Hyundai Bayon 1,0 VS Kona 1,0: Ίδια κατηγορία, διαφορετικά οχήματα!
Διαβάστηκε από 24692 αναγνώστες - 5/1/2022
Είναι και τα 2 μικρά SUV, έχουν το σήμα της Hyundai και χρησιμοποιούν turbo κινητήρα 1 λίτρου. Ο λόγος για το Hyundai Bayon και το Hyundai Kona. Που διαφέρουν μεταξύ τους τα 2 μοντέλα;
Η κατηγορία των SUV και crossover οχημάτων αποκτά όλο και περισσότερους εκπροσώπους, κάτι λογικό, αφού αυτά τα μοντέλα πουλάνε καλά. Στην περίπτωση της Hyundai, παρατηρούμε πως στη συγκεκριμένη κατηγορία διαθέτει 2 μοντέλα, το Bayon και το Kona. Μπορεί και τα 2 να είναι κάτω από την «ομπρέλα» που ονομάζεται «μικρά SUV», ή «B-SUV», όμως στην πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετικά. Ήρθε η ώρα να τα βάλουμε τα 2 Hyundai κάτω από το μικροσκόπιο και να τα αναλύσουμε!
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Το χιλιάρι Hyundai Bayon κοστίζει 1.000 ευρώ λιγότερα από το χιλιάρι Hyundai Kona
Για το σκοπό της σύγκρισης, επιλέξαμε 2 μοντέλα με παραπλήσιες προδιαγραφές κινητήρων. Έτσι, ενάντια στο Hyundai Kona, που στη βασική έκδοση έχει τον turbo κινητήρα 1 λίτρου με απόδοση 120 άλογα, βάζουμε την «δεύτερη» έκδοση του Bayon, που χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα με ισχύ 100 ίππους, και όχι την βασική, που διαθέτει ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ 1,2 λίτρων, απόδοσης 84 ίππων. Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Τιμή από |
Hyundai Bayon 1,0 100 PS Exclusive | 17.590 |
Hyundai Kona 1,0 120 PS Exclusive | 18.590 |
Στο πακέτο βασικού εξοπλισμού Exclusive, το Bayon των 100 ίππων κοστίζει 17.590 ευρώ, 1000 ευρώ περισσότερα από το χιλιάρι Kona στην ίδια εξοπλιστική έκδοση. Σε αμφότερα τα μοντέλα, στο εν λόγω πακέτο βρίσκουμε μεταξύ άλλων κλιματισμό, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα infotainment με ασύρματη σύνδεση Android Auto και Apple CarPlay, cruise control και φώτα LED με αυτόματη λειτουργία. Το Hyundai Bayon διαθέτει πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών πίσω από το τιμόνι, ενώ το Hyundai Kona έχει οθόνη 4,2 ιντσών ανάμεσα από τα αναλογικά όργανα.
Εμφανισιακά, και τα 2 μοντέλα έχουν ξεχωριστό look και δεν μοιάζουν με κανένα άλλο όχημα στο δρόμο, χάρη στη νέα σχεδιαστική γλώσσα «Sensuous Sportiness» της Hyundai και τα διαιρούμενα φωτιστικά σώματα.
Στο Bayon, τα LED φώτα ημέρας είναι μακρόστενα και βρίσκονται ψηλά, ενώ εμπρόσθιο στον προφυλακτήρα δεσπόζουν τα κύρια τριγωνικά φανάρια. Στο κέντρο βρίσκεται η γρίλια με τραπεζοειδές σχήμα.Η πίσω όψη του Bayon είναι επίσης ξεχωριστή, με τα φώτα, σχήματος boomerang, να ενώνονται μεταξύ τους από μία λεπτή LED γραμμή που διασχίζει κατά πλάτος την πόρτα του χώρου αποσκευών. Η απόσταση από το έδαφος είναι 16,5 εκατοστά.
Αντίστοιχα μοναδική και παράλληλα φουτουριστική είναι και η εμφάνιση του Hyundai Kona, που επιπλέον διαθέτει πιο έντονο εκτός δρόμου χαρακτήρα, χάρη στα μαύρα τμήματα των προφυλακτήρων εμπρός και πίσω, τα οποία, σε συνδυασμό με τα πλευρικά προστατευτικά (επίσης σε μαύρο χρώμα) και τα 17 εκατοστά απόστασης από το έδαφος δείχνουν πως το Kona είναι ένα SUV μοντέλο με όρεξη για περιπέτεια.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Αυτή η διαφορά μεταξύ των 2 οχημάτων δεν είναι απλά οπτική, αλλά και ουσιώδης. Το Hyundai Bayon είναι ένα crossover βασισμένο στο i20, ενώ το Kona είναι ένα SUV που «πατάει» στην πλατφόρμα του i30. Σε αντίθεση με το Bayon, το Kona προσφέρεται και με κίνηση στους 4 τροχούς, για την έκδοση με τον κινητήρα 1,6 λίτρων και 198 ίππων.
Το Hyundai Kona με κινητήρα 1 λίτρου έχει 20 άλογα παραπάνω και καίει το ίδιο
Περνώντας στα μηχανικά σύνολα, το Hyundai Kona παίρνει το προβάδισμα στην ισχύ, αφού ο turbo κινητήρας 1 λίτρου αποδίδει 120 ίππους, 20 παραπάνω από το Bayon με το επίσης χιλιάρι μοτέρ. Και τα 2 μοντέλα χρησιμοποιούν χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων ως βασική επιλογή.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Αλογα | Κατανάλωση |
Hyundai Kona 1,0 120 PS Exclusive | 120 | 7,7 |
Hyundai Bayon 1,0 100 PS Exclusive | 100 | 7,8 |
Για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα του Kona απαιτούνται 10,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 180 χλμ/ώρα. Σε μικτό κύκλο, το αυτοκίνητο έχει πραγματική κατανάλωση 7,7 λίτρα/100 χλμ.
Το Hyundai Bayon των 100 ίππων χρειάζεται 11,4 δευτερόλεπτα για την διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα, και σταματά να επιταχύνει στα 183 χλμ/ώρα. Οι μετρήσεις μας έχουν δείξει μέση κατανάλωση 7,8 λίτρα/100 χλμ.
Πιο ευρύχωρο το Hyundai Bayon και με μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ
To Hyundai Kona έχει ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις από το Bayon (4,2 μέτρα μήκος έναντι 4,18, 1,8 μέτρα πλάτος έναντι 1,78 και μεταξόνιο 2,6 μέτρα έναντι 2,58 του Bayon). Θα περίμενε κανείς πως η εσωτερική ευρυχωρία είναι αντίστοιχα μεγαλύτερη στο Kona, αλλά, ως εκ χωροταξικού θαύματος, το Bayon έχει οριακά μεγαλύτερες διαστάσεις μέσα. Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Πλάτος πίσω | Γόνατα πίσω | Κεφάλια πίσω | Χώρος αποσκευών |
Hyundai Bayon 1,0 100 PS Exclusive | 139 | 8 | 3,8 | 411 |
Hyundai Kona 1,0 100 PS Exclusive | 135 | 9,1 | 3,3 | 374 |
Το εσωτερικό του Bayon είναι σαν αυτό του i20, δείχνοντας άλλη μια φορά την άμεση σχέση μεταξύ των 2 μοντέλων. Αν και σκληρά, τα υλικά κατασκευής είναι ποιοτικά και έχουν στιβαρή συναρμογή, ενώ επίσης η καμπίνα διακατέχεται από εργονομία.
Στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση 4, ίσως και 5 ενήλικες, αφού το πίσω κάθισμα έχει πλάτος 139 εκατοστά, αριθμός που τοποθετεί το αυτοκίνητο στην κορυφή της κατηγορίας του σε αυτό τον τομέα. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω είναι 8 εκατοστά, ενώ ο διαθέσιμος «άερας» για όσους βρίσκονται στο πίσω κάθισμα είναι 3,8 εκατοστά. Όσον αφορά το πορτ-μπαγκάζ, αυτό έχει χωρητικότητα 411 λίτρα.
Η καμπίνα του Kona έχει και αυτή μοντέρνα εμφάνιση και ποιοτική κατασκευή, με εργονομικό σχεδιασμό και καλή συναρμολόγηση, που δείχνει ότι στο μέλλον θα απουσιάζουν οι ενοχλητικοί ήχοι από τριγμούς. Η άνεση των επιβατών είναι και εδώ καλή, αν και οι διαστάσεις είναι ελαφρώς μικρότερες.
Το πίσω κάθισμα του κορεάτικου SUV έχει πλάτος 135 εκατοστά, αριθμός που δείχνει πως και εδώ θα καθίσουν 2, μπορεί και 3 ενήλικες, με άνεση. Ο «αέρας» για τα γόνατα των πίσω είναι αυξημένος, απόρροια του μεγαλύτερου μεταξονίου, και είναι 9,1 εκατοστά, ενώ για τα κεφάλια είναι 3,3 εκατοστά. Ο χώρος αποσκευών είναι 374 λίτρα.Το Hyundai Kona είναι SUV, ενώ το Hyundai Bayon crossover πόλης
Αμφότερα τα μοντέλα ανήκουν στην κατηγορία των μικρών SUV. Ποιες είναι οι διαφορές τους στο δρόμο;
Η αυξημένη απόσταση και των 2 οχημάτων από το έδαφος, κάνει τους οδηγούς να κάθονται ψηλά, έχοντας καλύτερη και περιμετρική ορατότητα στο δρόμο. Το Bayon θυμίζει το χαμηλότερο i20, έχει όμως πιο μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση, προκειμένου να απορροφά καλύτερα τις ανωμαλίες του εδάφους. Οι κραδασμοί αποσβένονται με εντυπωσιακό τρόπο, ενώ σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου, ο κινητήρας των 100 ίππων έχει θετικό «τράβηγμα».
Όντας υπερυψωμένο, το μοντέλο μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου, και μάλιστα να οδηγηθεί σβέλτα σε «πατημένο» χώμα.
Παρόλα αυτά, το Kona που έχει σχεδιαστεί εξαρχής ως SUV και δεν βασίζεται σε κάποιο «χαμηλό» όχημα, έχει περισσότερες ικανότητες όταν τελειώνει η άσφαλτος, και ακόμα καλύτερες αν αναφερόμαστε στην τετρακίνητη έκδοση.
Η ανάρτηση του αυτοκινήτου το κάνει ιδιαίτερα άνετο και παρέχει καλή ποιότητα κύλισης, χωρίς όμως να εμφανίζει τάσεις πλεύσης ή ενοχλητικές κλίσεις στον αυτοκινητόδρομο, αφού απορροφά όσους κραδασμούς χρειάζεται, χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακή.
Το Bayon με το χιλιάρι μοτέρ είναι 1000 ευρώ φθηνότερο από το Kona.
Με το Kona έχεις 20 άλογα παραπάνω, αλλά καις το ίδιο!
Κι όμως, το Bayon είναι οριακά πιο ευρύχωρο, ενώ έχει και μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ.
Το Kona είναι SUV, ενώ το Bayon έχει πιο «ασφάλτινο» χαρακτήρα.
Εσύ θα έδινες 1000 παραπάνω για +20 άλογα και SUV χαρακτήρα, ή θα έπαιρνες το crossover Bayon; Μήπως θα διάλεγες καθαρά με βάση την εμφάνιση;