Ford Focus VS VW Golf: Ίδιο κόστος, διαφορετικές σχολές
Το Ford Focus έρχεται ανανεωμένο, με 125 ίππους από τη βασική έκδοση, που είναι η sport ST-Line. Περιμένοντας να το υποδεχτεί στέκεται ένας «αιώνιος» και επίσης καταξιωμένος αντίπαλος, το VW Golf. Ήρθε η ώρα να τα συγκρίνουμε!
Με κόστος ελάχιστα πάνω από 24.000 ευρώ αγοράζεις Ford Focus ή VW Golf
Το Ford Focus αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστές στην κατηγορία του, και η πολυαναμενόμενη νέα έκδοση θα έρθει στη χώρα μας τις επόμενες ημέρες. Έχοντας ως βάση την επιτυχημένη και πολύ καλή τέταρτη γενιά, το νέο Focus έρχεται με πιο κομψό σχεδιασμό και εμπλουτισμένο τεχνολογικό υπόβαθρο. Πώς θα τα πάει ενάντια σε έναν «αιώνιο» αντίπαλο στην κατηγορία των μικρομεσαίων, δηλαδή το VW Golf; Ήρθε η ώρα να το ανακαλύψουμε.
Ίδια τιμή: Ford Focus με 24.279 ευρώ, VW Golf με 24.349 ευρώ
Το νέο Ford Focus θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας με τιμή από 24.279 ευρώ, με την έκδοση ST-Line, που χαρίζει περισσότερο δυναμισμό στο αμάξωμα, να είναι η βασική. Κάτω από το καπό θα συναντήσουμε τον χιλιάρη EcoBoost κινητήρα, ο οποίος συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και αποδίδει 125 ίππους.
Στον εξοπλισμό της εν λόγω έκδοσης θα βρούμε ως standard ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, sport ανάρτηση, full LED φανάρια με ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης και στατικούς λαμπτήρες στροφής, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, cruise control, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, οθόνη 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων, μία ολοκαίνουργια και μεγάλη οθόνη 13,2 ιντσών για το νέο σύστημα infotainment SYNC 4, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω με camera οπισθοπορείας, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας με προειδοποίηση εκτροπής και αισθητήρες βροχής και φωτός.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Τιμή |
---|---|
Ford Focus 125 PS ST-Line | 24.279 ευρώ |
VW Golf 130 PS Life | 24.349 ευρώ |
Στο βασικό εξοπλισμό βρίσκουμε πακέτο ambient φωτισμού 10 χρωμάτων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, φώτα LED εμπρός-πίσω με δυναμική ρύθμιση δέσμης, προσαρμοστικό cruise control, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, οθόνη αφής 8,25 ιντσών για το σύστημα infotainment και ηλεκτρικά ελεγχόμενο διαφορικό.
Πιο δυναμική σχεδίαση το Ford Focus, «κλασσικό» αλλά σύγχρονο το VW Golf
Το νέο Ford Focus έχει καινούρια εμπρόσθια γρίλια, που είναι πλέον μεγαλύτερη και πιο τονισμένη.
Εκατέρωθεν αυτής, τα καινούργια φανάρια, που είναι LED σε όλες τις εκδόσεις και έχουν ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης, είναι πιο μακρόστενα σε σχέση με πριν, και δείχνουν «τραβηγμένα» προς τα πίσω, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο μία sport εικόνα αλλά και ένα κομψό σύνολο. Οι αεραγωγοί στον προφυλακτήρα είναι μεγαλύτεροι, κάνοντας την εμφάνιση του νέου Focus πιο δυναμική.
Αλλαγές βρίσκουμε και στο πίσω μέρος, με τα νέα φώτα να είναι επίσης LED και πιο σκούρα, αποπνέοντας «αύρα» που συνδυάζει την πολυτέλεια με τη sport εμφάνιση.
Η όγδοη γενιά του VW Golf ακολουθεί τα σχεδιαστικά μονοπάτια των προκατόχων του, με τις κλασικές γραμμές και την τρίτη κολώνα ως αισθητικό «κέντρο». Με δυναμική εμφάνιση, διαθέτει χαμηλωμένο εμπρός μέρος με στενούς προβολείς LED και επανασχεδιασμένο λογότυπο Volkswagen. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα επίσης στενά φώτα, ενώ οι απολήξεις εξάτμισης καλύπτονται διακριτικά από τον καλαίσθητο πίσω διαχύτη.
Ψηφιακός πίνακας οργάνων στο VW Golf, οθονάρα 13,2 ιντσών στο Ford Focus
Στο εσωτερικό του Ford Focus ξεχωρίζει η εντυπωσιακή τεράστια οθόνη αφής 13,2 ιντσών που δεσπόζει στο ταμπλό, το οποίο διαθέτει πιο «καθαρό», minimal σχεδιασμό σε σχέση με πριν. Τα συνηθισμένα πλήκτρα για το χειρισμό του κλιματισμού «έφυγαν» από την κεντρική κονσόλα, και πλέον η διαχείριση του συστήματος θέρμανσης-ψύξης γίνεται μέσω της μεγάλης οθόνης. Το infotainment είναι επίσης νέο, ονομάζεται SYNC 4 και έχει μεταξύ άλλων τη δυνατότητα να «μαθαίνει» τις προτιμήσεις του οδηγού. Η καμπίνα του Ford Focus έχει όμορφο διάκοσμο και ποιότητα, με χρήση μαλακών πλαστικών με στιβαρή συναρμογή. Η θέση οδήγησης συμβάλλει στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του μοντέλου.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Χώρος Αποσκευών |
---|---|
Ford Focus 125 PS ST-Line | 392 λίτρα |
VW Golf 130 PS Life | 381 λίτρα |
Το Golf διαθέτει ένα από τα πιο ποιοτικά εσωτερικά της αγοράς. Tο πλήρως ψηφιακό cockpit του νέου μοντέλου είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, καθώς διαθέτει μεγάλη επιφάνεια οθόνης που αποτελείται από τον πίνακα οργάνων μεγέθους 10 ιντσών και την οθόνη αφής μεγέθους 8,25 ιντσών του ηχοσυστήματος «Composition Media». Ο σχεδιασμός είναι minimal, αφού η ρύθμιση των περισσότερων λειτουργιών μέσω της οθόνης έχει κάνει τους παραδοσιακούς διακόπτες να λάμπουν δια της απουσίας τους. Τα υλικά είναι μαλακά, και η συναρμολόγηση τους προμηνύει πως στο μέλλον οι τριγμοί θα απουσιάζουν.
Εκτός από ποιοτικό, το εσωτερικό του Golf είναι και ευρύχωρο, αφού φιλοξενεί με άνεση και ασφάλεια 5 ενήλικες. Η καμπίνα έχει πλάτος πίσω 136 εκατοστά (139 αυτό του απερχόμενου Focus), και το πορτ-μπαγκάζ έχει διαθέσιμο όγκο 381 λίτρα.
Καίνε λίγο, το VW Golf είναι 1 δλ. πιο γρήγορο στο 0-100
Το νέο Ford Focus, εφοδιάζεται από τη βασική έκδοση με τον βραβευμένο EcoBoost κινητήρα 1 λίτρου, ο οποίος αποδίδει 125 άλογα και διαθέτει ήπια υβριδικό σύστημα. Χάρη στο τελευταίο, η απόκριση του μοτέρ στις χαμηλές στροφές είναι βελτιωμένη και ενισχύεται από 50 Nm επιπλέον ροπή από το ηλεκτρικό μοτέρ 48V. Εν ολίγοις, ο EcoBoost έχει θετικό τράβηγμα από χαμηλά, καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, με την εταιρεία να δηλώνει πως σε μικτό κύκλο αυτή είναι 5,1 λίτρα/100 χλμ.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Κατανάλωση |
---|---|
Ford Focus 125 PS ST-Line | 5,1 λτ/100 χλμ |
VW Golf 130 PS Life | 5,4 λτ/100 χλμ |
Το «αντίπαλο δέος», VW Golf, χρησιμοποιεί τον 1500αρη TSI κινητήρα, ο οποίος έχει ισχύ 130 άλογα και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Μπορεί να μην διαθέτει υβριδικό σύστημα, όμως η τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου (ACT), επιτρέπει στην κατανάλωση να είναι μειωμένη. Η VW δηλώνει πως σε μικρό κύκλο το αυτοκίνητο «καίει» 5,4 λίτρα/100 χλμ.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Αλογα | 0-100 χλμ/ώρα |
---|---|---|
VW Golf 130 PS Life | 130 | 9,2 δλ. |
Ford Focus 125 PS ST-Line | 125 | 10,2 δλ. |
Ford Focus ή VW Golf;
Η επιλογή είναι δύσκολη, και θα κριθεί με βάση τις προτιμήσεις του κάθε αγοραστή.Αμφότερα τα μοντέλα είναι μοντέρνα σχεδιαστικά, και διακατέχονται από άκρως τεχνολογικά και καλαίσθητα εσωτερικά με υψηλή ποιότητα κατασκευής. Το Ford Focus σίγουρα κερδίζει τις εντυπώσεις με την ομολογουμένως τεράστια κεντρική οθόνη 13,2 ιντσών, που δείχνει περισσότερο ταιριαστή σε... laptop, παρά σε infotainment αυτοκινήτου. Από την άλλη πλευρά, το VW Golf έχει δύο οθόνες, αφού ο πίνακας οργάνων είναι φουλ ψηφιακός από την βασική έκδοση.
Το VW Golf είναι αισθητά πιο γρήγορο στην ευθεία, αφού επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 1 δευτερόλεπτο λιγότερο, αλλά, κρίνοντας από την παράδοση της Ford, και δη των ST-Line εκδόσεων με την sport ανάρτηση, το Focus αναμένεται να είναι πιο απολαυστικό οδηγικά. Ένα επιπλέον «ατού» του Μπλε Οβάλ, είναι η εγγύηση 8 ετών που έχει το αυτοκίνητο.
Εσύ, σε ποια σχολή ανήκεις;
Με 24 χιλιάρικα παίρνεις Focus με 125 άλογα ή Golf με 130!
Ήπια υβριδικό το Focus, με δυναμική σχεδίαση και οθονάρα 13,2 ιντσών στο ταμπλό.
Πιο γρήγορο το Golf, με σύγχρονη και «κλασσική» εμφάνιση και ψηφιακό καντράν.
Και τα 2 έχουν δημιουργήσει τη δική τους σχολή εδώ και χρόνια. Εσύ τι θα έπαιρνες με αυτά τα λεφτά;
Σχολιάστε |