Γιατί το 2022, στα ίδια σχεδόν λεφτά, να υπάρχουν τέτοιες διαφορές στην ίδια κατηγορία; Ας βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά: 2 χρόνια εγγύηση το T-Roc όταν το Puma έχει 8, ενώ θα «σκας» τα διπλά σε service και 50% παραπάνω σε βενζίνες στο ταξίδι με το VW. Το T-Roc πιο φτωχό σε εξοπλισμό και με αισθητά μικρότερο πορτ-μπαγκάζ από το Puma! Τελικά μήπως πληρώνεις μόνο σήμα κι όχι ουσία σε κάποια μοντέλα;
11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα. Αυτά είναι τα νέου τύπου συγκριτικά τα οποία μόνο το Autoagora δημιουργεί. Κάνουμε την αρχή με το νέο VW T-Roc, που μόλις δέχτηκε βελτιώσεις (facelift), το οποίο βάζουμε απέναντι στο πάντα δημοφιλές Ford Puma. Οι τομείς αφορούν τόσο τα κόστη αγοράς και συμβίωσης (κατανάλωση, τιμές service), όσο την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ). Για τη σύγκριση επιλέξαμε τις βασικές εκδόσεις των μικρών SUV, δηλαδή το Ford Puma των 125 ίππων στο πακέτο εξοπλισμού ST-Line με τιμή 25.290 ευρώ και το VW T-Roc των 110 ίππων στην έκδοση Life, με τιμή 24.300 ευρώ.
Ποια θα είναι η έκβαση του αγώνα; Θα καταφέρει το φρεσκαρισμένο T-Roc να κερδίσει το Puma; Πριν προχωρήσουμε στα «γκολ» του κάθε μοντέλου, θα σας αναφέρουμε πως σε 7 τομείς βρήκαμε σημαντικές διαφορές, αποδεικνύοντας πως δεν είναι «όλα το ίδιο», όπως πολλοί θεωρούν για τα νέα αυτοκίνητα.
Το άρθρο συγκέντρωσε πολλά και ενδιαφέροντα σχόλια από τους αναγνώστες μας, από τα οποία φάνηκε πως η άποψη του κόσμου για το VW T-Roc δεν είναι και η καλύτερη… Τα σχόλια αυτά έγιναν δεύτερο, ξεχωριστό άρθρο, που θα δείτε εδώ.
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Τιμή κερδίζει το VW T-Roc (0-1)
Ξεκινώντας την περιγραφή της «αναμέτρησης», βλέπουμε το απόλυτο νούμερο, αυτό της τιμής. Το VW T-Roc εδώ κερδίζει, αφού είναι σχεδόν 1.000 ευρώ πιο φθηνό από το Puma. Η διαφορά της τιμής είναι το 4% της συνολικής τους αξίας, σημαντικό ποσό για κάποιον που θα μετράει τα «όρια» του για να τα αγοράσει.
8 χρόνια εγγύηση το Puma, μόλις 2 το T-ROC (1-1)
Ένα από τα βασικά όπλα του Puma είναι η εγγύηση του, η οποία είναι 8 χρόνια και είναι δημιούργημα της Ελληνικής αντιπροσωπείας η οποία αισθάνεται σίγουρη για τα αυτοκίνητα της.
Στον αντίποδα τώρα, το εργοστάσιο της VW δίνει 2 χρόνια εγγύηση σε όλα τα αυτοκίνητα, πράγμα που ακολουθεί και η ελληνική αντιπροσωπεία για το T-Roc. Aν θες, μπορείς με 420 ευρώ να προσθέσεις ακόμα 2 χρόνια, και να κάνεις τη συνολική εγγύηση 4 έτη.
Κατανάλωση: Καίει 50% περισσότερο στο ταξίδι το T-Roc (2-1)
Πάμε στο πιο «σκληρό» για την εποχή θέμα: Κατανάλωση και κόστος μετακίνησης σε ετήσια βάση, τομέας στον οποίον κερδίζει το Ford Puma, καθώς το 0,6λτ/100 χλμ μεταφράζεται σε 144€/έτος λιγότερα. Αν ταξιδεύετε πολύ, τότε το όφελος θα αυξάνει προοδευτικά, καθώς η διαφορά κατανάλωσης υπέρ του Puma τριπλασιάζεται στον αυτοκινητόδρομο. Το Ford θα κάψει μόλις 4λτ/100 χλμ, σε σχέση με τα 5,8λτ του T-Roc είναι σχεδόν 50% λιγότερα.
Κόστος Service: 870€ το VW T-Roc , 487 το Ford Puma (3-1)
Κόστος 5ετίας: To συνολικό ποσό που θα χρειαστούμε για service στο VW T-Roc είναι 870€ και για το Ford Puma 487€. Η διαφορά υπέρ του Puma είναι 383€ λιγότερα, αριθμός που «φλερτάρει» με τη μισή τιμή. Εδώ να πούμε πως το service στο Ford Puma είναι κάθε 30.000 χλμ ή 2 χρόνια, κάτι που θα συνεχίσει να σου δίνει κέρδος και μετά την 5ετία. Bέβαια, στα χρόνια 1-3-5 πραγματοποιείται έλεγχος, ο οποίος μπορεί να χρεωθεί (ή όχι) ενδεικτικά 20€.
91 λίτρα μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Ford Puma (4-1)
Στον τομέα των αποσκευών, ο επιπλέον αποθηκευτικός χώρος που έχει το Puma (MegaBox)το κατατάσσει στην κορυφή της κατηγορίας, ενώ σε σχέση με το T-Roc διαθέτει 91 λίτρα περισσότερα.
Εξοπλισμός ασφαλείας: Με αυτόματο φρενάρισμα το Ford Puma (5-1)
Θα προχωρήσουμε στο κομμάτι της ασφάλειας. Ως standard στη βασική έκδοση του Ford Puma βρίσκουμε σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ενώ από την άλλη, το βασικό VW T-Roc έχει σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού. Θεωρούμε πως το αυτόματο φρενάρισμα είναι μεγαλύτερης σημασίας, και έτσι νικητής βγαίνει το Ford Puma.
Εξοπλισμός άνεσης: Με 4 επιπλέον στοιχεία στην άνεση το Ford Puma (6-1)
Ολοκληρώνουμε με τον εξοπλισμό άνεσης, όπου το Ford Puma έχει 4 επιπλέον πράγματα καθώς επίσης και μεγαλύτερες ζάντες (17 ιντσών έναντι 16) απέναντι στο T-Roc, με αυτά να εστιάζονται στους 1) προβολείς ομίχλης με στατικά φώτα στροφής, 2) αυτόματη μεγάλη σκάλα, 3) αναγνώριση ορίων ταχύτητας, 4) cruise control, 5) keyless σύστημα εισόδου, 6) επιλογή οδηγικών προφίλ. Αυτά τα 6 δεν τα έχει το T-Roc, που όμως έχει τα εξής 2 που δεν βρίσκουμε στο Puma: 1) αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και 2) αισθητήρες βροχής. Έτσι η διαφορά υπέρ του Puma είναι 4 επιπλέον στοιχεία. Καθώς μιλάμε για τις διαφορές, αυτά που έχουν και τα 2 δεν τα αναφέρουμε για να μην σας κουράζουμε.
Σχεδόν ισοπαλία: Λίγο καλύτερα στα φρένα στον χώρο για τα γόνατα το VW T-Roc, λίγο καλύτερο προσπέρασμα το Ford Puma
Στα φρένα, συναντάμε 2 από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Για 30 εκατοστά το VW T-Roc φρενάρει καλύτερα από τα 100 χλμ/ώρα σε κατάσταση φρένων πανικού.
Στην ασφάλεια κατατάσσουμε και την δυνατότητα προσπέρασης, αφού όσο πιο πολύ μένεις «εκτεθειμένος» στο αντίθετο ρεύμα, τόσο πιο επικίνδυνο είναι. Σε αυτόν τον τομέα το Ford Puma θα κάνει την προσπέραση σε 0,5 δευτερόλεπτο πιο γρήγορα το οποία μεταφράζεται σε 11 μέτρα λιγότερα.
Στην άνεση των πίσω επιβατών, έχουμε πάρει ως σημαντικότερη μέτρηση αυτή στο χώρο που έχουμε στα γόνατα. Εκεί λοιπόν, το VW T-Roc έχει 0,2 εκατοστά περισσότερα. Η οριακή διαφορά μας κάνει να θεωρούμε ισόπαλο το αποτέλεσμα.
Συμπέρασμα: 6-1 κερδίζει το Puma
Το VW T-Roc καίει 50% περισσότερα στο ταξίδι, έχει 6 χρόνια λιγότερα εγγύηση, το πορτ-μπαγκάζ είναι 91 λίτρα μικρότερο, το κόστος service 5ετίας είναι το διπλάσιο, ενώ στο κομμάτι του εξοπλισμού δεν έχει αυτόματο φρενάρισμα, cruise control, προβολείς ομίχλης που φωτίζουν στις στροφές, αναγνώριση ορίων ταχύτητας, keyless σύστημα εισόδου. Παράλληλα έχει ζάντες 16 ιντσών, ενώ το Puma 17 ιντσών. Το VW T-Roc κερδίζει μόνο στην τιμή, αφού κοστίζει 990 ευρώ λιγότερα.
Τα καλύτερα σχόλια που κάνατε στο άρθρο
Από τα πολλά και πολύ καλά σχόλια που κάνατε στο άρθρο, επιλέξαμε αυτά που συμπληρώνουν ή διαφωνούν με το αποτέλεσμα του συγκριτικού και σας τα παραθέτουμε!
- «Ο Έλληνας θέλει να πουλάει μούρη ότι έχει VW όλα τα άλλα είναι ψιλά γράμματα.»
- «Μόνο σε εμένα κάνει αρνητική εντύπωση η εγγύηση μόνο 2 ετών της VW; Τι μπορεί να κρύβει η βιομηχανία πίσω από αυτή την τακτική; Υπολογίζει τόσο πολύ στα έξοδα επισκευών των αυτοκινήτων; Δεν έχει καμία εμπιστοσύνη στο προϊόν της; Δεν είναι αρκετά περίεργο αυτό;»
- «Αν ποτέ οι καταναλωτές καταλάβουν πως η VW είναι αντίστοιχό brand της Skoda, της Seat, της Opel, της Fiat, τότε θα πάψουν τα αυτοκίνητά της να πωλούνται σε τιμές Mercedes, Audi, BMW, Alfa Romeo.»
- «Τα μοντέλα του Group VW, ακόμα και τα Audi, έχουν εξελιχθεί σε προϊόντα φασόν κακής ποιότητας. Το εσωτερικό για παράδειγμα του T-ROC αποτελείται στο σύνολο του από σκληρό πλαστικό που δεν δικαιολογείται για την τιμή του μοντέλου.»
- «Κάτοχος T-Roc 1.5 exp .manual απο το 2018 με 34000km. Αγοράστηκε χωρίς την επέκταση εγγύησης. Ήμουν πολύ επιφυλακτικός για τα σκληρά πλαστικά. 4 χρόνια μετά δεν ακούω ούτε τσικ. Service 1 φορά το χρόνο... κανένα απολύτως πρόβλημα.»
- «Τα VW είναι από τα πιο Fake αυτοκίνητα. Και το λέω επειδή είμαι καμένος.»
- «Μας τα έκαναν τσουρέκια με τη Volkswagen και για αυτό χρεώνει τα service φωτιά σε σχέση με άλλες εταιρίες! Πάνω στο όνομα της ποιότητας σε βάζουν να πληρώσεις τα διπλά για service σε μια 5ετια για μοντέλο της σειράς? Δηλαδή σε καμιά πιο ειδική έκδοση τι θα πλήρωνες;»
- «2022 έχουμε, παίρνεις VW και δεν έχει αυτόματο φρενάρισμα, όταν το βρίσκεις standard σε άλλα κι άλλα; Ανεπίτρεπτο για μένα, κλασσική απόδειξη πως οι Γερμανοί θα σου χρεώσουν ό,τι μπορέσουν ως extra.»
- «Σχεδόν 2 λίτρα λιγότερα στο ταξίδι είναι σημαντικά εκεί που έχουν φτάσει οι τιμές! Δεν τα λες και λίγα, ειδικά όταν σκέφτεσαι να πάρεις δεύτερο καφέ. Όπως τα βλέπω χάνει αρκετά το T-Roc στα έξοδα…»
- «Ρε παιδιά, έχετε δει την ποιότητα πλαστικών της VW; Σας αρέσουν για 25.000 ευρώ αυτοκίνητο; Η συναρμογή και η αίσθηση τους είναι πραγματικά αστεία για Γερμανικό αυτοκίνητο του 2022!»
- «Ξέρατε πως τα Skoda και τα Seat έχουν 4 χρόνια εγγύηση ενώ τα VW 2; Ίδιο εργοστάσιο ίδια εγγύηση, διαφορετική στρατηγική στην Ελλάδα από τους αντιπροσώπους. Στην VW για πάρεις επέκταση 2 χρόνια πρέπει να πληρώσεις 420 ευρώ. Γιατί στην VW να πληρώσεις την επέκταση και στα Skoda και SEAT όχι;»
- «Η VW δυστυχώς έχει καβαλήσει το καλάμι και νομίζει ότι έγινε Mercedes.»
- «Γενικώς τα αυτοκίνητα της VW είναι υπερεκτιμημένα, δεν αξίζουν τα λεφτά τους, με τα ίδια λεφτά αγοράζεις πολύ καλύτερα αυτοκίνητα.»
- «Εγώ ξέρω ότι αυτός που δίνει μεγάλη εγγύηση, το κάνει όχι γιατί θέλει να "μπει μέσα", αλλά επειδή εμπιστεύεται το προϊόν του. Ο Γερμανός , χαζός δεν είναι, κάτι ξέρει και δίνει μόνο δύο χρόνια.»
- «Μα είναι απλός ο λόγος. Γνωρίζουν ότι τα κορόιδα είναι ατελείωτα που και πάλι θα προτιμήσουν T-Roc νομίζοντας ότι πήραν κάτι ξεχωριστό.... Να μην αναφερθούμε στο πόσο καλύτερο είναι το Ford σε σχέση με το VAG.»
- «Αγόρασα πριν 5 χρόνια Seat Leon mk3 1.2 με τα 110 άλογα με 17.000 ευρώ τελικό κόστος με όλα τα χαρτιά και τώρα ζητάνε 25.000 ευρώ; Επειδή είναι SUV και VW; Όχι ρε φίλε έχει ξεφύγει το πράγμα με τις τιμές.»
- «Όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα καλά είναι. Τα Γερμανικά όμως, πολύ υπερτιμημένα. Οι Γερμανοί δεν παίζονται στο promotion.»
- «Και σε 5 το πολύ χρόνια το VW θα γίνει και καψολαδιάς όπως κάθε Γερμανός.»
- «Ο Έλληνας στο μυαλό του τη VW την έχει σα πιο premium μάρκα, παρόλο που το πακέτο του Puma είναι σημαντικά ανώτερο.»
- «Υπερτιμημένα τα γερμανικά χωρίς να αξίζουν την διαφορά που πληρώνεις.»
- «Ο μόνος λόγος που πουλάει έτσι το T-roc είναι γιατί είναι VW... Χωρίς να στηρίζεται πουθενά αλλού αυτό, είτε τεχνικά, είτε ποιοτικά, είτε οικονομικά, είτε στην εξυπηρέτηση πελατών, με την ιστορία της VW τα τελευταία χρόνια να έχει δείξει πάμπολλα προβληματικά αυτοκίνητα και μοντέλα, η VW είναι ένα στερεότυπο της ελληνικής αυτοκίνησης... »
- «Πότε τα τελευταία χρόνια έβγαλε η εταιρία από την Γερμανία κάτι που θα στεκόταν στα ίσια στον ανταγωνισμό κοντά στην κορυφή στην κατηγορία;»
- «Γιατί είναι χάλια μαύρα το συγκεκριμένο!!! Αγοράζω Seat ή Skoda με λιγότερο κόστος και είμαι στον όμιλο Volkswagen group!!!»
- «Το "αυτοκίνητο του λαού" έχει πλέον αλμυρή τιμή και αμφίβολη αξιοπιστία..»
- «Άν κοιτάξουμε μερικά χρόνια πίσω η VW έχει κάνει ανακλήσεις μοντέλων για ελαττωματικά ηλεκτρικά, τουρμπίνες και άλλα ! Γενικά δε δίνει μεγάλη εγγύηση για να πηγαίνεις κάθε τρεις και λίγο να πληρώνεις! Παρόλα αυτά ο έλληνας την θεωρεί premium μάρκα».
- «Γιατί πλέον ο κόσμος έχει ξεκινήσει να καταλαβαίνει, και να μην μένει στις διαφημίσεις και στο marketing των εισαγωγέων.»
- «Μέτρια πλαστικά, φτηνή κατασκευή, μέτρια εργονομία, πολύ ακριβά τα έξτρα που σε ιαπωνικές και κορεάτικες εταιρείες είναι πλέον στο standard εξοπλισμό, ακριβά service, μόνο θετικό η μεταπωλητική αξία που κρατάει. Κάποτε ήμουν οπαδός της VW, πλέον είμαι αδιάφορος. Και στο design χρόνια τώρα μόνο μικρές πινελιές και το ίδιο καλούπι 10 χρόνια τώρα όπως και σε όλα τα αυτοκίνητα του ομίλου.»
- «Σας εύχομαι να μην πάθετε όσα έχουμε τραβήξει! Είναι κρίμα μέσα στην πενταετία να γίνεσαι αιμοδότης , δεν δικαιολογεί τέτοιες ζημιές ! Γι αυτό και πλέον έχουν βγάλει κ παρατσούκλι είναι οι γνωστές "φριτέζες"»
- «Έχω Polo 2003 και πέρα από σχεδόν δύο λίτρα λάδι που καίει το χρόνο είμαι πολύ ευχαριστημένος. Οδηγικά το απολαμβάνω όπως και πριν σχεδόν είκοσι χρόνια.
- «Καλησπέρα. Έχω ένα VW TOURAN το οποίο πλέον είναι πολύ παλιό. Ό,τι υπάρχει επάνω του έχει χαλάσει και έχει αντικατασταθεί. Την πρώτη βλάβη του την έβγαλε στους έξι μήνες και από τότε με μικρά μόνο διαστήματα, πήγαινε συνεργείο κάθε λίγο. Αν γράψω τις βλάβες γεμίζω τουλάχιστον 6-7 σελίδες Α4. Βεβαία η αντιπροσωπία Kosmocar αν δεν κάνω λάθος ήταν πάντα εξαιρετική. Και η τότε τοπική αντιπροσωπία. Απλώς ήμουν άτυχος. Και το θέμα είναι ότι και τώρα μου αρέσουν πολύ σχεδόν όλα τα νέα μοντέλα.»
- «Πολύ καλά αυτοκίνητα , αλλά δεν τυγχάνουν καλής αντιπροσωπείας στην Ελλάδα»
- «Η VW έχει υψηλά στάνταρ ασφαλείας και αυτό πρέπει να κοιτάμε. Τα μηχανικά ή όποιο άλλο πρόβλημα σε αυτοκίνητο προκύψει, τα διορθώνουμε. Αν καρφωθείς όμως, χτύπα ξύλο, αμάξι με αμάξι διαφέρει σε παθητική ασφάλεια.»
- «Η VAG βγάζει λεφτά από το service. Τα αυτοκίνητα της VW παραμένουν όντως εξαιρετικά σε επιδόσεις, αλλά τα ανταλλακτικά τους είναι πανάκριβα, η δε εργατοώρα χρεώνεται σε εξωφρενικές τιμές. Δεν έχετε παρά να πάτε σε μια αντιπροσωπεία και να δείτε τις χρεώσεις των εργατοωρών: AUDI 90€, VW 80€, SKODA 60€. Λες και για να αλλάξει ένα φίλτρο λαδιού είναι διαφορετική διαδικασία σε ένα Audi από ότι σε ένα Skoda. Στην Ελλάδα δυστυχώς η αντιπροσωπεία ευθύνεται για την πολύ κακή φήμη που έχουν αποκτήσει τα - κατά τα άλλα πολύ καλά - αυτοκίνητα της VW τα τελευταία 20 χρόνια.»
- «Παραγγείλαμε μέσω leasing Toyota Yaris hybrid αλλά με ένα έτος παράδοση μας έδωσαν VW Golf ώσπου να έρθει το δικό μας. Στο πρώτο δίμηνο έχει έρθει η οδική μια φορά και άλλες δύο το φόρτωσε.»
- «Το πρόβλημα είναι ότι η εταιρεία έχει καβαλήσει το καλάμι Όχι βέβαια ότι οι υπόλοιπες εταιρίες πάνε πίσω αλλά ειδικά η Volkswagen το έχει παρακάνει… Πολλά κόλπα και χαμηλή ποιότητα κατασκευής.»
- «Μα οι ίδιοι οι Γερμανοί τα λένε ότι κοροϊδεύουν τον κόσμο και είναι καταγεγραμμένα και σε βιβλίο. Έχουν πει ότι αντί να κάθονται να επενδύουν τα λεφτά στην εξέλιξη του οχήματος προτιμούν να τα επενδύσουν στην διαφήμιση γιατί έτσι πουλάνε περισσότερο.»
Γιατί είναι τόσο χειρότερο το T-Roc από το Puma;
8 χρόνια εγγύηση το Ford, μόνο 2 το VW.
Διπλάσιο το κόστος service στο T-Roc χωρίς να προσφέρει τίποτα παραπάνω!
Και με πολύ χαμηλότερη κατανάλωση το Ford από το VW!
Φορτωμένο με εξοπλισμό το Puma, μόνο τα βασικά το T-Roc.
Γιατί λοιπόν 2 αυτοκίνητα ίδιας χρονιάς, με (σχεδόν) ίδια τιμή έχουν τόσο χαοτική διαφορά;