο κοστίζει 26.600 ευρώ, ενώ το πετρελαιοκίνητο 28.600 ευρώ.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Peugeot 208 1,2 PureTech VS Peugeot 208 1,5 BlueHDi
Όσον αφορά τη σύγκριση του Peugeot 208, επιλέξαμε την βενζινοκίνητη έκδοση με τον κινητήρα 1,2 λίτρων με τους 100 ίππους και τη diesel επιλογή με το μοτέρ 1.500 κυβικών και επίσης 100 άλογα.
Τα αυτοκίνητα διαθέτουν χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και έχουν πραγματική μικτή κατανάλωση 6,1 λίτρα/100 χλμ, ή 12 ευρώ/100 χλμ για την περίπτωση της βενζίνης και 5 λίτρα/100 χλμ, ή αλλιώς 10 ευρώ/100 χλμ για την περίπτωση του πετρελαίου.
Μάρκα-Μοντέλο |
Κατανάλωση λίτρα/100 χλμ |
Κατανάλωση ευρώ/100 χλμ |
Peugeot 208 1,2 PureTech 100 PS (Βενζίνη) |
6,1 |
12 |
Peugeot 208 1,5 BlueHDi 100 PS (Diesel) |
5,2 |
10 |
Η πιο προσιτή έκδοση που μπορούμε να βρούμε και τα δύο
Peugeot 208 είναι η
Active Plus. Το 208 1,2 με 100 ίππους κοστίζει 21.150 ευρώ, ενώ το 208 diesel με την ίδια ισχύ έχει τιμή 23.600 ευρώ.
Renault Clio 1,0 TCe VS Renault Clio 1,5 BlueDCi
Τέλος, το Renault Clio με τον βενζινοκινητήρα 90 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο έχει μέση κατανάλωση 6,2 λίτρα, ή 12 ευρώ/100 χλμ, και κοστίζει 19.720 ευρώ στο βασικό πακέτο εξοπλισμού Equilibre.
Μάρκα-Μοντέλο |
Κατανάλωση λίτρα/100 χλμ |
Κατανάλωση ευρώ/100 χλμ |
Renault Clio 1,0 TCe 90 PS (Βενζίνη) |
6,2 |
12 |
Renault Clio BlueDCi 100 PS (Diesel) |
5 |
10 |
Το
diesel Clio των 100 ίππων, επίσης με μηχανικό σασμάν, καταναλώνει λίγο λιγότερο, και πιο συγκεκριμένα
5 λίτρα, δηλαδή 10 ευρώ/100 χλμ. Το πετρελαιοκίνητο Renault Clio είναι διαθέσιμο από την έκδοση Evolution, με τιμή 22.120 ευρώ.
Η κοινή έκδοση είναι η Techno, η οποία κοστίζει 21.420 ευρώ για την περίπτωση του
βενζινοκίνητου Renault Clio και 23.760 ευρώ για την περίπτωση του
diesel.
Με τα δύο γαλλικά μικρά η διαφορά των 2 ευρώ/100 χλμ μετατρέπεται σε
240 ευρώ το χρόνο, με το πετρελαιοκίνητο μοντέλο να είναι πιο οικονομικό.
Συμφέρει ακόμα το diesel τελικά;
Κανείς δεν γνωρίζει πώς
θα διακυμανθούν οι τιμές του πετρελαίου, αλλά και της βενζίνης στο επόμενο διάστημα. Προς ώρας, η πλάστιγγα της κατανάλωσης εξακολουθεί να γέρνει
υπέρ του πετρελαίου, οριακά όμως.
Αν σε αυτά υπολογίσουμε και τις διαφορές τιμής αγοράς μεταξύ βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων μοντέλων, παρατηρούμε πως το diesel παύει να αποτελεί «μονόδρομο» στην οικονομία.
Το σίγουρο είναι πως όσα περισσότερα χιλιόμετρα διανύετε ετησίως, τόσο πιο πολύ θα σας συμφέρει η πετρελαιοκίνητη έκδοση, ειδικά στην περίπτωση που η διαφορά κατανάλωσης είναι μεγάλη.
Το μόνο που σώζει τα diesel πλέον είναι η μικρότερη κατανάλωση!
Συγκρίνουμε 4 ζευγάρια βενζινοκίνητων-πετρελαιοκίνητων, με τη διαφορά στο κόστος ανεφοδιασμού να είναι από 240 έως 876 ευρώ το χρόνο.
Μπορεί να ακούγεται ως κέρδος, αλλά μην ξεχνάς πως τα diesel είναι πιο ακριβά.
1,99 ευρώ/λίτρο είναι η μέση τιμή της 95αρας και 1,94 ευρώ/λίτρο του πετρελαίου!
Αν το πετρέλαιο γίνει ακριβότερο, θα πουλήσεις το diesel-ακι σου, ή δεν το αλλάζεις με τίποτα;