autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Γαλλικό ή Ιαπωνικό; C4 vs Auris

1/12/2017

Γαλλικό vs Ιαπωνικό C4 vs Auris. Δύο μεγάλες σχολές έρχονται αντιμέτωπες στην πιο καυτή κατηγορία, αυτή των μικρομεσαίων Hacthback με κινητήρες turbo βενζίνης. Αμφότερα εφοδιάζονται με 1200άριδες κινητήρες που αποδίδουν 116 και 130 ίππους. Ποιο τα καταφέρνει καλύτερα; Ποιο θα διαλέγατε;

Δύο γνώριμα μικρομεσαία, που έχουν αγαπηθεί πολύ στην χώρα μας, έρχονται αντιμέτωπα φορώντας μικρούς κινητήρες τούρμπο απόδοσης 116 και 130 ίππων. Ας τα δούμε αναλυτικά.


Κινητήρες: Το Turbo κάνει την διαφορά

Ο 1,2 turbo κινητήρας του Auris αποδίδει 116 άλογα και 185 Nm ροπής. Είναι 4κύλινδρος, άμεσου ψεκασμού και χαρακτηρίζεται από το σύστημα Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW). Το αποτέλεσμα στην πράξη είναι η πολύ καλή απόκριση σε όλο το φάσμα των στροφών με εξαιρετικά πολιτισμένη, ήσυχη και μεταξένια λειτουργία, χωρίς ξεσπάσματα και χωρίς να φανερώνει την παρουσία turbo. Μόνο στις πολύ χαμηλές στροφές δείχνει κάπως ράθυμος, αλλά μετά τις 1.500 σ.α.λ. έχει δύναμη μέχρι και τον κόφτη. Οι μακριές σχέσεις του 6τάχυτου κιβωτίου με τον γλυκό και απόλυτα θετικό επιλογέα δεν κολακεύουν ιδιαίτερα τις ρεπρίζ. Ενδεικτικά τα 60-100 χλμ./ώρα με 4η έρχονται σε 9,0. Το 0-100 είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας με 9,7 δλ.

Στην  περίπτωση του C4, έχουμε ένα μοτέρ 1,2 λτ. απόδοσης 130 ίππων με ροπή 230 Nm, η οποία αποδίδεται μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Τα νούμερα αυτά, φθάνουν και περισσεύουν για να προσδώσουν στο γαλλικό μικρομεσαίο γρήγορες επιδόσεις τόσο από στάση, όσο και κυρίως, εν κινήσει (π.χ. 60-100 χλμ./ώρα με 4η σε 7,5 δλ.). Στο ύψος του στέκεται σε κάθε περίπτωση το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, που διατηρεί μια μακριά 6η σχέση για να ρίχνει την κατανάλωση στο ταξίδι. Από πλευράς λειτουργίας, το μοτέρ είναι αρκετά γραμμικό και με χαμηλό θόρυβο, με μόνο κάποιους μικροκαδασμούς στο πεντάλ να αποκαλύπτουν την 3κύλινδρη υπόστασή του.
 

Καταναλώσεις: Κάνουν τα πετρελαιοκίνητα να χάνουν τον ύπνο τους

Η Toyota για τις εκδόσεις με τροχούς 16 ιντσών υπόσχεται μέση κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 112 γρ./χλμ. Η μέση κατανάλωση στην πράξη ήταν στα 6,8 λτ./100 χλμ., που κρίνεται απόλυτα ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Για το C4, σύμφωνα με το εργοστάσιο, ο νέος κινητήρας έχει μέση τιμή πολύ χαμηλή (4,8 λτ./100 χλμ.) και αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές CO2 (110 γρ./χλμ.). Στην πράξη, η μέση κατανάλωση ήταν 7,2 λτ./100 χλμ., ένα νούμερο που βάζει το αυτοκίνητο στην πρώτη πεντάδα των μικρομεσαίων μοντέλων με μικρά turbo. Προσόν του αυτοκινήτου αποτελεί και το μεγάλο ρεζερβουάρ των 60 λίτρων, το οποίο προσδίδει στο αυτοκίνητο μεγάλη αυτονομία 1.250 χλμ. με βάση την εργοστασιακή κατανάλωση
 
 
 
Εσωτερικό:
Ποιοτικά και ευρύχωρα

Η ποιότητα βρίσκεται και στα 2 μοντέλα σε πολύ υψηλό επίπεδο, είναι εφοδιασμένα με όλα τα σύγχρονα gadget  και τοποθετούνται ανάμεσα στα καλύτερα της κατηγορίας.
Στο κέντρο του πίνακα οργάνων υπάρχει πλέον μια έγχρωμη TFT οθόνη 4,2 ιντσών για τις βασικές πληροφορίες, ενώ στροφόμετρο και ταχύμετρο διαθέτουν τρισδιάστατα πλαίσια. Ακόμα πιο high-tech τόνο δίνει η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος Toyota Touch II στο κέντρο του ταμπλό, που διαθέτει πλήκτρα, τα οποία λειτουργούν επίσης με την αφή. Όσο για την συναρμογή και την εργονομία; Ούτε και εδώ υπάρχει ουσιαστικά κάτι μεμπτό. Σχετικά με την πρακτικότητα, υπάρχουν αρκετές θήκες για να ακουμπήσεις μικροπράγματα, ενώ η θήκη μπροστά από τον λεβιέ ταχυτήτων έχει πλέον καπάκι. Θα την θέλαμε όμως λίγο μεγαλύτερη, όπως και τις θήκες στο πλάι της πόρτας. 
Όσον αφορά στους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές αλλαγές δεν υπάρχουν. Έτσι το πορτ-μπαγκάζ παραμένει στα 360 λίτρα και βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ στην πίσω σειρά με άνεση θα καθίσουν δύο ενήλικες. Μάλιστα, στην περίπτωση που έρθει και ένας τρίτος τα πράγματα δεν θα δυσκολέψουν πολύ και αυτό γιατί το πάτωμα είναι επίπεδο (δεν υπάρχει κεντρικό τούνελ που να ενοχλεί) και έτσι θα «βολέψουν» πιο εύκολα τα πόδια τους.
Η συνολική εικόνα στο C4 παραμένει σύγχρονη και μοντέρνα, από τη στιγμή μάλιστα που μετά την ανανέωση έχει προστεθεί και στην κεντρική κονσόλα η απαραίτητη στην εποχή μας έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του νέου συστήματος infotainment. Μέσω αυτού του συστήματος λοιπόν, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να χειριστεί με ευκολία το ηχοσύστημα, το navigation, το trip computer, ενώ υπάρχει ακόμη και η δυνατότητα σύνδεσης με το internet. Από εκεί και πέρα, το τιμόνι διατηρεί τις μεγάλες διαστάσεις του με το επίπεδο κάτω τμήμα να δίνει μια σπορτίφ νότα, ενώ ο πίνακας οργάνων με ψηφιακές απεικονίσεις, προσφέρει και αυτός το κάτι το διαφορετικό. Στο πεδίο της ποιότητας, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα, με μαλακό πλαστικό να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Σε αντίστοιχα, πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και η συναρμογή τους, όπως και το φινίρισμα. Στο εμπρόσθιο μέρος υπάρχει άπλετος χώρος για τα κεφάλια και τους ώμους του οδηγού και του συνοδηγού. Καλή είναι και η θέση οδήγησης, με το κάθισμα να είναι από τα πιο άνετα της αγοράς και με την υποστήριξη του σώματος να είναι πολύ καλή. 
Στο πίσω μέρος από την άλλη, οι χώροι είναι ακόμη καλύτεροι αφού υπάρχει άφθονος χώρος για τα γόνατα και τα κεφάλια επιβατών με ύψος ακόμη και άνω του μέσου, όπως και αρκετός χώρος για τους ώμους τους. Στο κομμάτι του πορτ-μπαγκάζ, με κιτ επισκευής ελαστικού υπάρχουν 408 λτ. ωφέλιμου όγκου διαθέσιμα, κάτι που τοποθετεί το χώρο σε έναν από τους κορυφαίους της κατηγορίας. Σε περίπτωση που ο αγοραστής επιλέξει ρεζέρβα, τότε το πορτ-μπαγκάζ μειώνεται στα 380 λτ. Σε κάθε περίπτωση, σύμμαχος των επιβατών είναι και το μεγάλο άνοιγμα, που διευκολύνει τη φόρτωση των αποσκευών.
 

Οδική συμπεριφορά: ¶νετο σαν γνήσιο Citroen το C4. Ευθύβολο και αποτελεσματικό το Auris


Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία και σε αυτό βοηθά ο ήσυχος σε λειτουργία κινητήρας αλλά και η πειστική ηχομόνωση. Ακόμα  και σε υψηλές ταχύτητες είναι εμφανώς πιο αθόρυβο και κυρίως «πατάει» πιο αρχοντικά και στρίβει με απόλυτη ασφάλεια. Οι κλίσεις δεν είναι μικρές, αλλά σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά, κρατάει μια χαρά και κυρίως αντιδρά προβλέψιμα και απόλυτα προοδευτικά. Δεν αιφνιδιάζει και δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις. Τα διπλά ψαλίδια της πίσω ανάρτησης δουλεύουν εξαιρετικά τόσο σε ότι αφορά στην απορρόφηση των ανωμαλιών, όσο και στο να κρατάνε την ουρά σε μόνιμη επαφή με την άσφαλτο. 
Το τιμόνι είναι αρωγός του οδηγού, αν και παραμένει κάπως ελαφρύ, και χωρίς να πείθει απόλυτα σε αίσθηση. Αντίθετα, τα φρένα είναι άκρως αποτελεσματικά. Τα χαμηλά επίπεδα θορύβου εξασφαλίζουν άνετα ταξίδια. Η ενεργητική ασφάλεια έχει απογειωθεί χάρη στο Toyota Safety Sense, ενώ χαρακτηριστική είναι πλέον η σταθερότητα ακόμα και στην τελική ταχύτητα των 200 χλμ./ώρα. 
 
Στο δρόμο, το Citroen C4 ξεχωρίζει για τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησής του, η οποία του προσφέρει τη δυνατότητα να παρέχει πολύ καλή άνεση στους επιβάτες του. Παράλληλα, η ρύθμισή της είναι τέτοια ώστε στις στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος να μην επηρεάζουν την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου. Ακόμη και σε περίπτωση μεγάλης πίεσης, οι τάσεις της υποστροφής που εμφανίζει το αυτοκίνητο στο όριο δεν είναι υπερβολικές, με το
ESP να τις περιορίζει δραστικά. Στην ευθεία από την άλλη, το C4 παραμένει σίγουρο και ασφαλές ανεξαρτήτως ταχύτητας και με μικρή ευπάθεια από τον άνεμο. Το τιμόνι, συνολικά δεν διακρίνεται για την πληροφόρησή του, παρότι η αίσθηση κρίνεται καλή. Τα φρένα τέλος, είναι πολύ καλά σε αποτελεσματικότητα (100-0 χλμ./ ώρα σε 37,0 μέτρα), αλλά θα θέλαμε όμως λίγο καλύτερη αίσθηση από το πεντάλ.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις