Fiat Tipo 1.6 120PS vs Nissan Pulsar 110PS. (Χωρο)ταξική μάχη
30/3/2018
Nissan Pulsar και Fiat Tipo ξεχωρίζουν για τους τεράστιους χώρους τους, αποτελώντας απευθείας μία δυνατή πρόταση για κάθε οικογενειάρχη. Δοκιμάζουμε τις δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, με τους κινητήρες διαμάντια που καταφέρνουν να δώσουν το κάτι παραπάνω.
Έχετε οικογένεια; Σίγουρα τότε οι χώροι είναι το νούμερο ένα που θέλετε να έχει το επόμενο αυτοκίνητο σας. Η μέχρι τώρα φιλοσοφία έλεγε πως δεν μπορείς να συνδυάσεις αρμονικά πολλούς τομείς σε ένα αυτοκίνητο. Ή θα έχεις γκάζι, ή χώρους ή εμφάνιση ή οικονομία. Ή μήπως τελικά τα νέα μοντέλα έχουν καταφέρει να βρουν τη χρυσή τομή; Nissan Pulsar και Fiat Tipo αποδεικνύουν, πως μπορεί να δημιουργήθηκαν με γνώμονα τους χώρους, παρΆόλα αυτά έχουν να παρουσιάσουν πολλούς ακόμα άσσους.
Σχεδίαση: Κλασικό χατσμπακ το Pulsar, πιο δυναμικό το Tipo
Παρατηρώντας από μπροστά το ιταλικό μοντέλο, αμέσως το βλέμμα σου θα πέσει πάνω στη μεγάλη μάσκα, που μαζί με το πιο μυώδες καπό, του χαρίζουν έναν έντονο δυναμισμό. Είναι ξεκάθαρο πως το συγκεκριμένο όχημα φτιάχτηκε από το μηδέν και έτσι στο πλάι ξεχωρίζει το έντονο νεύρο, ενώ στο πίσω μέρος, το σύγχρονο παρουσιαστικό συμπληρώνουν τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα σε συνδυασμό με τον ολοκαίνουργιο προφυλακτήρα. Δεν έχει τίποτα κραυγαλέο, μα σίγουρα δεν πρόκειται να το βαρεθείς εύκολά. Στον αντίποδα, έχουμε το φανερό DNA του Qashqai, σε ένα κλασικό χατσμπακ. Οι σχεδιαστές δεν πήραν ρίσκα, σε μια κατηγορία που το κοινό δεν είναι ιδιαίτερα δεκτικό σε αυτά.
Ξεχωρίζει αμέσως η «V-Shaped» γρίλια της Nissan, όπως και οι προβολείς στους οποίους ενσωματώνονται τα φώτα ημέρας σε σχήμα μπούμερανγκ. Το ημίψηλο προφίλ του, αμέσως σε προϊδεάζει για την ευρύχωρη καμπίνα και σε κάνει να αναρωτιέσαι, πως το πέτυχαν αυτό;!
Εσωτερικό: Προτιμάτε πιο μοντέρνα πράγματα; Ή μήπως λιτότητα και συνδεσιμότητα;
Ο εσωτερικός διάκοσμος στο Fiat χαρακτηρίζεται ως σύγχρονος και καλαίσθητος. Η κεντρική οθόνη είναι ανεξάρτητο στοιχείο της κονσόλας και δεν αποτελεί συνέχεια του πίνακα οργάνων δίνοντας high-tech πινελιές. Τα μέτριας ποιότητας υλικά στο κάτω μέρος μαζί με τα πλαστικά περιφερειακά των θυρών, δικαιολογούν την χαμηλή τιμή. Από την άλλη, το πλήθος των πλήκτρων πάνω και πίσω από το τιμόνι θα χρειαστούν αρκετό χρόνο εξοικείωσης, ενώ η εύκολη σε χρήση έγχρωμη οθόνη ( 5 ή 7 ιντσών) με το σύστημα infotainment UConnectTM κερδίζει το ενδιαφέρον. Η θέση οδήγησης είναι άνετη μέσω του μαλακού καθίσματος, με τον οδηγό να λαμβάνει καλή περιφερειακή ορατότητα.
Η καμπίνα του Nissan Pulsar σχεδιαστικά θυμίζει αρκετά αυτήν του Qashqai, αλλά είναι πιο καμπυλόγραμμη στο πάνω μέρος. Και εδώ η κεντρική κονσόλα δεν είναι ενσωματωμένη, τα πλαστικά είναι επί τω πλείστο σκληρά αλλά καλοφινιρισμένα. Το χειρόφρενο δεν είναι ηλεκτρικό, και έρχεται σε όμορφη αντίθεση με το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα που φωτίζεται. Το σύστημα NissanConnect έχει πλήρη συνδεσιμότητα και πρόσβαση σε πλήθος εφαρμογών. Πραγματικά η πολύ εύκολη η χρήση των πλήκτρων πάνω στο τιμόνι θα σας λύσει τα χέρια.
Κινητήρες-επιδόσεις: Φοβερή ροπή το Tipo, πιο γραμμικό και πολιτισμένο το Pulsar
Το Fiat κινεί ο 1.6000άρης πετρελαιοκινητήρας MultiJet που αποδίδει 120 ίππους και έχει την εντυπωσιακή ροπή των 320Nm στις 1.750 στροφές. Οφείλουμε να σας προειδοποιήσουμε πως εάν πατήσετε τέρμα το γκάζι, θα κολλήσετε στο κάθισμα! Η ιταλική φίρμα δίνει κατανάλωση στα 3,7λτ./100χλμ. με τις μετρήσεις να είναι σε εξίσου καλά επίπεδα, δηλαδή στα 6,1 λτ. Με δυο λόγια; Έχει γκάζι που δεν του φαίνεται και καίει όσο πρέπει. Όσο για τα φρένα, μην αγχωθείτε στιγμή, καθώς είναι πολύ καλά.
Κάτω από το καπό του Pulsar, συναντάμε τον επίσης diesel κινητήρα 1.5000 κ.εκ. με απόδοση 110 αλόγων και ροπή στα 260Nm. Αποδοτικός κυρίως πάνω από τις 2.000 στροφές, χαρακτηρίζεται γραμμικός χωρίς εκρήξεις, κρατώντας έτσι την πραγματική κατανάλωση στα 7,2 λτ./100χλμ. Με δυο λόγια; Ήσυχος και πολιτισμένος κινητήρας χωρίς εκπλήξεις.
Πώς τα πάνε στο δρόμο;
Στιβαρό, με σίγουρο πάτημα και χωρίς καμιά πλαδαρότητα το αμάξωμα του Tipo. Ο θόρυβος του κινητήρα περνάει αρκετά στη καμπίνα των επιβατών, με την ποιότητα κύλισης να χαρακτηρίζεται καλή. Η χρήση του μπουτόν «City» είναι ένα πραγματικό συν στο αυτοκίνητο, καθώς μετατρέπει τις εντός πόλης βόλτες σε παιχνιδάκι.
Το ιαπωνικό μοντέλο δεν θα το χαρακτηρίζαμε fun to drive, μα σταθερό και ουδέτερο. Υπό πίεση, στρίβει με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και είναι προβλέψιμα υποστροφικό, καθώς αυτό είναι το ζητούμενο για τον μέσο οικογενειάρχη. Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι θετικός, ενώ γενικά χωρίς να είναι πλαδαρό, σε συντροφεύει ευχάριστα στις καθημερινές μετακινήσεις. Και κάτι ακόμα, μπείτε σε όλες τις λακκούβες που αποφεύγατε καθώς δεν πρόκειται να νιώσετε το παραμικρό.
Χώροι: Και με τα δύο, δε θα πάρετε μόνο τα απαραίτητα.
Όπως αναφέραμε ήδη στην εισαγωγή, οι χώροι αποτελούν το ανταγωνιστικό ατού και των δύο μοντέλων.
Από τη μία στο Tipo θα φιλοξενηθούνε με περίσσια άνεση 4 ενήλικες, προσφέροντας μεγάλο αέρα στα πόδια των πίσω επιβατών ( 1.350 χλστ. πλάτος πίσω - 1.390 πλάτος εμπρός - 1.792 χλστ. πλάτος οχήματος) με τους ψηλούς να είναι κάπως οριακά. Τα 440 λτ. του χώρου αποσκευών είναι η καλύτερη τιμή της κατηγορίας και σίγουρα παίρνει τη πρωτιά, καθώς διαθέτει μεγάλο άνοιγμα, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και αποτελεί το χωροταξικό highlight.
Από την άλλη οι χώροι του Pulsar συγκρίνονται με αυτούς μεσαίων μοντέλων, όπως το Ford Mondeo και VW Passat. Το μεταξόνιο των 2.700 χλστ είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας και αποφέρει τεράστιους χώρους σε επιβάτες και αποσκευές. Με πλάτος εμπρός 1.401 χλστ, πλάτος πίσω 1.371 και οχήματος 1.768 παρέχει όλες τις ανέσεις στους 4 ενήλικες επιβάτες του με αρκετό χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Τα 385 λτ. του χώρου αποσκευών είναι ικανοποιητικά μα υστερούν σε σχέση με το Tipo.
Συμπέρασμα
Κρύβουν διαμάντια κάτω από τα καπό τους, είναι τεχνολογικά άρτια και σίγουρα έχουν χώρους για όλη την φαμίλια. Είναι φανερό όμως, πως εάν δίνετε τη μεγαλύτερη βαρύτητα στις επιδόσεις, κοιτάτε προς Ιταλία μεριά. Αν από την άλλη ψάχνετε την πιο value for money επιλογή, το Pulsar παίζει χωρίς αντίπαλο.